Så lång är singleplayerkampanjen i nya Doom

Medlem

Perfekt


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hoppas det blir nästa quake i multiplayer väg!

Du de kan du nog glömma... Quake kommer alltid att vara Quake. Q3A och Q3L är det bästa competiva arena pangarna, tvivlar efter vad man har sett på doom trailerna att det kommer att bli lika bra.

Medlem

Långa speltimmar är bra, men hur varierat blir det? Tänker Evil Within.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Pilestedt:

13 timmar kort? Vafan, det blir en no-buy för mig isf. För lång tid på en sketen singleplayer.

*buuuuuääääää buuuuäääää, mamma spelet blir för långt så nu är jag ledsen buuuuuuuuäääääää*

Folk gnäller om för korta singleplayer upplevelser, och nu när man får ett spel med SP som ska vara 13 timmar så gnälls det med, man kan nästan se åldern på gnällspikarna.

Skrivet av Ballong:

Hoppas det blir nästa quake i multiplayer väg!

Blir nog långt ifrån att bli ett quake, men jag hoppas multiplayern kommer leva ett bra tag och inte dö ut efter någon vecka / månad.

Medlem

13 timmar för ett FPS känns lagom.

Medlem

Nightmare på!

Medlem

låter tillräckligt,
De enda spelen jag klarat de senaste åren är Journey och Steam World Dig.. Tror båda är under 7 timmar?

Sen finns det spel jag spelat mycket längre än 13 timmar, men de är antagligen någon slags multiplayer eller så är de typ 100 timmar långa och inte avklarade.

Medlem

det här spelet ser jag fram emot .. och star citizen år 2023

NuZ
Testpilot
Skrivet av Skyrage:
Skrivet av Pilestedt:

13 timmar kort? Vafan, det blir en no-buy för mig isf. För lång tid på en sketen singleplayer.

Oj. Här var vi verkligen bortskämda. Du vet att man kan till exempel speedrunna Doom 2 på runt 20 minuter va?

Nu är ju vi runners lite säregna också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gnällkuk

13h är hyggligt långt. Frågan är ju hur bra single player är. Har svårt att se att det finns en djup story som engagerar. 13h kan bli lite väl långt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra! Jag som tycker mp är tråkigt med älskar sp så är detta as bra nyheter


signatur

R.I.P The_maxx

Gen
Medlem

Det är väldigt bra för ett linjärt FPS. CoD ligger ju på 5-6 timmar så detta blir minst dubbelt upp. Har för mig Wolfie var över 10h iaf vilket också är bra. Minns inte hur långt BioShock Infinity var men säkert en 15h.

Skrivet av SebastianV:
Skrivet av blohm:

Ligger väl i hårdvaran, PS4 och pc drar ju ner all content nå djävulskt.

Skulle gått till specsavers.

Tack för att du finns :'-D

Medlem

Säger man 13 timmar när man pratar om t.ex. Hearts Of Iron, Civilization, Sim City eller liknande så vore det ju en piss i havet... men för ett spel som DOOM är det ju väldigt långt.

Tänk på att de flesta vanliga filmerna bara är mellan 1-2 timmar.

Medlem

Så lite Serious Sam i ca 13h? Ja Tack!


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Det var en jävla bra nyhet det här, ser fram emot att kampanjen kommer vara ganska lång.

Medlem

Många äldre spel kunde klaras av på mindre än en timme om man visste vad man skulle göra. Myst är inte ett speciellt långt spel, 7th Guest är till och med ett kortare spel men vad dessa har gemensamt är att de kan ta timmar att klara av dem om man inte vet vad man ska göra. Vissa pussel i 7th Guest (speciellt det där man spelar mot en AI) skippade jag när jag körde det förra året för jag lyckades inte riktigt komma på vad jag skulle göra och jag hade flera andra spel att spela klart. Myst var betydligt enklare men den stora skillnaden mellan de två spelen var att i Myst så krävs det även tid för att komma till alla "pussel" medan 7th Guest endast kräver ett par klickningar.

När jag senast körde King´s Quest så klarade jag av det på mindre än en timme, mycket tack vare att jag kört det tidigare. När jag körde det för första gången tog det däremot betydligt längre tid.

När det kommer till äldre spel som Duke Nukem 3D, Dark Forces, Blood så var de betydligt svårare att klara av vilket bidrar till att spelet tar längre tid. Dagens FPS kräver oftast bara en enda sak, att döda allt och alla och sällan så råkar man ut för att man inte vet vad man ska göra (något som skedde en hel del i Dark Forces och Jedi Outcast).

Personligen föredrar jag spel som Dark Forces, spel där jag inte alltid vet vad jag ska göra och som gör att spelen innehåller en del "hjärngymnastik".

Doom imponerade när jag körde det för första gången för vad som känns som en evighet men det var inte blodet som gjorde Doom till Doom, det var musiken och hur banorna var skapade som var den främsta anledningen till att det inte kändes lika enformigt som Wolfenstein 3D.

Det jag sett från nya Doom är raka motsatsen, ser ut som alltför mycket fokus ligger på just blodet och att man ska kunna avrätta fiender så blodigt som det bara går. Jag hoppas verkligen att jag har fel, att det här är gamla Doom men med dagens teknik.

Medlem
Skrivet av blohm:

Ligger väl i hårdvaran, PS4 och pc drar ju ner all content nå djävulskt.

You just went full retard


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Hamnar det runt 10-15 timmar i kampanjen låter det rätt perfa. Risken blir stor om det blir för långt att det blir väldigt enformigt efter ett tag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av blohm:

Ligger väl i hårdvaran, PS4 och pc drar ju ner all content nå djävulskt.

Bästa kommentaren jag läst ever!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar