Dags igen – det ryktas om Star Wars: Knights of the Old Republic

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, fan är det turordiningsbaserade strider. Det visste jag inte. Gillar inte sånt så personligen får de väldigt gärna ta bort det i en remake.

Jag skulle inte kalla det turordningsbaserat, snarare kanske real time with pause😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

@hannes.theorell: hjärnsläpp menade disney..ja glada fans kanske. som köper mera och ger god pr


signatur

New life, New hope

Skrivet av kalle.lindestrom:

@hannes.theorell: hjärnsläpp menade disney..ja glada fans kanske. som köper mera och ger god pr

Så... Vad yrar du dom Baby Yoda? Om de släpper något med Baby Yoda så blir fansen glada eftersom det är vad fansen gillar just nu?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Nintendo?

Förresten, vad vill företag ha utöver pengar?

Makt, och mer pengar.

Skrivet av Stuff:

Finns redan en fortsättning på kotor och det är mmot swtor Otroligt kul att köra singelplayer och har fortsättning på kotor storyn med Revan inblandad osv

Fast du missar en hel del story om du inte kör raids, och då MÅSTE man spela med andra. Fy fan.


signatur

I drank what?

Medlem

GE MIG JAR JAR BINKS: ORIGINS

Medlem

On fast ändå off topic,

Finns ju gott om fixar och tillägg till KoTor2, kanske är det någon som känner till en bra modsida med diverse fixar och uppdateringar på tex det grafiska för KoToR?

Säkert inte svårare än en Googling men chansar först här tänkte jag

Medlem

TIE Fighter eller Dark Forces

Medlem

@Zensu: Nexusmods


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Ojoj! Använt Nexus mycket till Skyrim och Mass Effect ändå tänkte jag inte på det ^^

Tackar!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast du missar en hel del story om du inte kör raids, och då MÅSTE man spela med andra. Fy fan.

Nuförtiden kan man ju köra typ alla story-flashpoints i "solo mode" dock. Eller ja, när jag körde sist. Det enda storymässiga man inte kunde köra igenom solo då var slutet på storyn på den där.. helvetesplaneten med "dread lords" eller vad de nu hette. Har dock inte kört de senaste tilläggen men jag tror att sambon gjorde det och även där gick flashpoints etc. att spela i solo-läge.

Sen har ju inte spelet samma djup som ett "riktigt" RPG men är ändå trevligare som soloupplevelse nu än förr. Man levlar ju snabbare också och behöver inte grinda genom planeterna lika mycket, kan fokusera på storyuppdrag etc. Djupdyka lite extra på nån planet man gillar etc.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag vill ha nytt Tie Fighter

För avancerat för kidsen
Kommer inte hända


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inga remakes tack. Gör nya spel!

Medlem

Vill ha ett nytt spel (reimagining av kotor-eran går bra också) med mer modernt gameplay typ som Mass Effect eller Dragon Age. Fullt RPG som The Witcher.

Jag vill bada i stories och lore!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, fan är det turordiningsbaserade strider. Det visste jag inte. Gillar inte sånt så personligen, de får de väldigt gärna ta bort det i en remake.

Det är turbaserat precis som baldurs gate är turbaserat. Man ser inte det egentligen på ytan men det är tärningsslag som avgör. Tycker personligen det är bra och en del av charmen med rpgs.

Medlem

@Ftmch: Oh fan, visste inte man kunde köra solo. Det lät intressant. Tack för tipset!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag vet inte om jag ens litar på att Bioware kan göra ett bra spel om de så har facit framför sig... Så hur det än blir så är jag skeptisk.

Samma här, har noll företroende för Bioware.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Ftmch: Oh fan, visste inte man kunde köra solo. Det lät intressant. Tack för tipset!

Inga problem! Alla flashpoints finns inte som solo men de flesta som är viktiga för storyn finns så vitt jag vet, alla i Revan-expansionen etc. till exempel. Mycket trevligt.

Medlem

Aldrig kört det men gillar konceptet. En remake lär passa till en början, finns ju en tvåa också så kan ju lätt smälla av två spel. Storyn är ju som sagt färdig så det som skulle behöva en hel rework är ju självklart combaten och en ganska grov modernisering av det, dock ser jag att många vill ha det likt Fallen Order.. ni fattar att det tog 5 år att göra det spelet? Om ni vill ha sådan grafik och storytelling så kan ni förvänta er att det kommer ta 4 år.

