LittleBigPlanet plåtat

Robot
Medlem
LittleBigPlanet plåtat

Ballt.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Vill ha.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Inaktiv

Värt att betala 649 kr för detta spel?

Folket inskaffar sig snart Blu-ray brännare och går snabbt in på den hemska sidan "piratebay"

Vill tästa spelet men måste dom sälja det för 649 kronor? x)

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Värt att betala 649 kr för detta spel?

Folket inskaffar sig snart Blu-ray brännare och går snabbt in på den hemska sidan "piratebay"

Vill tästa spelet men måste dom sälja det för 649 kronor? x)

Absolut, det här spelet var en av de största orsakerna till att iaf jag köpte en PS3:a.

Medlem

Vad är det som gör detta spel så speciellt egentligen? Varenda gång jag stöter på ett nytt PS3 vs X360 flamewar säger PS3 fanboysarna att littlebigplanet, MGS4 m.m. kommer att krossa 360 osv. Äger själv en PS3 och vill gärna förstå varför man vill lägga pengar på ett sånt här "dumb-ass-looking" spel om ni ursäktar för uttrycket. Nu pratade jag högt där och är ledsen om jag gjort nån arg, men kan nån bara förklara?


signatur

Where are we runnin'?

Flakmonkey
Skrivet av ThinBoi:

Vad är det som gör detta spel så speciellt egentligen? Varenda gång jag stöter på ett nytt PS3 vs X360 flamewar säger PS3 fanboysarna att littlebigplanet, MGS4 m.m. kommer att krossa 360 osv. Äger själv en PS3 och vill gärna förstå varför man vill lägga pengar på ett sånt här "dumb-ass-looking" spel om ni ursäktar för uttrycket. Nu pratade jag högt där och är ledsen om jag gjort nån arg, men kan nån bara förklara?

Det är svårt att förklara... bästa är att bara se de filmer som finns här i filmarkivet eller på gametrailers å se vad det hela handlar om...

Medlem

känns som ett jävligt över hypat spel imo

Medlem

äntligen ett bra plattformspel... och dessutom 2D-perspektiv, multiplayer, user-created-content, bra design, bra musik... mitt drömspel?

Inaktiv

Blir nog ett köp


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Jävligt snyggt spel som verkar väl utvecklat men jag tycker ändå det verkar för flummigt för min smak. Påminner om en värld i en av Björk's gamla videos vilket jag inte gillar.

Inaktiv
Skrivet av ThinBoi:

Vad är det som gör detta spel så speciellt egentligen? Varenda gång jag stöter på ett nytt PS3 vs X360 flamewar säger PS3 fanboysarna att littlebigplanet, MGS4 m.m. kommer att krossa 360 osv. Äger själv en PS3 och vill gärna förstå varför man vill lägga pengar på ett sånt här "dumb-ass-looking" spel om ni ursäktar för uttrycket. Nu pratade jag högt där och är ledsen om jag gjort nån arg, men kan nån bara förklara?

LBP bygger på att spelarna/användarna bidrar till upplevelsen av spelet. Visst finns det ett singleplayer-läge men det som marknadsförs tyngst är helt avgjort möjligheten att bygga banor "on the fly" och spela dem tillsammans med andra/vänner över PSN.
Hypen är nog det som märks mest just nu. Kanske för att det är ganska innovativt både i uppbyggnaden och utseendet. Men personligen gissar jag på att det handlar om att det är ett av de första välbådande IPna till PS3 som inte faller inom ramarna för mer vanliga genrer.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

lbp är ett "jag undrar om" spel, som i "jag undrar vad som händer om jag gör sådär, eller om det där går att göra?" läste en preview där nån journalist fick testa, och försökte bygga ett litet kugghjulssystem som skulle driva nånting, men sen kom de på att de kunde ta tag i hjulen för att slunga sig uppåt, så de bestämde sig för att bygga en vertikal bana istället, där man skulle racea varandra mot toppen, och försöka slunga sig så högt som möjligt, utan att landa i någon fälla.

nån byggde en utförsbana där mållinjen fick hjul, och rullade iväg, så man fick försöka jaga ifatt den för att vinna..

nån annan byggde varsitt fort av klossar, och varsin katapult som man kunde ladda med stenar (eller sig själv) och försöka skjuta sönder motspelarens fort..

mario kan få springa i taket bäst han vill, men nivån på innovationen och nytänkandet i lbp spelar i en helt egen liga.

dumbass är det knappast, snarare nån typ av paradigm-skifte inom speldesign.

sen som visuell achievement är det ju också helt outstanding. designen osar charm och mass appeal, men utan att bli skrikigt nintendo-ig...

Medlem

Tack för alla svar! Hm, iden låter ganska intressant. Få se om de kan hålla allt de lovar. Nåja, den som lever får se I guess...;)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Det ser så otroligt charmigt ut och möjligheterna verkar obegränsade. Kommer att bli ett verkligt lyft för PS3'an om de får till alla fuktionerna som de har tänkt sig. Hoppas de inte faller på mållinjen.


signatur

.slanger

1
Skriv svar