Doom-testet börjar i dag, se ny multiplayer-film

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av adrii:

jisses va folk klagar, ser ju hur ballt ut som helst. Dessutom anpassat till dagens standard.
Ni kan inte hålla på och be om spel som är 15 år gamla, det är som att tjata nostalgi i wow.

Tror du missar poängen, det handlar inte om hur det det ut, utan att det verkar vara värsta sömnpillret. För 15 år sedan såg spelen sämre ut men det fanns i alla fall action i actionspelen.

Hehe då kanske vi ser väldigt annorlunda på va action är, det jag ser i klippet är

Coola vapen (de kanske inte ens visade alla)
Du kan lira som demon en stund (såg skitballt ut)
Quad finns där
Grafiken var brutalt snygg (kändes väldigt fräsch och nyaktigt)
Nivåer på banorna samt gamla portsen

Om det enda du/ni syftar på är att de inte rör sig jättesnabbt som gör att ni inte anser det finna action..
då tycker jag faktiskt synd om er. Det finns väl sånna spel för Er isåfall? vet inte vilka men något måste väl finnas där ute?

Medlem

"Det är som att Quake och COD har fått ett efterblivet barn..."


signatur

autograph

Medlem

Jag har en Doom-betakod från köp av Wolfenstein: The New Order på skiva, men... jag orkar inte testa.
Ser inte så där jättekul ut...


signatur

autograph

Medlem

Och det här skräpet har de slipat på i åratal och inte ens visat allmänheten? vad fasiken har de slipat på egentligen? editorn ? ;D för resten såg ju ut som något man hittat i reahyllan. Som en person skrev, atmosfär, känsla, intryck. Det var tyvärr inget jag fick av multiplayer.
Men man får väl nöja sig med en halvdann singleplayer då?

Medlem

Sorry för sent svar, jag lirar det på PS4 tyvärr. Hade hellre lirat det på PC. Men, det var längesedan jag hade såhär genuint förbannat jävla roligt. Siktet suger med handkontroll men det är en helt speciell känsla över spelet som gör att man vill fortsätta lira. Älskar rocket launchern som även var min favorit i Quake. Till skillnad från CS skall man sikta på fötterna och se folk flyga i bitar.

Döm inte spelet innan ni testat ni som klagar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av magma:

Har provat och tycker om det. Ni som lägger upp bilder och videor på alphan, var försiktiga för beteshda är hårda med eras NDA.

Japp, dom varnar rätt friskt när man startar det. Tänkte att 2 bilder på menyn inte kan skada någon :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

det dök upp i steam, heter CLOSED ALPHA med stora bokstäver

Medlem

FPS är alltid välkommet. Men att man ska behöva se en "scriptad hand" i bild bara för att man drar sig upp på en avsats? Det finns en anledning att man tidigare i nästan alla spel har uteslutit sådant. Vad hände med att lita på spelarens fantasi?

En del spel har ju även så man kan se sina fötter när man tittar ner. Varför?

Känns som DooM är överarbetat. De kunde använt Doom 2 och bara förbättrat grafiken så skulle det kammat hem 10/10 i varenda tidning.

Medlem

Igår när jag testade alphan första gången så gillade jag faktiskt inte riktigt det långsamma tempot (jämfört med Q3/QL) men faktum är att nu efter att ha kört ett gäng matcher så gillar jag det.

Saknar lite inställningar såsom FOV och att kunna gömma vapnet (vapnet tar upp väldigt stor plats av ens synfält...) men annars så är det faktiskt rätt så schysst!

Medlem

Jag tycker att det är riktigt grymt! Mycket välarbetad motor, flyter suveränt även om jag inte har den tyngsta burken. Riktigt kul om än något obalanserat idag imo. För att vara en alpha är det väldigt buggfritt. Jag tror det här kommer bli succé faktiskt, längesen jag kände genuin glädje i ett fps.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag tycker att det är riktigt grymt! Mycket välarbetad motor, flyter suveränt även om jag inte har den tyngsta burken. Riktigt kul om än något obalanserat idag imo. För att vara en alpha är det väldigt buggfritt. Jag tror det här kommer bli succé faktiskt, längesen jag kände genuin glädje i ett fps.

Håller med. Spelet är perfekt i mindre doser (låt säga runt 1-2 timmar åt gången). Ja, monstret är rätt op och även vissa vapen. Men det är bara alpha, så mycket kommer ju hända till release. Buggfritt för mig också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Var det fler än jag som fick den tråkiga nyheten: "Sorry, but according to Steam, you are not eligible to participate in the DOOM Closed Alpha." ?

Medlem

Ingen som vill sälja sin Alpha för en bra slant?

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Ser ut som UT på mörkare men tråkigare banor.

Men eftersom jag väntar på ett spel som kan ersätta detta:

https://www.youtube.com/embed/c6LGvR1EvhE

Så kanske jag har för höga krav.

Det där var tider, Håller med dig skulle också vilja se något nytt i quake 3 stilen.

Inaktiv
Skrivet av adrii:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av adrii:

jisses va folk klagar, ser ju hur ballt ut som helst. Dessutom anpassat till dagens standard.
Ni kan inte hålla på och be om spel som är 15 år gamla, det är som att tjata nostalgi i wow.

Man tycker ju att standarden borde bli högre och inte lägre med tiden..

Självklart kan jag köpa det men vad exakt är så mycket "lägre"?
Grafiken är ju miljontals häftigare och bättre.
Gameplayet är ju som många säger lite slöare för att det är konsol, men är det så
himla svårt att har överseende här?

Va mer är det som stör Er?

Känner bara allmänt om man kollar runt här så finns det inget spel som räcker till.
Känns bara tråkigt att när spelet inte ens är släppt, dvs betan ska börja (de hinner ju få in tonvis av feedback
efter den) så är alla där med högafflar osv.

Har folk tappat sin fantasi eller har jag missat något?

Är det inte något som gör att quake, ut och de "gamla" spelen som var "snabbare" (va vi vet kommer doom kanske inte ens vara söligt) inte görs på samma sätt längre? Är det ingen som funderar hur det kommer sig?

Lägre som i att gameplayet ser otroligt mycket tråkigare ut i artikelvideon än i videon jag länkade.
Förstår att det är tråkigt att folk är negativa men jag kan själv inte se något i videon som inte gjorts bättre förut. Förhoppningsvis håller multiplayern längre än en månad.

Tycker inte grafiken är miljontals gånger häftigare. Gillar klarare grafik som i Doom 1 & 2 eller Quake 3. Men förstår ju att man går lite efter Doom 3 stilen när det kommer till grafik.
Art stylen är för enfärgad. Som i nya Mad Max där man har ett oranget filter över allting. Gillar jag icke. Och alla ytor är överdrivet reflektiva som i många nyare spel.

Jag tror inte gameplayet är slöare bara för att det i videon spelas på konsol utan att spelet överlag är långsammare för att det är ett multiplattformspel där det måste anpassas för att fungera på konsol.
Detta ser man även på vapnens sikten som är gigantiska.
Kartorna ser små och trånga ut men det är kanske inte så konstigt då man rör sig långsamt.

FPS görs annorlunda idag eftersom att de är multiplattform. Det bästa FPS:et på senare år på PC är ju CS:GO och det är ju uppenbart att det inte anpassats för konsoler.

Men ja, fokus på detta spel har varit på singleplayer har jag hört precis som alla andra Doom-spel.

Kommer såklart köpa det ändå. Men förmodligen fortsätta spela Quake som vanligt. 8)

12
Skriv svar