Medlem

Ta gameplay från Mass Effect fast förbättra det något (lasersvärds combat kan man ta inspiration från Fallen Order). Ha en story som påverkas av spelarens val. Större världar, mer utforskning. Större och mäktigare strider. Ett öppnare universum där man kan åka mellan flertal planeter. Sidouppdrag som inte enbart är fetch-quests eller kill-quests. Ha ett origin läge typ som Dragon Age Origins där man får spela typ padawan eller något i början beroende på val man gjort i karaktärsskapandet. Djupare karaktärsskapande, inte bara kunna spela som Human, Star Wars är ett stort universum. Bra story och genomtänkt dialog, välgenomtänkta companions. Det är lite av vad jag skulle vilja se i nytt SW spel likt Kotor. Behöver inte heta Kotor eller utspela sig i old republic era.

Medlem

Man behöver väl inte göra en remake eller remaster? Bara ett nytt rollspel som utspelas i samma universum, helt befriat från Kennedys patetiska försök att påverka storyn.

Medlem
Skrivet av Dunder:

En remake av KoToR hade suttit fint. Berättelsen är fantastisk, men gameplay har inte åldrats jätteväl direkt.

Det är precis såna där tankar som förstör bra spel.
Det är inget fel på gameplay, lite mjukare animationer och kontroller skulle göra det perfekt.

Dagens BioWare skulle utan tvekan förstöra spelet, jävla skämt till utvecklare.

Skrivet av Zensu:

On fast ändå off topic,

Finns ju gott om fixar och tillägg till KoTor2, kanske är det någon som känner till en bra modsida med diverse fixar och uppdateringar på tex det grafiska för KoToR?

Säkert inte svårare än en Googling men chansar först här tänkte jag

Kotor 2 har redan en patch på steam som utvecklarna släppte nyligen. Det fixar kompatiblitet och upplösning etc.
Till ettan får man ju köra widescreen fix, vilket tyvärr kan bli lite träligt om man lirar på steam.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det är precis såna där tankar som förstör bra spel.
Det är inget fel på gameplay, lite mjukare animationer och kontroller skulle göra det perfekt.

Dagens BioWare skulle utan tvekan förstöra spelet, jävla skämt till utvecklare.

Njae, det finns väldigt mycket man kan förbättra med dess gameplay.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av Mirage:

@Ftmch: Oh fan, visste inte man kunde köra solo. Det lät intressant. Tack för tipset!

Ja, kör man Free to play-versionen är det ju i princip ett singleplayer-spel där du ibland ser andra spelare, men begränsningar ligger i att du får det svårt att spela med andra. Tror inte ens du inte ens kan göra private messages till folk?

Spelet är lite underskattat i att det är väldigt välskrivna berättelser för alla klasser, håller på många nivåer det som Bioware gjorde på den tiden.

Värt att ta en titt på tycker jag


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dunder:

Njae, det finns väldigt mycket man kan förbättra med dess gameplay.

Som vadå? kösystemet till abilitys duger som det är.
Dialogen och själva level up systemet var också bra. Varför ska de laga något som inte är trasigt?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Vill gärna se remasters/ansiktslyft av de två första, sedan en uppföljare! Samma typ av combat, men lite nytänkande i uppföljaren.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av loerk:

Som vadå? kösystemet till abilitys duger som det är.
Dialogen och själva level up systemet var också bra. Varför ska de laga något som inte är trasigt?

Stridssystemet är väldigt segt, det hade varit det första jag fixat då det spelar en så viktig roll. Dialogsystemet och karaktärerna hade behövt en uppgradering då det är väldigt stelt. Animationer och grafik hade självklart också mått bra av en uppgradering.

Var länge sedan jag spelade det nu, så det finns säkert mycket annat att fixa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Johlor: Jag spelade klart alla kampanjer i grundspelet samt ett gäng expansioner, men har då missat i stort sett alla flashpoints eftersom gruppa med randoms i MMO's nuförtiden känns som att köra en ishacka i örat


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

@Johlor: Jag spelade klart alla kampanjer i grundspelet samt ett gäng expansioner, men har då missat i stort sett alla flashpoints eftersom gruppa med randoms i MMO's nuförtiden känns som att köra en ishacka i örat

Håller med, dessutom är det ju dialogval ocg story i Swtor och när folk bara vill stressa igenom flashpointen så förstörs ju mycket av känslan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Håller med, dessutom är det ju dialogval ocg story i Swtor och när folk bara vill stressa igenom flashpointen så förstörs ju mycket av känslan.

Som skrivits tidigare så går det nu att köra story mode på alla flashpoints och operation Så du slipper leta andra personer.

Skribent
Skrivet av Stuff:

Som skrivits tidigare så går det nu att köra story mode på alla flashpoints och operation Så du slipper leta andra personer.

Yes, var blanda annat jag skrev det tidigare. Var bara mer hur folk är om man försöker köra med andra


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar