Ghostcrawler lämnar Blizzard

Medlem
Ghostcrawler lämnar Blizzard

Ett under att han stod ut så länge trots konstant hat från en väldigt högljudd del av spelarbasen.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Ett under att han stod ut så länge trots konstant hat från en väldigt högljudd del av spelarbasen.

Inte haft speciell koll på han, trodde alla gillade honom:)?

Medlem
Medlem

Som dagens lärare, får utstå allt för mycket skit.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

NiC
Medlem

Började lvla en paladin direkt. Kul för honom med nya uppdrag!

NiC
Medlem

Började lvla en paladin direkt. Kul för honom med nya uppdrag!

Medlem
Skrivet av Baiffen:
Skrivet av Xepheros:

Ett under att han stod ut så länge trots konstant hat från en väldigt högljudd del av spelarbasen.

Inte haft speciell koll på han, trodde alla gillade honom:)?

Nej, fanns som sagt gott om folk som inte gillade honom direkt mycket, men många letar bara efter en syndabock skulle jag tro.

På officiella forumet så finns det en hel del svar som tex.
"Good Riddance, fuck off" etc.

Sen undrar folk varför man inte lyssnar på den arga mobben?

Inaktiv

Hans implement av funktioner som gjorde att spelet tappade sin glans, kanske bidrog en del till "hatet"? Förr krävde spelet mer än bara tid av sina spelare, tyvärr är det ju inte så längre.

Dock kört med den MMO-stilen numera. Spel måste passa idioter också, därför ser det ut som det gör nu.

Medlem

Skulle kunna lösa det med flera tiers, som redan finns i flera spel men att man kanske lyfter det en nivå eller två. Eller att man kör en hardcore server och en casual, precis som man idag kör RP och icke-RP.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skulle kunna lösa det med flera tiers, som redan finns i flera spel men att man kanske lyfter det en nivå eller två. Eller att man kör en hardcore server och en casual, precis som man idag kör RP och icke-RP.

De försökte med flera tiers, det började de med redan i Wrath of the Lich King.. dvs 3 expansioner sedan. Då de fixade en svårare nivå för de som ville ha det, problemet var att det krävdes också lite bättre gear och rewards för att det skulle hålla i längden, men det var då hela skiten gick loss.. "vi betalar lika mycket och förtjänar samma saker". Tog ett litet tag innan även det svåra blev lättare.

Sedan I början av Cataclysm så höjde de svårighetsgraden lite till.. var riktigt nice... den tid det varade..

Medlem
Skrivet av Segas:

Hans implement av funktioner som gjorde att spelet tappade sin glans, kanske bidrog en del till "hatet"? Förr krävde spelet mer än bara tid av sina spelare, tyvärr är det ju inte så längre.

Dock kört med den MMO-stilen numera. Spel måste passa idioter också, därför ser det ut som det gör nu.

Det är inte i närheten av lika enkelt som många av mina medveteraner verkar antyda om. Mekaniskt sätt så hade Vanilla de enklaste raiderna någonsin, det största som skiljer sig från the early days och nu är den gamla spelarbasens skicklighetsnivå, och att balansera en sådan för spelarbasen som har varit med i 8 år nu(?), samtidigt som man inte ska göra spelet fullständigt oattraktivt för nya spelare (exempel: EVE Online), så blir det en jävla balansgång på lina över eld att försöka lista ut.

Och att spelet krävde mer tidsinvestering är inte en bra sak. Det var dåligt, på samma sätt som det var dåligt att början på MoP i princip krävde att man spenderade timmar på daily quests vartenda dag. Det har ingen spänning, speciellt inte för oss som varit med såpass länge att det är svårt att imponera oss med blott coola bossar och lite lila text.

Medlem
Skrivet av Winzi:

problemet var att det krävdes också lite bättre gear och rewards för att det skulle hålla i längden, men det var då hela skiten gick loss.. "vi betalar lika mycket och förtjänar samma saker".

Det där fattar jag inte. Jag menar, vill man ha rewards för tier2 så får man köra tier2 för att få det. Konstigare än så är det inte. Aja, synd att det inte fungerade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu är det ju så att Tom Chilton (Kalgan) är den som leder utvecklingen i WoW. Men utan tvekan har Greg Street och hans folk satt sin prägel på spelets klasser och liknande, vilket jag tycker är överlag positivt. Visst har man fina minnen från förr, men de är bra nostalgiska när det gäller flyt... för att ta klasserna som exempel så med dagens mått skulle de flesta klassas som ospelbara.

Medlem

Synd, tycker att han har gjort ett bra jobb!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Winzi:

problemet var att det krävdes också lite bättre gear och rewards för att det skulle hålla i längden, men det var då hela skiten gick loss.. "vi betalar lika mycket och förtjänar samma saker".

Det där fattar jag inte. Jag menar, vill man ha rewards för tier2 så får man köra tier2 för att få det. Konstigare än så är det inte. Aja, synd att det inte fungerade.

Visst, det finns tier gear på det sättet också, men det räckte inte. Det gick i den första instansen på WOTLK så de körde 10 eller 25 manna raider.

Det hela började med att de betalar samma och har rätt att uppleva alla instanser de också. Så de skapade Hardmode/Heroic versioner av bossar eller hela instanser. Dessa var gjorda för att hardcore spelarna skulle få sin del och de andra skulle klara instansen de också. Men eftersom de var bättre rewards för de svårare sakerna så ville alla ha det bästa, och då klagade de på det också och Blizzard vek sig för "kravet" det med. De fick ju in massor av nya spelare på det viset... färre och färre hardcore och mer och mer "casuals".
Det märktes tyvärr när ens eget guild rekryterade nya spelare som hade klarat "det svåraste" men var så korkade att de inte kunde flytta sig när de såg att den kommer en eld mot sig. "Måste bara slutföra spellen" --> DÖD.

1
Skriv svar