Robot
Payday 2

Dallas, Hoxton, Wolf och Chains trär än en gång på de färgglada maskerna för att ägna sig åt lite organiserad brottslighet. FZ osäkrar vapnen och inleder den kriminella bankrånarkarriären.

#payday-the-heist, #overkill-studio, #payday-2


Inaktiv
Payday 2
Inaktiv

Verkar inte vara ett spel som man vill lira med "randoms" på internet. THE HORROR!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Verkar inte vara ett spel som man vill lira med "randoms" på internet. THE HORROR!

Eller med Ai:n, gjorde några försök men insåg snabbt att man ska lira med vänner man kan lita på.

Medlem

Är det bara multiplayer?

Medlem

inga buggar eller krashar/disconnects? händer mig allt för ofta. annars så e spelet awesome!

Inaktiv

Man måste alltså köra med tre vänner? Köra med randoms är inte att rekommendera alltså? :/

Medlem

Måste man spela 4? Eller kan man spela som2 eller 3? Utan någon AI partner då.

Medlem

köpte de igår från GMG och har spelat som bara den sen dess! kan varmt rekommendera det! och för de som är rädda för att spela me randoms så är det inga problem , alla jag har spelat med än så länge har varit jättetrevliga och försöker samarbeta så gott de går över voice / text chat!

Avstängd

Har spelat 1:an och var mer än missnöjd över det ofärdiga spelet. Gav även 2:an ett försök nu under betan och det var inte direkt imponerande.. Ett måttligt spel som passar vid lan om man inte har något att göra, annars så var det inget att hurra över. 5 av 10.

Inaktiv
Skrivet av Camfak:

Måste man spela 4? Eller kan man spela som2 eller 3? Utan någon AI partner då.

Du kan välj att ej ha med någon AI, t.ex du och en polare utan AI

Medlem

Jag har spelat både betan och hela spelet och ligger nu strax över level 40.

Mitt betyg: 8/10(alltså samma som 4/5).

Saker som måste förbättras för att betyget ska gå upp:

1. Fler uppdrag. Egentligen borde de ha släppt modverktyg men de är för giriga.
2. Uppdragen borde vara mer balanserade, vissa ger mycket mer $$$ än andra trots inte alls särskilt svårare struktur. T.ex. finns det fyra varianter av bankuppdragen men cash ger mycket mer än deposit och går mycket snabbare också.

3. Balansera skillträden. Enforcer/Mastermind är just nu bäst men t.ex. Ghost kan lockpicka safes, vilket egentligen är bättre än i princip allt en technician kan göra trots att ghostträdet mest är till för stealth och techies ska vara bättra på att få upp safes och så vidare.

4. Fixa hitregistration, den kan bli bättre.

5. Gör stealth mer belöningsfullt, just nu är det 99% smash and grab på servrarna. Dels handlar det om ovana, låg level, men på t.ex. banan Jewelry store så om du går in och bara intimidatar alla civila så räknas det som "stealth" så länge inte larmet går trots att du inte har smygit för fem öre och bara viftar med vapnet och gapar åt allt och alla.

Det finns fler saker men de är de viktigaste.
Om jag bara fick välja en så vore det fler banor med mer variation.

Medlem

Hade gärna testat det här spelet, men det låter som att det inte spelar någon roll hur man levlar, för om man spelar med några randoms så behövs inget lagarbete utan man kan mest bara gå in och skjuta hejvilt omkring sig och ändå klara uppdraget.

Är grymt sugen på att testa, men jag väntar nog ett tag tills jag ser hur andra förhåller sig till spelet så man kan se hur balanserat det är.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Verkar inte vara ett spel som man vill lira med "randoms" på internet. THE HORROR!

Man har märkt att hög level inte är ett serum mot låg skill, men generellt sett så blir det mycket bättre på level 30+. Kanske är det så just nu för de som ligger på 30+ är de mest dedikerade spelarna och de tenderar att ha hög skill.

Skulle kunna tänka mig att det jämnar ut sig i längden men just nu är det väldigt kul att spela och de jag spelar med är inga idioter och de är alla randoms.

Inaktiv

Gott mos Starbreeze!

Två bra spel direkt efter varandra, synd som fan att dom inte fick göra Syndicate själva.

Medlem

Spelade väl en 5 uppdrag igår det var det jag hann.
Fick 1 otrevlig person av 15 möjliga.
Dock fick jag uppleva cheaters också tror jag då vi klarade ett Overkill-uppdrag som när jag joina bara stod som Normal och det var ingen skillnad i svårighet. Tror inte ens någon blev downad.

Medlem

Du lär känna dina medspelare och det går att snacka ingame. ja man kan ha otur att hamna med ett gäng ramobtyper ungerfär som i Battlefield, men det brukar aldrig vara ett problem att hitta ett gäng som faktiskt vill spela och ha skoj. Det funkar på de första banorna att ta sig in guns blasnig men det funkar inte efter ett tag på de svårare svårighetsgraderna.

Medlem

Körde igår med två polare i någon timme. Inga crasher endast en bugg där poliserna slutade spawna under ett uppdrag. Annars nöjd, lätt värt det 204 kronorna.

Medlem

Jag är beroende av spelet. Spelar med kompisar och sitter på dolby.

Körde första betan med lvl 25 och sen resetten så lvln blev 30.

Köp! Köp! Köp!

Hoppas de lägger till fler vapen och modifikationer i de kommande DLC:na och inte bara nya kartor???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skribent

Kul att Frost recenserar detta efter hans kyliga sågning av ettan. Får väl köpa det då.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Verkar inte vara ett spel som man vill lira med "randoms" på internet. THE HORROR!

Jo, det fungerar faktiskt förvånansvärt bra. Under betan har jag skaffat mig uppåt tio "random" vänner på Steam som jag funkar bra ihop med och som gärna spelar med mig. Det har främst varit grupper om tre där jag har kommit in som en bra kompletterande fjärde person.

När man letar uppdrag går filtreringeni första hand på din geografiska plats och väljer folk som är i närheten (det går att expandera så att den söker längre). Detta innebär i praktiken att man ofta spelar med folk från Skandinavien, Tyskland och Ryssland (och förmodligen allt emellan, men det är folk från de här länderna jag har haft kontakt med i spelet). Så det är enkelt för en att få kontakt med just folk man kan kommunicera på ett vettigt sätt med - bara man ger det tid. Ofta funkar det bra att börja spelet med att öppet fråga om det är några svenskar med och jag får då ofta 1-2 oväntade ja-svar (alla har ju inte svensk-klingande Steam-namn). En gång gick det så långt att jag spelade en ganska lång heist med tre stycken bara för att en halvtimme senare upptäcka att alla var svenskar. Så allt snack vi hade haft på engelska var lite onödigt

Medlem

JAG BLI SÅ TRÖTT!!

Det är samma visa varenda jäkla gång FZ recenserar ett spel som är skapat för att spela online.
Jag, och många andra med mig, kan antingen inte spela online alls eller bara ibland. Men många "onlinespel" har idag möjlighet till singleplayer offline. I värsta fall är det bara mot bottar eller via LAN/ihopkoppling av 2 enheter, och i bästa fall finns en offlinekampanj eller till och med splitscreen.

Men för att få reda på om ett "onlinespel" är möjligt att spela offline, om det finns sp-kampanj, om det finns splitscreen osv så MÅSTE man söka runt på google efter andra recensioner, eller läsa fakta om själva splelet.

För FZ har tydligen som regel att hålla tyst om ev offline-lägen, och man vägrar nämna om det är kul offline dvs offline är inget som recensenterna bemödar sig prova.

Skärpning!

Jag gillar FZ i övrigt, men man skall inte varenda eviga gång behöva leta efter andra recensioner efter så basal info som om ett "onlinespel" funkar offline och vilka offlinelägen som finns.

PS: Om någon här provat spelet så är jag tacksam om ni kan skriva vilka offlinemöjligheter det finns i detta spelet. Det är jag och min son i soffan utan online/LAN-möjligheter. Kan vi tex spela tillsammans med vars en handkontroll på ett xbox360 med splitscreen? (Typ som i borderlands 2)

Åsikter från FZ-personal hade också varit intressant.
Det må vara få som är intresserade av "onlinespels" ev offlinelägen, men hur besvärande kan det vara att nämna vilka offlinemöjligheter som finns!?

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Har spelat 1:an och var mer än missnöjd över det ofärdiga spelet. Gav även 2:an ett försök nu under betan och det var inte direkt imponerande.. Ett måttligt spel som passar vid lan om man inte har något att göra, annars så var det inget att hurra över. 5 av 10.

Är du säker på att det var payday 2 du spela och inte lyckas sätta igång spela payday 1 igen

Medlem

Den som är nyfiken på hur "klasserna" ser ut kan kika på den här fan-gjorda sidan som jag använde under hela betan. Den är dels väldigt bra för att se hur alla förmågorna ser ut utan att vara i spelet och även väldigt bra för att planera hur man ska spendera sina poäng och pengar. Det går att specca om i spelet, men man förlorar en del av de pengarna man har investerat. Och tid är pengar.

Om man använder Share-knappen till höger skapas en unik URL för just den aktuella instansen, så det är enkelt att spara sina olika byggen för att återvända senare.

Medlem

De har haft gott om tid på sig att fixa borrmaskinerna, men dom stannar fortfarande med jämna mellanrum... :x

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:

* rant, rant, rant *

PS: Om någon här provat spelet så är jag tacksam om ni kan skriva vilka offlinemöjligheter det finns i detta spelet. Det är jag och min son i soffan utan online/LAN-möjligheter. Kan vi tex spela tillsammans med vars en handkontroll på ett xbox360 med splitscreen? (Typ som i borderlands 2)

Åsikter från FZ-personal hade också varit intressant.
Det må vara få som är intresserade av "onlinespels" ev offlinelägen, men hur besvärande kan det vara att nämna vilka offlinemöjligheter som finns!?

Du kan spela allting offline. När du spelar då kan du vara med upp till och med två AI-kompanjoner. Fienden är alltså alltid AI-styrd och kan aldrig under några som helst omständigheter styras av människor.

Jag skulle dock inte rekommendera dig att köpa spelet om du bara ska spela ensam - då bör du istället kunna hitta roligare actionspel. AI:n på bottarna som du spelar med är inte tillräckligt sofistikerad för att man ska klara de svårare uppdragen. De följer oftast bara efter en eller står och skjuter ned fienden. Oftast behöver man dela på sig och göra olika saker på olika ställen och det är alltså här som bottarna "förstör".

Att spela med bottar som utfyllnad till mänskliga medspelare funkar dugligt. De är rätt bra på att skjuta och att ta stryk, men hjälper inte till med mycket i övrigt. Men det är ändå på den nivån att det är mer hjälpsamt att ha en människa med sig än en bot. Det bottarna gör bra är att de håller sig lugna i bakgrunden fram tills det börjar hetta till. Så om man vill stealtha står bara bottarna en bit bort och chillar, vilket ofta kan vara svårt att uppnå om man spelar med en egensinnad okänd människa

Co-Optimus brukar ha bra information om vilka funktioner spel har på olika plattformar så du kan ju kika där.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Verkar inte vara ett spel som man vill lira med "randoms" på internet. THE HORROR!

Det brukar funka förvånansvärt bra, visst stöter man på ett och annat stolpskott men dom flesta jag har spelat med har iaf inte varit helt hjärndöda på samma sätt man kan stöta på folk i andra spel.

Medlem

Ja det går att spela bara 2-3 st utan AI men det blir svårare eftersom antalet poliser som stormar inte kalibreras efter hur många spelare man är.. Man behöver inte ha 3-4 kompisar att lira med, kan lira med randoms "pugs" men blir förstås svårare än fyra samspelta kompanjoner, men det går bra.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Är det bara multiplayer?

Nej du kan spela singleplayer bara det att AI som används är hjärndöd de kan inte plock upp pengar, interagera med saker och I en eldstrid så kan de knappt träffa och dör otroligt mycket på grund av att de bara står still och skjuter till de dör, för det mesta.

Medlem

Spelet är grymt för ett lan eller med vänner eller åtminstone online men om man gillar att spela ensam med datorn så kan jag lungt säga att detta inte är ett spel för dig.

12
Skriv svar