Northward – svenskt managerspel för två personer

Robot
Medlem
Northward – svenskt managerspel för två personer

Blir säkert ett jätte bra spel men förstår inte deras budget, saknar information och tänker därav inte stötta spelet. Till exempel: hur mycket av sina egna pengar investerar det och ska de leva på 10k i månaden i lön som de säger i budgeten? De nämner risk, men hur kan de försäkra att mina "donerade" pengar inte försvinner spårlöst och har de en backup plan om saker tar längre tid än planerat? Tips kan ju vara att konsultera bla almi för budgetuppställning och affärsplan då man kan få tips på vad man ska tänka på etc. Kanske låter hård men it's nothing personal, just business...

Medlem

Träffade 2 av utvecklarna (grundarna) på Kreativum i Karlshamn tidigare i år när de hade uppfinnar-kongress där. Mycket trevliga snubbar, snackade lite om spelutveckling och bland annat att kickstarta/indie-go-go starta ett spel som de höll på med. Nu får man äntligen se vad de går för. Det jag kan säga är att de inte lever några lyxliv direkt så kan med stor säkerhet att det inte är där pengarna går. (De bor tillsammans för att spara pengar). Kommer backa dom för de verkade väldigt seriösa och den ena utvecklaren hade ett skärp med zelda-loggan och det kan väl inte ses som något dåligt?
Gillar själv den skandivaniska touchen de har på sina spel med mytologi från de närmre trakterna.

Medlem

Fick lite Warcraft 1 vibbar av grafiken

Medlem

tfw du inte kan spela co-op spel för du har inga vänner.

k3m
Medlem

Kickstarter och indie är bra och väl, men samtidigt ger de upphov till skräptitlar som det här. Skräpspel som försvårar för de spelen som faktist kan bli något.

Medlem

Varför inte göra det till surfplattor istället?

Medlem

Känns som ett oseriöst projekt..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Känns som ett trevligt projekt, hade gärna spelat detta

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Känns som ett oseriöst projekt..

Utveckla gärna vad du menar med "oseriöst projekt"

Killmonday Games
Skrivet av Kleptoman:

Känns som ett oseriöst projekt..

Det är ju iaf ett spel som verkar underhållande, inte direkt en potatissallad..


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Inaktiv
Skrivet av bloat:
Skrivet av Kleptoman:

Känns som ett oseriöst projekt..

Det är ju iaf ett spel som verkar underhållande, inte direkt en potatissallad..

Snacka inte skit om potatissallad, det är gött

Medlem

Tycker det här spelet ser helt fantastiskt ut! Testade demot och det visade en hel del potential.
Det har gått lite småtrögt än så länge i kampanjen, inte ens 1000 euro på 3 dagar. :/ (De behöver i snitt ca 1000 euro per dag för att klara det, om ni inte redan räknat ut det.)
Själv gav jag 25 euro, för jag tycker att det här verkar väldigt intressant.

Medlem
Medlem

Man måste tänka lite längre, dom här nissarna har nog ochså framtids planer för andra spel. Rom byggdes inte på en dag som sagt. Kul att se ändå att det finns folk som inte bara tänker på det grafiska hela tiden.

Men vi som tycker det är nog lite av den äldre generationen.

1
Skriv svar