Rockstar har försämrat grafiken i GTA V

Medlem

De gör det troligtvis för PC releasen, gör så att spelet ser så sjukt mycket bättre ut på PC än konsol efter de nedgraderat grafiken på konsoler, om jag har rätt så är det sjukt svinit mot alla konsolmänniskor.

Medlem

Det är ju inget konstigt, man gör ju samma sak när man spelar på datorn och upplever dålig frame rate. Fast då ställer man ju själv ner detaljerna men eftersom det inte går på konsolerna.

Medlem
Skrivet av uchibushi:

De gör det troligtvis för PC releasen, gör så att spelet ser så sjukt mycket bättre ut på PC än konsol efter de nedgraderat grafiken på konsoler, om jag har rätt så är det sjukt svinit mot alla konsolmänniskor.

Fast du har fel. Om så var fallet så skulle dom nog ha lagt sitt fokus på saker som faktiskt majoriteten av människor la märke till. Detta handlar nog om högra framerate.

Medlem

Så där konstigt suddigt som 4an var....

Medlem

Dagens ungdom! Klagar över grafik petitesser, på min tid hade vi bara Pong och vi klagade inte! Vet hut!


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem
Skrivet av CitizenKane:

Dagens ungdom! Klagar över grafik petitesser, på min tid hade vi bara Pong och vi klagade inte! Vet hut!

Ni hade inget och jämföra med

Medlem
Skrivet av CitizenKane:

Dagens ungdom! Klagar över grafik petitesser, på min tid hade vi bara Pong och vi klagade inte! Vet hut!

Fast då fanns ju också Lillstrumpa

Medlem

Större knitpicks får man väl leta efter, jävla gnälliga gamers är alltså. Det lär väl finnas en anledning iaf och inte bara vara för att jävlas.

Ser ni hur ni ser ut när ni sitter och blänger ner screenshots för att hitta små skillnader i grafik? Tagga ner lite.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jävlar asså, sjuk skillnad. Tänkte att det skulle vara en sån där överdrivet noga jämförelse som folk gjorde på t.ex. upplösningen på vissa crysis texturer mellan spelen men detta är ju väldigt märkbart. Speciellt anistropic och poppingen. Hoppas dom fixar detta.

Medlem

Rockstar har nu bekräftat att det har skett något kodningsfel i och med patch 1.08 och nu ser över vad som gått fel för att kunna patcha tillbaka den gamla snyggare grafiken!

http://www.dualshockers.com/2015/03/27/gta-v-graphical-downgr...

Medlem

Ja.. fz sover.

Rockstar filar på en fix..
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/205228687


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Lessnat på att vänta på gta V, var sugen för ett halvår sen, men de har nog verkligen förlora många pc-kunder pga förseningar osv. Priset är ju löjligt också, med tanke på förseningar och att det börjar bli ett gammalt spel.

Medlem

Jag stirrade mig blind på bilderna för att se förändringarna. Jag flyttade mig så nära som 5 cm från skärmen och kollade men... var ligger skillnaderna? Var ska jag kolla för att se det som ni andra ser? Har jag fått så taskig syn redan fast jag bara är strax över 30?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag stirrade mig blind på bilderna för att se förändringarna. Jag flyttade mig så nära som 5 cm från skärmen och kollade men... var ligger skillnaderna? Var ska jag kolla för att se det som ni andra ser? Har jag fått så taskig syn redan fast jag bara är strax över 30?

Det är enklare att se i filmen IMO.. Man ser det rätt lätt på t.ex kullerstenen, att från ha sett var sten till att ha blivit mer en stor smet av sten

Medlem

Det klart mest störande med denna film måste väl ändå vara den röd-blå rutan med text som ligger framför det man fakistkt vill se?

Sen kan jag tycka, från vad jag ändå såg.....

Hade aldrig märkt det när jag spelade......

Spelar folk eller räknar man pixlar?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av exxstream:

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

På data?

Jag tror han syftade på PC varianten, inte när det kommer information. Jag vet inte hur information kan bli snyggt?

Strukturerad kodning ftw!

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Det klart mest störande med denna film måste väl ändå vara den röd-blå rutan med text som ligger framför det man fakistkt vill se?

Sen kan jag tycka, från vad jag ändå såg.....

Hade aldrig märkt det när jag spelade......

Spelar folk eller räknar man pixlar?

Det är meningen att du ska stänga annotionerna

12
Skriv svar