VR-drama – Zenimax kräver 35 miljarder kronor från Facebook

Robot
VR-drama – Zenimax kräver 35 miljarder kronor från Facebook
Medlem
VR-drama – Zenimax kräver 35 miljarder kronor från Facebook

Haha...Vad i helvete...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas dom inte får ett öre

Medlem

Känns tveksamt de får en så stor summa. Undrar vad tekniken kan värderas till? Sen är det så att allt man uppfinner på sitt arbete tillhör faktiskt ens arbetsgivare. Så kan se hur de kan få igenom åtalet faktiskt.

Medlem

Men tjena maléna vad mycket pengar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Skrivet av philgapin:

Känns tveksamt de får en så stor summa. Undrar vad tekniken kan värderas till?

2 miljarder dollar är vad Facebook betalade när dom köpte upp Oculus så någon annan har redan gjort en värdering av tekniken åt dom (och betalat det dessutom). Låter lite väl mycket önsketänkade med att få det dubbla men man får väl sikta högt och sen förhandla ner det till en vettigare summa.

/ LordDaimos

Medlem

Hoppas på Zenimax.


signatur
Ion
Medlem
Skrivet av philgapin:

Känns tveksamt de får en så stor summa. Undrar vad tekniken kan värderas till? Sen är det så att allt man uppfinner på sitt arbete tillhör faktiskt ens arbetsgivare. Så kan se hur de kan få igenom åtalet faktiskt.

Nja bara om det är avtalat så, men det är vanligt inom mjukvarubranschen. Jag har ett sånt avtal med min arbetsgivare, men det rör bara kod. Om jag hittar på nåt på jobbet kan jag ju replikera det hemma om det skulle behövas. Koden är ju rätt värdelös i sig, idén kan ju lätt återimplementeras om man förstår den.

Medlem

"Zenimax ska ha kallat Oculus för clowner och hävdat att Rift är korkad."

Passande att det kommer från clownerna på Zenimax.

Medlem
Skrivet av Ion:
Skrivet av philgapin:

Känns tveksamt de får en så stor summa. Undrar vad tekniken kan värderas till? Sen är det så att allt man uppfinner på sitt arbete tillhör faktiskt ens arbetsgivare. Så kan se hur de kan få igenom åtalet faktiskt.

Nja bara om det är avtalat så, men det är vanligt inom mjukvarubranschen. Jag har ett sånt avtal med min arbetsgivare, men det rör bara kod. Om jag hittar på nåt på jobbet kan jag ju replikera det hemma om det skulle behövas. Koden är ju rätt värdelös i sig, idén kan ju lätt återimplementeras om man förstår den.

Jovisst, men sen är de ju skillnad på kod och kod och antal nedlagda timmar. Vi vet alla all Carmack är ett geni, om han lagt ner tusentals timmar så är de inget man replikerar nästa dag på nya jobbet..

Medlem

Oculus motargument känns nästan som ett erkännande då de i stort sett säger "De använde inte tekniken så de får skylla sig själva".

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av nils45:

Hoppas dom inte får ett öre

Varför? Dom har ju presenterar ett bra case?

Ja, jag ska väl inte säga för mycket, men jag tycker Zenimax såg sin chans att komma åt facebook, så det hela i mitt tycke handlar om odräglighet för att få pengar, och inte bara det, dom såg väl förmodligen denna chans precis innan John Carmack skulle sluta, vilket är fult gjort, och inte bara det, John Carmack vill ju bara göra det kul för oss och få VR att ta fart, och så kommer Zenimax och bajsar på allt. Hur kan man gilla dom?

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av nils45:

John Carmack vill ju bara göra det kul för oss och få VR att ta fart, och så kommer Zenimax och bajsar på allt. Hur kan man gilla dom?

Oculus och pappa Facebook försökte göra VR till en sluten och låst marknad. Om det inte vore för Valve kanske dom hade lyckats. Valve hjälpte dom en massa och gav bort teknik och vad gjorde dom? Tog med sig allt det till Facebook och använde det emot Valve. Det är Valve som du bör heja på. Inte Oculus.

Tack, nu skäms jag. Det låter bättre :). Tack igen.

1
Skriv svar