Släng dig i väggen Sim City! Här kommer Cities: Skyline

Medlem

För min del var det ett extremt hype inför Sim city. Men efter floppen så skrattade jag tillbaka mina sedlar ner i plånboken och köpte en pizza. Jag garvade så mycket när jag åt den att jag gick något i halsen, kvävdes. Jag fick hjälp av min bror att få ut det med en filmkliché (Ni vet den där när man står bakom och juckar ut den där lite biten lite komiskt)... Jag är en väldigt rädd människa. Så jag åkte genast till sjukhuset för undersökning. Jag betalade och dem undersökte mig, När jag var klar så fick jag någon form av tablet för att göra bot mot eventuella skador i halsen. Så jag betalade för tabletterna och åkte hem.

Jag hade fortfarande mer pengar kvar än jag skulle haft om jag köpte Sim city.

Skämt åsido, Det är Paradox som släpper Cities:Skylines och dem är Svenska. Så jag köper det gärna efter att jag vet mer

Medlem
Skrivet av Rentah:

Skämt åsido, Det är Paradox som släpper Cities:Skylines och dem är Svenska. Så jag köper det gärna efter att jag vet mer

Paradox är utgivaren, spelet är utvecklat av ett finskt bolag, så då vet man att det är kvalitet! Men speciellt när finnar och svenskar slutar med sin dumma rivalitet och samarbetar, så kan det oftast bara bli något bra. Tänk er Finland/Sverige ihop i hockey, ingen skulle ha en chans!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tack för heads up! Det här måste jag sätta tänderna grävskopan i någon gång.

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Bulberfoot:

Någon som vet om det förekommer någon typ av mikrotransaktion i detta spel, eller om det finns planer på det?

Förtillfället så finns det inga mikrotransaktioner och stort moddnings stöd. De har lovat mycket gratisuppdateringar. Sedan så ska det också gå på paradox linje, så det lär bli några DLCer/expansioner.

Skulle gissa på samma sak. Paradox är ganska glada för DLC-expansioner men till deras fördel brukar deras DLC även komma tillsammans med en gratis-patch som lägger till en hel del funktioner. Sen är ju modding helt öppen med ett moddverktyg i spelet (object editor + level editior) samt stöd för Steam Workshop så jag skulle gissa att deras DLC mer fokuserar så saker som förändrar själva gameplay eller något av sådan kvalité att det kan konkurrera med hobbymoddarna.

Jag gör mest kopplingar till hur dem gjort med Hearts of Iron och Europa Universalis här då det är spelen jag har mest erfarenhet av. Någon gång i halvåret arbetar dem om och förbättrar spelens gameplay och släpper då stor patch + DLC/Expansion.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar