The Elder Scrolls: Legends släppt på Steam

Robot
The Elder Scrolls: Legends släppt på Steam

Glad nyhet för alla som hatar Bethesdas klient.

#the-elder-scrolls-legends


Medlem

Spelade det några timmar. Är så mycket sämre än alla kortspel ute just nu enligt mig. Gwent toppar.

Medlem

Jag gillar det. Nytänkande och bra sätt att spela kortspel. En hel del likt hearthstone, men jag gillar atmosfären, grafikernas arbete och att det just är baserad på The Elder Scrolls. Helt klar spelvärt för en Elder Scrolls fan.

phi
Medlem

I princip ett Hearthstone med Elder scrolls-tema. Fast bättre.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Spelade det några timmar. Är så mycket sämre än alla kortspel ute just nu enligt mig. Gwent toppar.

Testade det också och måste säga att jag håller med, precis lika jävla tråkigt och ogenomtänkt som Hearthstone. Håller mig till Gwent tills det kommer en vettig version av Magic till PC för planeswalker spelen suger bra jävla hårt de med.

Medlem
Skrivet av Esri:

Håller mig till Gwent tills det kommer en vettig version av Magic till PC för planeswalker spelen suger bra jävla hårt de med.

Det kallas för Tabletop Simulator och är awesome

Skribent

Testade ett par timmar igår och gillar det. Känner mig dock så jäkligt investerad i Hearthstone med alla bra kort jag samlat genom åren och vet inte om jag orkar göra en liknande resa igen, alternativt köra två kortspel.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av grenadecx:

Det kallas för Tabletop Simulator och är awesome

Nej det är det verkligen inte eftersom att alla som vill spela måste sitta och skapa sina egna lekar varenda gång man ska spela så det är inte ett bra alternativ. Hade man kunnat skapa sin egna lek själv och sen hoppa in och spela så hade det varit en annan sak men det fungerar inte så vitt jag vet.

Medlem

Tycker detta är det roligaste kortspelet ute just nu. Testat Gwent, Hearthstone och Shadowverse.

Förstår att folk är väldigt investerade i Hearthstone och kan tänka mig att det blir svårt att byta då.

För de som än står i valet o kvalet o välja kortspel så kan jag säga att det är väl värt att testa! Lirat mest casual nu i några månader utan att spendera en krona och vinner kanske lite mer än 50% av mina matcher.

Medlem

Hade missat att Bethesda släppte en egen launcher. Personligen så skiter jag i dessa kortspel likaså Gwent från mästerverket Witcher 3. Aldrig varit intresserad. Hoppas för guds skull att Bethesda inte börjar släppa sina FallOut, Doom, Dishonored titlar m.m till denna klient exklusivt istället för till Steam. Gör som UBi Soft o låt valmöjligheten finnas att få köpa det i Steam butiken i så fall. Tråkig utveckling detta med klienterna...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Gwent är riktigt kul faktist och har avsevärt mycket bättre matchningssystem.
Tröttnade på det här spelet efter två omgångar som nybörjare där jag fick rejält med spö av klart erfarna spelare som var så mycket över min nivå.

Medlem
Skrivet av Esri:

Nej det är det verkligen inte eftersom att alla som vill spela måste sitta och skapa sina egna lekar varenda gång man ska spela så det är inte ett bra alternativ. Hade man kunnat skapa sin egna lek själv och sen hoppa in och spela så hade det varit en annan sak men det fungerar inte så vitt jag vet.

Du kan skapa leken EN gång, och sedan spara den och bara hämta in den när du ska spela. Nåja, jag tycker det fungerar riktigt ypperligt iaf eftersom där inte är några konstiga begränsningar och det finns sidor där du kan skapa dina lekar relativt lätt med och använda.

1
Skriv svar