Veckans betyg – storspelen går till attack

Medlem
Veckans betyg – storspelen går till attack

battlefield borde fått en 3a batman borde fåt en 3a resten tkr jag stämmer men path of exile är verkligen och snuddar på en 5a imo.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Med tanke på att BF4 fortfarande är i Alpha stadie så borde det inte ens vara med Shame on you Dice och EA.

Medlem
Skrivet av swebullen:

Med tanke på att BF4 fortfarande är i Alpha stadie så borde det inte ens vara med Shame on you Dice och EA.

Glöm då inte heller att Batman släpptes i skedet av någon slags early beta, också

Medlem

Förutom alla buggar och krascher så är BF4 en klockren 4:a. Känslan finns där och jag tycker kartorna känns rätt så genomarbetade.

Medlem

Kan inte vara lätt för CoD nu då Ghost blev sågat vid anklarna.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Miindz:

Förutom alla buggar och krascher så är BF4 en klockren 4:a. Känslan finns där och jag tycker kartorna känns rätt så genomarbetade.

Jo de spelminuter man får är ju faktiskt bra. Om man då bortser från Net coden som är helt åt skogen

De har mycket som behöver fixas. Synd att vi konsumenter blir så pass drabbade för EA inte vet hur snabbt de ska kunna lura av oss pengarna.

Medlem

Sluta förhandsboka så kanske släpps färdiga spel.

Medlem

BF4 funkar fint för mig iaf, bara net coden som är lite efter. Tycker dom lyckade väldigt bra med singleplayern med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av swebullen:

Med tanke på att BF4 fortfarande är i Alpha stadie så borde det inte ens vara med Shame on you Dice och EA.

Spelet är release'at, så det spelar ingen roll om det inte är färdigt.

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

BF4 funkar fint för mig iaf, bara net coden som är lite efter. Tycker dom lyckade väldigt bra med singleplayern med.

Får man fråga hur gammal du är?

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av rmpyro:

BF4 funkar fint för mig iaf, bara net coden som är lite efter. Tycker dom lyckade väldigt bra med singleplayern med.

Får man fråga hur gammal du är?

28


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av rmpyro:

BF4 funkar fint för mig iaf, bara net coden som är lite efter. Tycker dom lyckade väldigt bra med singleplayern med.

Får man fråga hur gammal du är?

28

Tack för ditt svar, blev smått chockerad av din ålder, men som sagt; smaken är som baken.

k3m
Medlem

Path of Exile är lugnt en femma.

Medlem
Skrivet av swebullen:

Med tanke på att BF4 fortfarande är i Alpha stadie så borde det inte ens vara med Shame on you Dice och EA.

Om BF4 är i alpha måste CoD:Ghost vara i idéstadiet

Medlem

Önskar att Dice hade polerat upp spelet innan dem släppte det, samma kassa netcode som tidigare och random kraschar som gett mig nära 30% quits fast jag inte lämnat med mening en enda gång. Ljudbuggar etc.

Annars så har jag haft skoj i det.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av swebullen:

Med tanke på att BF4 fortfarande är i Alpha stadie så borde det inte ens vara med Shame on you Dice och EA.

Om BF4 är i alpha måste CoD:Ghost vara i idéstadiet

Båda spelen är värdelösa så spelar ingen roll.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

BF4 funkar fint för mig iaf, bara net coden som är lite efter. Tycker dom lyckade väldigt bra med singleplayern med.

Håller med. Netcoden var ingen höjdare, men allt annat var ju rent av en fin upplevelse. Folk måste inse att spel måste utvecklas. Battlefield skulle ju ändå fått kritik om de fortsatte med WWII-konceptet som BF1942 hade. Fast alla kan ju inte vara nöjda:P

Medlem

Än så länge är bf4 mkt roligare än bf3, om man bortser från krascherna.

Medlem
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av rmpyro:

BF4 funkar fint för mig iaf, bara net coden som är lite efter. Tycker dom lyckade väldigt bra med singleplayern med.

Håller med. Netcoden var ingen höjdare, men allt annat var ju rent av en fin upplevelse. Folk måste inse att spel måste utvecklas. Battlefield skulle ju ändå fått kritik om de fortsatte med WWII-konceptet som BF1942 hade. Fast alla kan ju inte vara nöjda:P

Fast spelet utvecklas ju knappt. Ytterst små skillnader mellan BF3 och BF4. Folk kallar ju de BF 3.5 t o m.
Tror dom flesta spelare gillar att spel utvecklas, det är ju ganska naturligt att det gör. Men BF4 är ju den direkta motsatsen, ytterst få skillnader, släpper de innan alla problem är lösta, enbart i syfte att tjäna pengar.

Inaktiv

nya cod är ljusår ifrån lika bra som cod 4 eller waw. ..hackar på pc och saknar grafikinställningar .. bf 4 har värdelös kampanj .. och multiplayern är bara en expansion från bf3 , dom har återanvänt i princip allt. Nya kartor är skillnaden. Destruction ? Nej. Endast scriptad förstörbarhet.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av swebullen:

Med tanke på att BF4 fortfarande är i Alpha stadie så borde det inte ens vara med Shame on you Dice och EA.

Om BF4 är i alpha måste CoD:Ghost vara i idéstadiet

Båda spelen är värdelösa så spelar ingen roll.

Grym konstruktiv kritik!

Det här året har varit helt ok! Inget utannonserade (ännu) utav HL3 dock. Samt så går man i cirklar och väntar på DayZ standalone.

Medlem

ska jag vara ärlig mellan cod ,bf och titanfall, så tror jag helt ärligt titanfall kmr förvåna och häppna flesta.

och kanske blir lika svårt att slita sig ifrån det som första gången man spelade ut/quake/cs

Medlem

Sp = call of Duty
Mp = battlefield

Singleplayer i bf är ju ett skämt, tror aldrig någonsin jag har stött på så hjärndöda ai polare i hela mitt liv. Plus att jag fick en bugg att vid dammen så råkade jag ramla ner för att dö. Sedan så spawnar jag på ett ställe där man inte ens ska kunna spawna på?!
Så fick köra om hela uppdraget som tog mig kanske 40 minuter. Nej, usch! Ha inte med sp om man inte kan göra det. Helt oförståeligt i mina ögon!
Cod tycker jag däremot är mycket bättre på just singleplayer. Men multi däremot är inte något jag lägger ner så mycket tid i.

Medlem

Köade i timmar pch "festade loss" på bf4 releasefest. Kom hem ivrig och installerade spelet. Spelet var ospelbart pga av alla krascher. Aldrig kännt mig så ägd i hela mitt liv.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Tycker mest att det varit en stor kraschlandning om inte ett totalt haveri och störtdykning utan räddning.

Black Flag är det enda som ger några timmar nöje.

Allt annat kunde skippats.

Medlem

Den stora och viktiga skillnaden mellan cod och bf är att det som gör bf dåligt går att fixa, inte sp info, men den är helt orelevant. Trist bara att det finns unlocks som man lär köra sp för att få, fel approach för att få spelare att köra hjärndöd sp.

Inaktiv

KONKURANS:down:KOMPLETERAR:up:

1
Skriv svar