Små och stora problem med PS4:or efter uppdatering

Medlem
Skrivet av MarKy:

Oj, nu kommer väl sony fanboysen skylla på Xbox one om problemen

Meh, hade problem till en början, men tack och lov så är det ett fel som inte verkar förstöra hårdvaran. Hmm

Medlem

Min PS4a fastnar i standbyläget och blinkar orange. Löste det genom att hålla in powerknappen, stänger av helt tillsvidare.

Medlem

Strulade med inloggning för mig igår, så spel på skiva fungerade men inga digitala. Destiny strulade hemskt mycket, tappade räkningen på hur många gånger jag blev kickad till orbit. Sen började allt fungera som normalt vilket ledde till en hemskt sen spelkväll.

Medlem

Hmm ok man får väl stänga av routern när man ska starta upp Ps4:an och ska spela Lords of the fallen imorn

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Joavels:

Sony och mjukvara verkar vara en dålig kombination.

Ja det ska bli intressant att se hur det går för Sony i framtiden när mjukvara blir ännu viktigare även i en spelkonsol. Microsoft har ju mycket mer kunskap där.
Tycker aldrig det bli någon bra mjukvara när hårdvaruföretag ska ge sig på mjukvara. Google, Microsoft eller Apple gör det alltid bättre

Hehe ja, för de har ju verkligen fungerat felfritt på mjukvaru fronten hos Microsoft den senaste tiden.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Joavels:

Sony och mjukvara verkar vara en dålig kombination.

Ja det ska bli intressant att se hur det går för Sony i framtiden när mjukvara blir ännu viktigare även i en spelkonsol. Microsoft har ju mycket mer kunskap där.
Tycker aldrig det bli någon bra mjukvara när hårdvaruföretag ska ge sig på mjukvara. Google, Microsoft eller Apple gör det alltid bättre

Hehe ja, för de har ju verkligen fungerat felfritt på mjukvaru fronten hos Microsoft den senaste tiden.

Handlar inte om att alla mjukvaruföretag släpper buggig mjukvara ibland.

Inaktiv
Skrivet av sweden82:

Hur var den nya uppdateringen till Xbox one?

Vilken av dem? De senaste 4 har varit fantastiska. (juli,aug,sep,okt) . På One kommer det nya godsaker som fungerar VARJE månad. Vill man ligga lite före och få dem en månad innan allmänheten kan man gå med i preview programmet och det är väl där det varit någon liten bugg, men det är ju en typ av betatest där man ska rapportera in allt sånt så det är ju självförvållat.

Medlem
Medlem

Det ända jag haft problem med på ps4an är att ibland funkar inte internet när man kör trådlöst.

Skrivet av Lolflakes:

I bilden ovanför har dom en annan bakgrundsbild än de färger man har att välja på. Hur väljer man en annan bakgrundsbild än dom enkla färgerna man välja på?

Inställningar/Teman. Ny funktion, finns lite teman på US PS-Store


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar