Steams stora sommarrea är över – vad köpte du för något?

Medlem

Så jävla besviken att inte stonehearth oxh/eller lego worlds var på rea.

Medlem

Oväntat lite inköp den här sommarrean. Blev tre spel totalt då många jag suktat efter fick en alldeles för liten prisminskning.

Har dessutom en backlog som heter duga så ingen brådska. Spelen kan ligga kvar i önskelistan så länge.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Inget alls,,,,,,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

rot
Medlem

Inget, köpte en hel del på GOG Summer Sale dock som förutom fritt från DRM även var billigare på delade titlar.

Geeks Gaming
Geeks Gaming
Medlem

Jag kom undan med Civ: Beyond Earth och Hyperdimension Neptunia Re:Rebirth 1, sist och minst. Ett addon till Train Simulator 2015

Medlem

Fallout 1, 2, Tactics och NV Ultimate...för att lindra väntan på fyran. Metro Last Light slank ned också. Semestern räddas av postapokalypten...


signatur

// P

Medlem

The Legend of Heroes: Trails in the sky - Haft ögonen länge på det, det lilla jag kört hittills är allt jag önskar att det var, JRPG av den gamla skolan.

Hand of Fate - Ännu ett spel jag velat testa ett bra tag, men som jag varit skeptisk till priset på, för den tid jag potentiellt skulle få ur det. Gillar det, men inget som fick mig att trilla av stolen direkt. Skönt att ha ett lir man kan spontan spela då och då.

FFXIII-2 - Äsch, det var billigt, har ju redan FFXIII som jag inte ens har startat då jag inte ser fram emot starten på spelet som alla klagar på. Så det var väl det onödiga köpet för den här rean, förhoppningsvis får jag lust å köra det nån gång, liksom Witcher och Witcher 2.

Medlem

Dying Light på Webhallen

Ambassadör
Xbox

Inget. De spel jag ville ha hade för dåliga rabatter. Fördelen med att ha en stor backlog, man köper bara när det är bra priser!


signatur

Jump in.

Medlem

Ark:Survival Evolved och Skyrim med DLC

Medlem

Outcast 1.1 <3
Hammerwatch
Running with rifles
Shoot many robots
Streets of Rage
Alien Breed 3: Decent
Metal Slug 3


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Wolfenstein - refund cod-klon
Project cars - refund NFS med bra grafik
South park - kan inte sluta spela
Insurgency - bra spel, som bf borde vara.

Medlem

Euro Truck Simulator 2 + expansioner.

Mysigt spel

Inaktiv

Köpte Wolfenstein the old blood och Talos Principle. Tycker sällan man hittar så mycket intressant numera på Steams reor, vem har seriöst tålamodet att vänta på en rea när man ofta kan vänta ett par månader efter release av valfritt spel för att se priset droppa till anständig nivå?

I övrigt har det sagts hundra gånger men det är fortf. sant - det är nästan alltid exakt samma titlar som kommer i retur på reorna och horar ut sig för småslantar. Jag äger redan allting, tack...

Medlem

Trodde inte jag skulle köpa något alls i år. Men jag köper alltid för mycket ändå.

Revolution Ace
Enemy Mind
Crimsonland
Orbital Gear 4 Pack
This War of Mine
Chariot
Geometry Wars 3: Dimensions
Megabyte Punch
Fight The Dragon
Distance
Dirt 3 Complete Edition
Verdun 4 Pack
Doorkickers
Block N Load Tag Team Pack
Defense Grid 2
How to Survive - Storm Warning Edition
The Witcher Adventure Game
Road Redemption
Mercenary Kings

Plus 3-4 spel som jag köpte till polers & pistolers

Medlem

Faktiskt inte ett enda spel. Har fan inte tagit mig igenom spelen jag köpte 2012 än så jag höll mig i skinnet i år. Hade kunnat kostat på mig banished känner jag såhär i efterhand. Men med witcher 3 och arkham Knight på datorn så går det nog ingen nöd på mig.

Medlem

Köpte Game of the Year-utgåvan av Fallout 3, sen så blev det inget mer.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av NaxoS:

Steam, DRM, blää.

vadå blä ? ja bättre det än dom gamla skydden som var värre...

Det var bättre när PC spelen inte hade några skydd alls. Köpte det, spelade, lånade bort, sålde. Sen kom nya generationen som tycker Steam är jättehäftigt och jättebra, sen vart det helt kört.

Tacka vet jag Sony.

Medlem

Blev bara Civ 5 complete edition för min del.

Medlem

Köpte ett gäng med spel men det bästa är helt klart det spel som innehåller explosiva får och bananbomber.

Medlem

Köpte bl.a. Arma 3 och är helt stuck. Varje dag efter jobbat har jag spelat nåt uppdrag. Fruktansvärt kul!

Medlem

Homeworld Remastered, Wolfenstein: The New Order, Prison Architect, Metro Redux paketet, Company of Heroes 2: Ardennes Assault.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tog det lugnt den här gången. Tänkte spela klart det jag har på gång just nu (The Witcher 3, Arkham Knight, NEO Scavenger, ...).

Medlem

Blev inget i år för mig. Hade allt jag ville ha redan

Avstängd

FZ är roliga. 3 plånböcker. Jaja.

Medlem

Lords of xulima förvånansvärt bra faktiskt! Blandning mellan Heroes och final fantasy.

Inaktiv

Har vad jag kan minnas köpt varje år 2-5 titlar. I år blev det endast 1... Homeworld: Remastered.
Trodde de skulle vara mer Turn-Based.. Snacka om ej påläst och ett förhastat köp.. Får ge sig an på mer Real-Tid istället.

Obegripligt att man inte greppade Divinitys senaste. : (

Medlem
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av NaxoS:

Steam, DRM, blää.

vadå blä ? ja bättre det än dom gamla skydden som var värre...

Det var bättre när PC spelen inte hade några skydd alls. Köpte det, spelade, lånade bort, sålde. Sen kom nya generationen som tycker Steam är jättehäftigt och jättebra, sen vart det helt kört.

Tacka vet jag Sony.

Nu vet jag inte om du menar allvar eller är ironisk men visst var vissa saker bättre när spel var helt drmfria, fast Steam har många positiva funktioner också idag. Personligen var jag väldigt skeptisk till Steam i början, men ser numera fler fördelar än nackdelar med det.
Men Sony som dels har sin DRM-hårdvara ( en hel maskin man måste köpa plus abonnemang för deras inlåsta spel ) samt den kanske största DRM-skandalen i historien bakom sig: wikipedia skall kanske inte tas upp som något som bättre än Steam i det hänseendet

Själv tog jag det ganska lugnt med köpandet, det blev ändå tio spel dock, mest väldigt billiga sådana:

-Halo: Spartan Assault
-Sir, You Are Being Hunted
-Ziggurat
-Zeno Clash 2 ( coop )
-Trine 3 (coop )
-The Vanishing of Ethan Carter
-METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES
-UnEpic ( coop )
-The Stanley Parable
-Earth Defense Force: Insect Armegeddon (coop )

Förvisso onödigt ändå med den enorma backloggen jag har


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

123
Skriv svar