Brutalt mord i The Vanishing of Ethan Carter

Robot
Medlem
Brutalt mord i The Vanishing of Ethan Carter

Vad blir det för gameplay? Tredjeperson? FPS? Klicka-fram?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Vad blir det för gameplay? Tredjeperson? FPS? Klicka-fram?

HOW DO YOU PLAY THIS GAME?

Via a First-Person Perspective, you explore and interact with the environment in order to discover the truth. Paul has a supernatural gift that allows him to visualize the final moments of anyone who’s been murdered. The more clues you discover, the clearer and longer Paul’s vision. Exactly how much you are able to discern from a corpse is entirely up to you. You might discover the motivation of the murderer, or find a hint of where to go next – or both.

Källa: http://www.theastronauts.com/2013/09/reveal-first-game-screen...

Medlem

Såg mysigt ut. Tills killens kranie vart krossat dvs. Är det bestämda mordplatser man undersöker eller kan man springa runt lite som man vill? Hur är världen uppbyggd?

Medlem
Skrivet av snickerboa:

Såg mysigt ut. Tills killens kranie vart krossat dvs. Är det bestämda mordplatser man undersöker eller kan man springa runt lite som man vill? Hur är världen uppbyggd?

Jag misstänker att det kommer vara linjärt, möjligtvis med divergent paths likt Heavy Rain eller nåt sånt.

Det här såg *extremt* lovande ut för övrigt. Väntar efter mer med pepp och skepsis samtidigt!

Medlem
Skrivet av Theade:

Vad blir det för gameplay? Tredjeperson? FPS? Klicka-fram?

Från videons description (utöver svaret Duck gav);

Citat:

The trailer is a real-time in-game capture (PC), just with the cameras set to tell a certain story. The game is made in Unreal Engine, and uses the photogrammetry technology.

Så vad vi såg var in-game footage! Såg skitbra ut i min mening.

Medlem

Ohh, vilken atmosfär.. ge mig detta i Red Dead Redemption III kostym tack..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Soundtracken och det visuella påminde mig myket om The Elder Scrolls först... men inte på slutet förstås

Medlem
Medlem

Looks like that guy...
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
...got more than he could handle.

Medlem

Måste säga att det ser helt enastående ut, hoppas man kan förvänta sig lite Twin Peaks-inspirationer också.

Medlem

Spontant känns det lika fräscht som Alan Wake kändes före det släpptes. Hoppas dom inte också snubblar längst vägen.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar