Helgdiskussion - Vilket Battlefield är bäst?

Fragtjuv

Svårt att säga tycker jag. Jag gillade ju 1942 väldigt mycket men spelade inte så mycket på den tiden. BF1 har jag spelat klart mest och haft väldigt roligt med. Jag håller väl 1942 och BF1 på delad första plats helt enkelt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Har aldrig varit något stort fan av serien och började med BF2. Men BF1 är det som jag har haft mest kul med hittills.

Ambassadör
Xbox

Battlefield 2 utan tvekan.

Bad Company-spelen på hedersam andraplats.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Tycker det är svårt att ranka dom. Speciellt svårt att inkludera bc1 och bc2 med resten.
I antal speltimmar så ser min ranking ut så här:
Bf2
Bf3
Bf4
Bf:hl

Bad company 1 och 2 Var mycket roligare sp och jag hade väldigt roligt i mp också. Sett till helheten så är dessa 2 förmodligen bäst i bf serien. Men la ändå fler speltimmar i bf2

Medlem

Min lista.

  1. Battlefield 4

  2. Battlefield 1942

  3. Battlefield Vietnam


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Battlefield: Vietnam är så otroligt överlägset resten av spelen att det är löjligt. Precis allt var en fullträff med det spelet. BF4 var även det riktigt bra och skulle säkert vara aktivt än idag om inte EA/Dice bestämde sig för att döda det (räknar inte ett tiotal servrar som aktivt).

Utöver dessa två skulle jag ranka 2142 och 2 på ungefär samma nivå. BF2 hade dock ett unlock-system värre än Battlefront 2 (2017) vilket drog ned intrycket kraftigt. Mot slutet var det även nära på omöjligt att hitta annat än Karkand-servrar (värdelös karta), vilket såklart var synd.

BC2 är nog värt att nämna med. Helt ok multiplayer trots det idiotiska tänket med att ta bort prone och göra kartorna minimala.

Medlem

Jag säger Battlefield 4 helt överlägset...

Sämst BF1

Medlem

BF2: speciellt med modden Forgotten Hope2 http://forgottenhope.warumdarum.de/

Medlem

1942&vietnam, på den tiden var det nytänkande oxh fräscht, nuförtiden är det bara mer av samma med lite ny grafik.

Hoppas dom har nått att komma med till nästa version.

Medlem

1. BF1 utan tvekan.
2. 1942
3. Bad Company 2
4. BF3
5. BF4

Så ett WW2 lär sitta som en fläskläpp ..........TA MINA PENGAR DICE!!!!!

Medlem

BF2 och 2142 är nog på topp för mig :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

BF3 alla gånger, det va här BF blev skitbra på riktigt.

Medlem

Jag måste säga Battlefield 2. Det är oklart hur många timmar som spenderades i det spelet, men oerhört många är det!

På andraplats kommer Bad Company 2

Medlem

Inge kärlek för Battlefield 1942: Desert Combat? =/ Det var ju praktiskt taget stommen för BF2.

Medlem

Battlefield 2 Modat=Bäst.

Medlem

1. Battlefield: Bad Company 2
2. Battlefield 4
3. Battlefield 3

Har inte köpt:
Battlefield Hardline
Battlefield 1
Battlefront


signatur

autograph

Medlem

Bf1942 är klart det bästa komplettera med modden desert combat och man har allt. Det bästa med bf1942 var att allt var lika för alla ingen massa loot och annat konstigt. Kanske är lite gammal modig men gillar att alla har samma utrustningar så ingen har någon fördel mer än sinna egna skills.

Medlem

@employed: Helt klart det bästa 🤘😎🤘

Avstängd

BF1942 med moddarna Forgotten Hope, Desert Combat och Eve of Destruction.
BF2 med modden Project Reality

Sen gick det utför när modstödet försvann.

Medlem

Bf 1942 ❤❤❤❤ El Alemein + spelarstorm mot bombaren vid första spawn 😍😍😍

Medlem

Battlefield: Bad Company 2 är det FPS jag spenderat absolut mest tid på i multiplayer och jag har aldrig kommit i närheten av att vara lika aktiv med något FPS efter det spelet.

En personlig klassiker

Medlem

För mig är första platsen tagen av Forgotten Hope 2 till Battlefield 2, följt av Battlefield 2142 och på tredjeplats kommer Battlefield 1.
Har inte kört Forgotten Hope 2 eller 2142 på länge, så det är mycket nostalgi bakom placeringen vid toppen, men Forgotten Hope var imponerande och jag önskar att teamet bakom modden hade haft Dices resurser, då hade vi sett ett spel med både realism och gameplay i bra blanding, istället för att antingen luta sig för mycket åt realism till gameplays nackdel eller gameplay till realismens nackdel.
2142 var en klar förbättring över Bf2 i gameplay och känsla, en kompent utförd egen setting.

Battlefield 1 har varit bra fram tills Dice LA började rucka på vapenbalansen, jag föredrog gunplayen i Bf1 framför gunplay från Bf 3&4. Även om spelet tar sig mycket friheter med realismen (särskilt vapen) så tycker spelet har långt mer vision och känsla än spelen efter Bad Company 2. Gillar starkt de flesta banorna, oftast är det balanseringsproblem bakom ett ogillande.

Jag hoppas att Battlefield serien inte återvänder till modern warfare på ett bra tag, då det känns lika överspelat som WW2 var för ett par år sen. Koreakriget skulle vara en intressant och i stort sett oanvänd konflikt för spel.

Medlem

Battlefield:Vietnam , vem älskade inte att glida in i en Huey och spela gamla 60-70-tals dängor?
BF2 där man hade sin storhetstid.
Och sen BF2142, det nya med att plocka ID-brickorna av folk var skoj!

De flesta BF spelen har haft sina stunder... Färre i dem nyare dock.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Battlefield: Bad Company 2

Medlem

Artikeln fick mig faktiskt att återinstallera bfbc2. Jäklar vad skoj det är, och det håller fortfarande rätt bra på en PC. Många servrar är fortfarande aktiva. Det ger mig klart mer spelglädje än battlefield 1. Tveka inte att prova igen om ni får samma tanke

Medlem

Battlefield 2 och sen bad Company efter det har de bara gått utför.

Medlem

Battlefield: Bad Company 2


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

1. Battlefield 2
2. Battlefield 2142
3. Battlefield: Bad Company
4. Battlefield: Bad Company 2
5. Battlefield 4
6. Battlefield 3

Battlefield Heroes var rätt roligt, och Hardline hör hemma i sopkorgen.

Medlem

BF Vietnam var fett, med musiken och allt!


signatur

Meep!

Skriv svar