Fallout 4:s systemkrav släppta

k3m
Medlem
Skrivet av Theo B:

Det verkar som att företag använder den tekniska utvecklingen som en möjlighet att optimera sina spel mindre och mindre.

jepp!

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Själv slipper jag bry mig om tramsiga dator-kukmätartävlingar Skönt att veta att det bara är att stoppa in skivan i mitt PS4 och köra

F4 kommer bli ett fantastiskt spel men alla mods kommer inte bara göra det bättre utan också förlänga livslängden på det.

Jag köper en del spel till min PS4 men F4 kommer helt klart avnjutas bäst på en PC.

Medlem
Skrivet av magma:

Kommer säkert gå att spela på ett gtx 750 ti utan problem

Ja, hoppas kan du ju alltid.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Själv slipper jag bry mig om tramsiga dator-kukmätartävlingar Skönt att veta att det bara är att stoppa in skivan i mitt PS4 och köra

Är det gött att köra in penisen i din Ps4 eller vad är det du menar?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Sköna systemkrav! Inte för skyhöga men inte heller för låga, detta ser bra ut. Hoppas dock att det faktiskt fungerar i praktiken också.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Själv slipper jag bry mig om tramsiga dator-kukmätartävlingar Skönt att veta att det bara är att stoppa in skivan i mitt PS4 och köra

Förstår det. Spelar inte på konsoler men håller mig ganska exklusivt till PC men förstår verkligen inte varför PC tjaffsar med varandra och alla andra om just det här. Har man konsol tjaffsar de om att man spelar på en konsol, om man har en svag PC så tjaffsar de om att man inte använder en "riktig" dator.

Älska hårdvara för all del, det finns inget mer underbart än att köpa en hög nya datorprylar(konsoler inkluderat) - och doften av nyuppackad hårdvara är underbar(eller är det bara jag?), men snälla - håll käft och spela! Pressa den tunga hårdvaran ni nu sitter på istället för att skryta och försöka göra ensamföräldrar/arbetslösa och ungdomar som är fast i skolan(eller vad nu orsaken är till att man inte har råd) avundsjuka och besvikna! (inte menat till dig, eller någon annan specifikt givetvis. Till den som känner sig träffad bara.)

Medlem

Rek kraven x2(typ) så det kommer bli gött!

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Själv slipper jag bry mig om tramsiga dator-kukmätartävlingar Skönt att veta att det bara är att stoppa in skivan i mitt PS4 och köra

Låter som en ganska grotesk och seg upplevelse och måste vara svårt att vara komma någonstans utan mus.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Necroluster:

Själv slipper jag bry mig om tramsiga dator-kukmätartävlingar Skönt att veta att det bara är att stoppa in skivan i mitt PS4 och köra

Låter som en ganska grotesk och seg upplevelse och måste vara svårt att vara komma någonstans utan mus.

Det är inte så illa om man är uppväxt med kontroller eller helt enkelt använt de tillräckligt för att vänja sig vid både och. Kommer nog köra med en gamepad trots att jag sitter på PC. (Första gången jag ens använde en gamepad var till PC, spelade något hockey-lir mot brorsan.)

Medlem

Låga systemkrav för att de låter konsoler sätta standarden?


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Låga systemkrav för att de låter konsoler sätta standarden?

Nu känns det som jag spammar lite för mycket i tråden, ursäkta om det är fallet, men snälla lägg ner. Jag förstår gott och väl vart det här tänket kommer från men måste vi verkligen ta upp det? Det kanske är för att det är väloptimerat(man kan ju hoppas), eller för att de valt att stödja både mid-range datorer samt high-range. Grafiken kommer inte bli PC-fanboyens grafiska våta dröm precis som tidigare spel aldrig varit, Bethesda fokuserar på gameplay mer än enbart grafik men vi är nöjda ändå när spelen släpps. Annars får vi ju modmöjligheter för att ytterligare ta steget längre om vi känner för det.

Medlem

tur man har xbone xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ooh, 4790.. Hoppas att liret är bra optimerat för najjsiga processorer. Känns lite .. surt att många titlar låter processorn ligga och halvsova idag.

Medlem

Systemkraven säger en sak, men bethesdas spel brukar inte följa sina egna systemkrav alls och kräver ändå mindre än vad som sägs så jag är hundra procent säker att att jag klarar det och då har jag ändå små slött grafikkort som inte borde hålla måttet då det är ett nividia gefroce gtx 760 med inte helt tillräckligt vram

k3m
Medlem
Skrivet av zliddret:

Systemkraven säger en sak, men bethesdas spel brukar inte följa sina egna systemkrav alls och kräver ändå mindre än vad som sägs så jag är hundra procent säker att att jag klarar det och då har jag ändå små slött grafikkort som inte borde hålla måttet då det är ett nividia gefroce gtx 760 med inte helt tillräckligt vram

jo, dagens systemkrav är helt åt skogen i dag. sen har vi konsolerna med deras svaga hårdvara och rullar spel på de, så rullar samma spel spel på en 5 år gammal dator också. skönt att det är fler än jag som upptäckt det här.

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

Ooh, 4790.. Hoppas att liret är bra optimerat för najjsiga processorer. Känns lite .. surt att många titlar låter processorn ligga och halvsova idag.

Är väl bättre att grafikkortet används 100% än att CPUn ska sitta och strypa GPUn?

Medlem
Skrivet av Bennii:

En potatis klarar det där!

Min dator är sämre än en potatis =(

Medlem

Jag tror jag klarar mig med 3960x och evga Titan x SC


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av zliddret:

Systemkraven säger en sak, men bethesdas spel brukar inte följa sina egna systemkrav alls och kräver ändå mindre än vad som sägs så jag är hundra procent säker att att jag klarar det och då har jag ändå små slött grafikkort som inte borde hålla måttet då det är ett nividia gefroce gtx 760 med inte helt tillräckligt vram

jo, dagens systemkrav är helt åt skogen i dag. sen har vi konsolerna med deras svaga hårdvara och rullar spel på de, så rullar samma spel spel på en 5 år gammal dator också. skönt att det är fler än jag som upptäckt det här.

precis, har då inte haft problem alls att spela dom allra flesta spelen i dagsläget på high inställningar med mitt grafikkort som sitter på 1,5 gb vram. Vissa spel får jag väl sänka lite mer på men systemkraven har aldrig stämt in riktigt vad jag märkt, särskilt inte bethesdas titlar. Vilket inte då gör mig så pass mycket för tillfället då jag inte har ekonomin att köpa ny hårdvara ännu.

Medlem
Skrivet av anon_124359:
Skrivet av Edd1e:

Ooh, 4790.. Hoppas att liret är bra optimerat för najjsiga processorer. Känns lite .. surt att många titlar låter processorn ligga och halvsova idag.

Är väl bättre att grafikkortet används 100% än att CPUn ska sitta och strypa GPUn?

Jo absolut! Jag menade att jag hellre ser CPU'n användas 80%+ ist. för 15-20%.

Medlem

Köpte ny dator för detta. Hoppas den klarar det annars blir det att slänga den i sjön

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Freddan:

Låga systemkrav för att de låter konsoler sätta standarden?

Nu känns det som jag spammar lite för mycket i tråden, ursäkta om det är fallet, men snälla lägg ner. Jag förstår gott och väl vart det här tänket kommer från men måste vi verkligen ta upp det? Det kanske är för att det är väloptimerat(man kan ju hoppas), eller för att de valt att stödja både mid-range datorer samt high-range. Grafiken kommer inte bli PC-fanboyens grafiska våta dröm precis som tidigare spel aldrig varit, Bethesda fokuserar på gameplay mer än enbart grafik men vi är nöjda ändå när spelen släpps. Annars får vi ju modmöjligheter för att ytterligare ta steget längre om vi känner för det.

Tycker faktiskt att det är du som gör en stor grej av det :). Jag tar upp en realistisk teori om fallet utan att lägga någon värdering i det men samtidigt har du väl rätt till stor del. Man kanske inte skall skriva något som har chans att skapa polarisering i dagens formtrådar. Då blir det lätt pajkastning :). Skall tänka mig för nästa gång för allas trevnad.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Freddan:

Låga systemkrav för att de låter konsoler sätta standarden?

Nu känns det som jag spammar lite för mycket i tråden, ursäkta om det är fallet, men snälla lägg ner. Jag förstår gott och väl vart det här tänket kommer från men måste vi verkligen ta upp det? Det kanske är för att det är väloptimerat(man kan ju hoppas), eller för att de valt att stödja både mid-range datorer samt high-range. Grafiken kommer inte bli PC-fanboyens grafiska våta dröm precis som tidigare spel aldrig varit, Bethesda fokuserar på gameplay mer än enbart grafik men vi är nöjda ändå när spelen släpps. Annars får vi ju modmöjligheter för att ytterligare ta steget längre om vi känner för det.

Tycker faktiskt att det är du som gör en stor grej av det :). Jag tar upp en realistisk teori om fallet utan att lägga någon värdering i det men samtidigt har du väl rätt till stor del. Man kanske inte skall skriva något som har chans att skapa polarisering i dagens formtrådar. Då blir det lätt pajkastning :). Skall tänka mig för nästa gång för allas trevnad.

Skrev det nog lite i farten då jag bara var trött på att ha läst PC hit och dit på olika forum och allt gnäll på Youtube, haha. Var inget illa menat och jo, din kommentar var lugn - jag snappade till bara. Ursäkta! No hard feelings! Så säger som du, ska tänka mig för nästa gång också!

Medlem
Skrivet av Spekkio:

Köpte ny dator för detta. Hoppas den klarar det annars blir det att slänga den i sjön

en fyra år gammal dator skulle kunna hantera spelet

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Freddan:

Låga systemkrav för att de låter konsoler sätta standarden?

Nu känns det som jag spammar lite för mycket i tråden, ursäkta om det är fallet, men snälla lägg ner. Jag förstår gott och väl vart det här tänket kommer från men måste vi verkligen ta upp det? Det kanske är för att det är väloptimerat(man kan ju hoppas), eller för att de valt att stödja både mid-range datorer samt high-range. Grafiken kommer inte bli PC-fanboyens grafiska våta dröm precis som tidigare spel aldrig varit, Bethesda fokuserar på gameplay mer än enbart grafik men vi är nöjda ändå när spelen släpps. Annars får vi ju modmöjligheter för att ytterligare ta steget längre om vi känner för det.

Tycker faktiskt att det är du som gör en stor grej av det :). Jag tar upp en realistisk teori om fallet utan att lägga någon värdering i det men samtidigt har du väl rätt till stor del. Man kanske inte skall skriva något som har chans att skapa polarisering i dagens formtrådar. Då blir det lätt pajkastning :). Skall tänka mig för nästa gång för allas trevnad.

Skrev det nog lite i farten då jag bara var trött på att ha läst PC hit och dit på olika forum och allt gnäll på Youtube, haha. Var inget illa menat och jo, din kommentar var lugn - jag snappade till bara. Ursäkta! No hard feelings! Så säger som du, ska tänka mig för nästa gång också!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Låga systemkrav för att de låter konsoler sätta standarden?

Typ så ja. Som vanligt...

12
Skriv svar