3 sämsta spelen ni spelat

Medlem
3 sämsta spelen ni spelat

Hej!
Inspirerad av en tweet av Calle där han listade sina 3 sämsta spel så insåg jag att jag inte fixade att lista mer än ett. Duke nukem forever.

Vad är era tre sämsta spel ni provat?

Medlem

Lite svårt att säga då man spelat så många, men här är dom 3 som jag först kom att tänka på.

The Elder Scrolls Travels: Oblivion (Java mobilspel)
Rig Racer 2 (Wii)
Rogue Warrior (PC)

Medlem

Breath Of The Wild (ja, jag tyckte det var så dåligt), Big Rigs Over The Road Racing och Superman 64.

Medlem

Aliens Colonial Marines
Resident Evil Racoon City
Destiny

Inaktiv

Sämsta är svårt men det jag blivit mest besviken över och som jag tycker är ruskigt dåliga är:

1. ME: Andromeda
2. Destiny
3. Assassins Creed (första spelet)

Racoon city... Där har vi ett riktigt skitspel. Urk!

Lyckas för det mesta hålla mig borta från riktiga stinkare eller så stänger jag oftast av dem innan de hinner lämna ett djupare intryck. Så spelen jag listar är fullt funktionella, från välrenommerade utvecklare men det är ett par rediga besvikelser .

  1. Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time

  2. Final Fantasy: The 4 Heroes of Light

  3. Metroid: Other M

Skulle nog placera Operation Raccon City som fyra.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Har ingen bottenranking, det blir bara en gröt av dåliga spel till slut. Däremot står sig The Settlers II 10th Anniversary som det sämsta jag någonsin spelat.

Medlem

Kommer att tänka på 3 spel till 3 olika maskiner..

Rambo The Videogame - Baker Team (PC)
Toejam & Earl (Mega Drive)
Adventures of Rad Gravity (NES)

Riktiga skitspel, håll er borta.

Bubblare.. Sonic (MD), Dragons Lair (NES) och Aztec Adventure (c64)

Medlem

I ingen särskild ordning:

Star Ocean: Integrity and Faithlessness. Älskar Star Ocean, men vilket jävla stolpskott det här var. Bedrövliga karaktärer, backtracking for days och inga cutscenes. I ett JRPG, liksom.

Children of Mana. "Nu vet jag, vi tar en serie folk älskar och trycker in den i en slumpgenerator, det går nog hem".

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII. Ett under att jag tog mig igenom det här, för det suger verkligen. Vincent är cool och sorglig, visst, men det räcker liksom inte för att bära ett helt spel när allt annat är bedrövligt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

såna här trådar slutar ju alltid med att folk nämner jättepopulära spel bara för att "se på mig! jag är minsann inte som er andra!" och sen börjar folk käbbla.

Medlem
  • DayZ

  • Sacred 3

  • Heroes 6

Inaktiv
Skrivet av quadratis:

såna här trådar slutar ju alltid med att folk nämner jättepopulära spel bara för att "se på mig! jag är minsann inte som er andra!" och sen börjar folk käbbla.

https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/...

Japp. Detta är lite halvorelaterat men jag börjar bli så jävla less på alla trådar på FZ om olika ämnen där åsikter är som fakta och det ska tjafsas.

Jag kan ha fel men tycker mig ha sett senaste tiden en ökning av detta där man ska prata om bästa/sämsta spelet/pizzan/filmen som att det ens går att komma fram till när folk kommer från olika platser och har olika preferenser och smak.

Ingen tvingar mig att läsa trådarna men bara av att se rubriken till höger räcker för att lägga pannan i djupa veck och sucka.

Nu blev detta lite längre och gnälligare än tänkt men det är få saker jag kan tänka mig på rak arm så hjärndött att diskutera bästa pizzerian på internet om man bara tar 10 sekunder och tänker efter varför det är helt meningslöst.

Avstängd

Fenomenet om "Bästa/Sämsta Trådarna" påminner mig om Penn & Teller: Bullshit! Säsong 3 Episod 13 - The Best:

https://www.imdb.com/title/tt0771121/?ref_=ttep_ep13

Dock finns ingen video kvar av det om man inte fixar Amazon Prime.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Japp. Detta är lite halvorelaterat men jag börjar bli så jävla less på alla trådar på FZ om olika ämnen där åsikter är som fakta och det ska tjafsas.

Jag kan ha fel men tycker mig ha sett senaste tiden en ökning av detta där man ska prata om bästa/sämsta spelet/pizzan/filmen som att det ens går att komma fram till när folk kommer från olika platser och har olika preferenser och smak.

Ingen tvingar mig att läsa trådarna men bara av att se rubriken till höger räcker för att lägga pannan i djupa veck och sucka.

Nu blev detta lite längre och gnälligare än tänkt men det är få saker jag kan tänka mig på rak arm så hjärndött att diskutera bästa pizzerian på internet om man bara tar 10 sekunder och tänker efter varför det är helt meningslöst.

Bra skrivet!
Känner exakt likadant varje gång jag ser en sån tråd.

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

Bra skrivet!
Känner exakt likadant varje gång jag ser en sån tråd.

Tack! Jag vill dock tillägga att jag inte känner någon avsky mot enskilda trådskapare utan mot det här allmänmänskliga fenomenet som det uppenbarligen är. Varför ska vi lägga tid och energi på att ge oss in i diskussioner som per definition är omöjliga att nå ett tillfredställande svar?

FM-guru
F.d. Sisyr

Spel som är så pass dåliga lägger jag inte på minnet. Desto lättare att lista besvikelser. Där är Mafia 3, ME Andromeda och Wolfenstein Youngblood tre toppkandidater för mig. Samtliga spel med föregångare som tilltalade mig men som själva misslyckades fullständigt med att blidka mina förväntningar...

Medlem

När jag läste spelutveckling så skrev jag ett pm om ett dåligt spel. Kommer inte ihåg vad det hette men det var ett fantasy rts spel (möjligen rts/rpg hybrid. men inte Spellforce). Iaf så släpptes det väldigt buggigt och även med det potentiellt fixat var det så sjukt platt gameplay.

Ett stycke jag skrev, som jag minns hyfsat väl, var fokuserat på hur necromancer byggnaden i spelet var en i stort sett exakt kopia på Saurons torn från LOTR filmerna, med brinnande öga och allt. Det fanns även andra detaljer som var så tydliga kopior från tidigare fantasyverk att dom inte på något sätt kunde klassas som konstnärliga referenser, utan helt enkelt "stölder pga brist på fantasi".

Det var ett dåligt spel, på riktigt. Och jag fick bra betyg på uppgiften.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Tack! Jag vill dock tillägga att jag inte känner någon avsky mot enskilda trådskapare utan mot det här allmänmänskliga fenomenet som det uppenbarligen är. Varför ska vi lägga tid och energi på att ge oss in i diskussioner som per definition är omöjliga att nå ett tillfredställande svar?

För vi blir tillfredsställda av andras svar.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Japp. Detta är lite halvorelaterat men jag börjar bli så jävla less på alla trådar på FZ om olika ämnen där åsikter är som fakta och det ska tjafsas.

Jag kan ha fel men tycker mig ha sett senaste tiden en ökning av detta där man ska prata om bästa/sämsta spelet/pizzan/filmen som att det ens går att komma fram till när folk kommer från olika platser och har olika preferenser och smak.

Ingen tvingar mig att läsa trådarna men bara av att se rubriken till höger räcker för att lägga pannan i djupa veck och sucka.

Nu blev detta lite längre och gnälligare än tänkt men det är få saker jag kan tänka mig på rak arm så hjärndött att diskutera bästa pizzerian på internet om man bara tar 10 sekunder och tänker efter varför det är helt meningslöst.

I gengäld kan jag tycka att de flesta diskussioner oavsett ämne går ut på denna premiss. Tänk bara på alla politiska debatter som alltid slutar upp med att man inte kommer fram till någonting. Vi människor är helt enkelt inte särskilt benägna till att ändra våra åsikter eller låta oss bli övertalade att förnya vår ståndpunkt. Det behöver dock inte betyda att man ska sluta prata/diskutera för det.

Avstängd

Witcher 3. Funktionell. Men bland alla spelen jag spelat dem senaste fem åren så är den sämst.

Super Mario 64. När jag spelade den för fem år sen ca. Så kändes det som ett dåligt spel. Med dagens standard mått.

Read dead redemption 2. La ner knappt tre timmar på den innan jag la av.
Har många intressanta funktioner. Men fånga aldrig mig.

Så den passar någorlunda in i.
Bland dem sämsta spelen jag spelat någonsin.

Medlem
Skrivet av waeress:

När jag läste spelutveckling så skrev jag ett pm om ett dåligt spel. Kommer inte ihåg vad det hette men det var ett fantasy rts spel (möjligen rts/rpg hybrid. men inte Spellforce). Iaf så släpptes det väldigt buggigt och även med det potentiellt fixat var det så sjukt platt gameplay.

Ett stycke jag skrev, som jag minns hyfsat väl, var fokuserat på hur necromancer byggnaden i spelet var en i stort sett exakt kopia på Saurons torn från LOTR filmerna, med brinnande öga och allt. Det fanns även andra detaljer som var så tydliga kopior från tidigare fantasyverk att dom inte på något sätt kunde klassas som konstnärliga referenser, utan helt enkelt "stölder pga brist på fantasi".

Det var ett dåligt spel, på riktigt. Och jag fick bra betyg på uppgiften.

Då kan man säga att de hade dålig Fantasy

Medlem

Kommer inte på de sämsta just nu men ett par riktigt dåliga i mitt tycke är
The ball - ok ide men värdekasst utförande.
The Red Solstice - såhär gör man inte.
The Solus Project - bra ide här också men värdelös bandesign och pussel. Fastnade inte alls.
Allt på PC.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Spel som är så pass dåliga lägger jag inte på minnet. Desto lättare att lista besvikelser.

Samma här! Riktigt dåliga spel lägger man sällan på minnet. Inte jag i varje fall. Men några saftiga besvikelser minns man allt.

Mass Effect Andromeda var buggigt, men det kunde jag förlåta. Hur utspädd, motsägelsefull och generisk storyn och skådespelet var gick det emellertid inte att se mellan fingrarna med. Vad hände?

GTA 5 köpte jag förra året. Efter allt jag läst om det trodde jag att det skulle erbjuda en fantastisk kampanj. Dessvärre fann jag karaktärerna oerhört endimensionella och storyn medelmåttig. Skulle funka bra i en 70 minuters actionfilm med van Damme, men inte som ett 70-timmars tv-spel.

RDR2 införskaffades på senaste Black Friday. Men samma sak där som med GTA. Det känns platt. Som att skugga en torr och sur Clintan i 10 timmar utan att få någonting för det (spelade bara två kapitel). Kanske är det något i kemin mellan mig och Rockstar som inte stämmer? Kanske krävs fler speltimmar? Kanske saknar min emotionella lyra de strängar som spelet försöker spela på? Är nästan övertygad om att det är jag som brister snarare än spelet. Men besviken? Ja, verkligen!

(StarCraft 2 bubblar också. Singleplayer-delen. Där den lika mörka som episka galaktiska sagan från originalet kokades ned till en prepubertal kärlekssaga mellan protagonist och antagonist. Yikes! Vad gjorde ni av manusförfattaren Blizz?)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tack! Jag vill dock tillägga att jag inte känner någon avsky mot enskilda trådskapare utan mot det här allmänmänskliga fenomenet som det uppenbarligen är. Varför ska vi lägga tid och energi på att ge oss in i diskussioner som per definition är omöjliga att nå ett tillfredställande svar?

Ingen tvingar någon att ge sig in i en onödig diskussion, speciellt då den är helt offtopic. Jag är igen helt less på att folk tar en tråd helt offtopic från vad den är menad att vara, bara för att man måste få berätta vad man tycker. Förslagsvis skall dessa personer starta en annan tråd om saken så att likasinnade som bryr sig kan diskutera där.

Ibland undrar man om dessa personer har ännu större behov att bli sedda än andra.

Inaktiv
Skrivet av sp0de:

Ingen tvingar någon att ge sig in i en onödig diskussion, speciellt då den är helt offtopic. Jag är igen helt less på att folk tar en tråd helt offtopic från vad den är menad att vara, bara för att man måste få berätta vad man tycker. Förslagsvis skall dessa personer starta en annan tråd om saken så att likasinnade som bryr sig kan diskutera där.

Ibland undrar man om dessa personer har ännu större behov att bli sedda än andra.

Jag ska inte tala för andra som går helt off topic men jag skrev inte mitt inlägg för att jag har ett behov av att synas utan för att jag har ett behov att få svar. Dock ska jag i efterhand erkänna att jag var orättvis då denna tråd inte riktigt faller i samma kategori som de andra jag tog upp i mitt inlägg då denna tråd har bättre möjlighet att man motiverar sitt svar än t ex pizza.

Hursomhelst får jag be om ursäkt för denna avstickare så pratar vi inte mer om detta (i denna tråd).

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag ska inte tala för andra som går helt off topic men jag skrev inte mitt inlägg för att jag har ett behov av att synas utan för att jag har ett behov att få svar. Dock ska jag i efterhand erkänna att jag var orättvis då denna tråd inte riktigt faller i samma kategori som de andra jag tog upp i mitt inlägg då denna tråd har bättre möjlighet att man motiverar sitt svar än t ex pizza.

Hursomhelst får jag be om ursäkt för denna avstickare så pratar vi inte mer om detta (i denna tråd).

Tack, bra skrivet, Tummen upp!

Inaktiv
Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Japp. Detta är lite halvorelaterat men jag börjar bli så jävla less på alla trådar på FZ om olika ämnen där åsikter är som fakta och det ska tjafsas.

Jag kan ha fel men tycker mig ha sett senaste tiden en ökning av detta där man ska prata om bästa/sämsta spelet/pizzan/filmen som att det ens går att komma fram till när folk kommer från olika platser och har olika preferenser och smak.

Ingen tvingar mig att läsa trådarna men bara av att se rubriken till höger räcker för att lägga pannan i djupa veck och sucka.

Nu blev detta lite längre och gnälligare än tänkt men det är få saker jag kan tänka mig på rak arm så hjärndött att diskutera bästa pizzerian på internet om man bara tar 10 sekunder och tänker efter varför det är helt meningslöst.

Fast varför det dåligt? Poängen med trådarna är ju givetvis inte för att diskutera vad som är bäst i helhet (Det kommer vi aldrig komma överens om) , utan vad som är bäst för just dig.

Jag tycker personligen sådant är kul. Om folk bara kan hålla god ton (vilket vi på FZ gör för det mesta) är det väldigt intressant att läsa om varför folk tycker ett spel är kanon bra, och varför någon annan tycker något helt annorlunda. Det låter ju egentligen som att du inte tycker om diskussion överhuvudtaget där man jämför olika åsikter.

EDIT: Nu i efterhand ser jag att du inte ville diskutera saken mer, men låter mitt inlägg ligga ändå för resterande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sekiro
RDR2
World of Warcraft

Skriv svar