Helgdiskussion – Vilket Fallout är bäst?

Robot
Helgdiskussion – Vilket Fallout är bäst?

Rösta och berätta vilket tidernas bästa Fallout är.

#fallout-4, #bethesda, #fallout-3, #fallout-new-vegas, #fallout, #fallout-2


Medlem
Helgdiskussion – Vilket Fallout är bäst?

Fallout 2 utan tvekan!

Medlem

Trean för det är det enda jag spelat...(skäms i ett hörn)

Medlem

Åh jag kommer aldrig glömma fallout 2! Spelade det på min morbrors pc när jag var 7 och tyckte det var svinkul att ta en smg och mörda folk för att ta alla deras grejer... Startade krig i storstäder för att råna butikerna!
Sen kom det några ute i wasteland som slaktade mig tillslut och då var det inte så kul längre så slutade spela det varje gång när det hände
Man kanske borde spela om spelet på riktigt nu när man förstår vad som händer

Medlem

Mitt första var tactics, så det får min röst, även om jag gillade trean också.

Grafikfejs
Paradox Interactive

Fallout 2 ligger mig varmast om hjärtat (kanske tack vare nostalgi), men jag älskar både 3:an och New Vegas också.

Btw, om ni köpt fysiska exemplar av Fallout 4 och fått det hemskickat, så går det förmodligen att spela redan. Elgiganten har skickat PS4-versionen till dem som förbeställt, och dessa är bara att starta. Se här tex http://www.onlinegamer.se/2015/11/fallout-4-redan-spelbart-pa...


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av MaxC:

Fallout 2 ligger mig varmast om hjärtat (kanske tack vare nostalgi), men jag älskar både 3:an och New Vegas också.

Btw, om ni köpt fysiska exemplar av Fallout 4 och fått det hemskickat, så går det förmodligen att spela redan. Elgiganten har skickat PS4-versionen till dem som förbeställt, och dessa är bara att starta. Se här tex http://www.onlinegamer.se/2015/11/fallout-4-redan-spelbart-pa...

Åhfan.. Jag jobbar själv i en stor elbutik och sitter just nu med en kartong med 100 exemplar av Fallout 4 till PS4.. Kanske att man ska köpa konsoll..

Medlem

Fallout 2 när det kom. Men jag vet inte om det åldrats väl för jag har inte spelat det på länge.

Medlem

Fallout 3 röstar jag på
New Vegas var 9ckså bra men tror jag spelade det för tätt inpå efter 3an så man var lite "mätt"
Tidigare fallout spel har man spelat alldeles för lite för att ge ett omdöme
Tyckte det var för svårt på den tiden det begav sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare

Var är fallout 4 i listan ? :/

Medlem

1. Fallout 2
2. Fallout Tactics: BOS
3. Fallout: New vegas
4. Fallout
5. Fallout 3
6. Fallout: BOS

Jag köper att Tactics inte är en renodlat Fallout-spel, men jäkla vad mycket skoj jag haft med det:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

fallout 2 helt klart sedan efter det fallout tactics, sen kommer fallout 3 som jag bland annat börjat lira igen

Medlem

FO 2
FO 3
FONV

Sen får vi se om FO4 slår nån av föregångarna

Medlem
Skrivet av beersgarden:

1. Fallout 2
2. Fallout Tactics: BOS
3. Fallout: New vegas
4. Fallout
5. Fallout 3
6. Fallout: BOS

Jag köper att Tactics inte är en renodlat Fallout-spel, men jäkla vad mycket skoj jag haft med det:)

Instämmer!

Medlem

Finns inget spel som för sin tid varit så grymt som fallout 2 i mina ögon. Sen har jag säkert lagt ner mer tid på trean men måste ändå rösta tvåan!

Minns även datorlektionerna i skolan för hundra år sedan när man mördade varandra brutalt i tactics

Medlem

Fallout 3 på grund av miljön. Att få uppleva ett postapokalyptiskt Washington D.C. var underbart. I jämförelse kändes New Vegas sterilt, dött och tråkigt. New Vegas hade en bättre story, men för mig så står och faller Fallout med miljön.

Fallout 2 var fantastiskt när det kom (det var det första Fallout jag köpte), men nu känns det väldigt föråldrat. Dessutom är det sjukt lätt att klara av när man spelat igenom det 10+ gånger. xD

Stjäl en Bozar + skjut allt du möter i ögonen = de dör direkt eller blir blinda och därmed ofarliga.

Medlem

Jag måste nog gå mot trenden är och säga jag gillade Fallout 3 bäst, sen är Fallout 2 en klar 2:a tätt följt av New Vegas och Fallout 1

Medlem

Fallout 2 såklart

Medlem

Tycker fallout 3 är bäst, har spelat igenom det spelet kanske 20 gånger. Fallout 2 var riktigt bra med när det kom, fast spelet har inte åldrats så bra så man avstår att spela det i dagens läge.

New Vegas är bra, fast det känns mycket mindre påkostat än fallout 3. Många områden känns helt ödes, och andra dåligt designade.

Fallout tactics var riktigt bra med, var roligare att spela fallout i realtime istället än turbaserat, önskade att wasteland 2 och xcom hade samma spel-mekanism eller något tillval i inställningar som lade till det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skrivet av KlasD:

gå mot trenden

Fast 3:an leder och 2:an är på en nära andraplats...

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Trean för det är det enda jag spelat...(skäms i ett hörn)

Gör inte det! Det enda som räknas är om du gillade det och hade kul! Det är ju trots allt underhållning.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fixade de någonsin bilbuggen i Fallout 2. Sist jag spelade det lade jag något viktigt i bilen som försvann och sen gav jag upp.

Synd Det var ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Josef K:

Fixade de någonsin bilbuggen i Fallout 2. Sist jag spelade det lade jag något viktigt i bilen som försvann och sen gav jag upp.

Synd Det var ett bra spel.

Vet iaf att bilen brukade försvinna i New Rhino. För att någon snodde den.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har ni ingen koll på Fallout? Som jag inte har, då kan man plugga på lite här:

http://www.fz.se/forum/pc/infor-fallout-4-367284


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Josef K:

Fixade de någonsin bilbuggen i Fallout 2. Sist jag spelade det lade jag något viktigt i bilen som försvann och sen gav jag upp.

Synd Det var ett bra spel.

Vet iaf att bilen brukade försvinna i New Rhino. För att någon snodde den.

Bilen kan försvinna, särskilt när man stannar i San Francisco har jag för mig. Man måste spara ofta när man spelar Fallout 1 och 2 annars kommer buggarna förstöra allt.

Ändå tycker jag att Fallout 2 är det bästa Fallout hittills. Ettan är alldeles för kort/litet/enkelt, annars är det lika bra.

Medlem
Skrivet av Theade:

Har ni ingen koll på Fallout? Som jag inte har, då kan man plugga på lite här:

http://www.fz.se/forum/pc/infor-fallout-4-367284

Tummen upp! Fallout 4 blir nog mitt första.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Tycker fallout 3 är bäst, har spelat igenom det spelet kanske 20 gånger. Fallout 2 var riktigt bra med när det kom, fast spelet har inte åldrats så bra så man avstår att spela det i dagens läge.

New Vegas är bra, fast det känns mycket mindre påkostat än fallout 3. Många områden känns helt ödes, och andra dåligt designade.

Fallout tactics var riktigt bra med, var roligare att spela fallout i realtime istället än turbaserat, önskade att wasteland 2 och xcom hade samma spel-mekanism eller något tillval i inställningar som lade till det.

Jag tyckte inte alls Real time var roligt som i Tactics och Wasteland 2. Tycker de gamla har åldrats bra

Vet att jag har kört tvåan lite men även om det är kul så måste jag välja fallout 3.

Medlem

Fallout 2 och Fallout tactics utan tvekan.

Dock med det sagt anledningen 3an och new vegas inte kommer högre är pga den fps/rpg schanger den har och hur mycket buggar problem i det.

Dock tror jag nya fallout kommer bli nya trontagaren.

Medlem

Det första Fallout är min favorit, utan tvekan. Det är inte så stort, men det har för mig de mest minnesvärda platserna och karaktärerna. Älskar faktiskt också att det inte är helt klart vad man ska göra och hur pusselbitarna som utgör handlingen sakta läggs på plats.

Spelade senast igenom Fallout 2 igen. Helt klart en värdig uppföljare. Men även om det förbättrar vissa grejer så är det en hel del filler, och mot slutet tappade jag intresse. Detta är för mig problemet med Fallout 3 och New Vegas också. Så himla mycket överflödig dialog, tråkiga grottor och vaults. Skulle nog uppskatta de spelen mer om jag skippade en del side quests.

123
Skriv svar