Xbox Games with Gold - April 2021

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - April 2021

Då var det dags för april månads omgång spel som ingår med Xbox Live Gold och/eller Xbox Game Pass Ultimate-prenumerationen. Den här gången blir det bärsärkagång med Vikings: Wolves of Midgard, lastbilsracing med Truck Racing Championship, alien-pangande i Dark Void och run&gun med Hard Corps: Uprising.

Alla OG Xbox/Xbox 360/Xbox One-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One och Series X|S via bakåtkompatibilitet, så 4 spel att plocka hem för alla på Xbox One/Series X|S alltså.

Xbox One:

Vikings: Wolves of Midgard (1-30 apr)

Truck Racing Championship (16 apr-15 maj)

Xbox 360:

Dark Void (1-15 apr)

Hard Corps: Uprising (16-30 apr)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Felet med gamepass ultimate är att man inte hinner spela allt ju!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Är det inte lika bra att MS slutar med spel i detta abonnemang och återgår till att man bara betalar för att spela online?

Det är ganska uppenbart att man vill att ingen ska vara nöjd med dessa spel så att de även även skaffar Game Pass.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Är det inte lika bra att MS slutar med spel i detta abonnemang och återgår till att man bara betalar för att spela online?

Det är ganska uppenbart att man vill att ingen ska vara nöjd med dessa spel så att de även även skaffar Game Pass.

Va? Void är ju skitkul


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Margy:

Är det inte lika bra att MS slutar med spel i detta abonnemang och återgår till att man bara betalar för att spela online?

Det är ganska uppenbart att man vill att ingen ska vara nöjd med dessa spel så att de även även skaffar Game Pass.

Oklart vad du menar... De har mängder med riktigt bra spel?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Oklart vad du menar... De har mängder med riktigt bra spel?

I Guld-abonnemanget?

Smaken är såklart som baken men den allmänna uppfattningen verkar vara att utbudet varit ganska kasst i 1-2 år.

Medlem
Skrivet av Margy:

I Guld-abonnemanget?

Smaken är såklart som baken men den allmänna uppfattningen verkar vara att utbudet varit ganska kasst i 1-2 år.

Okej, vet inte vad Gold är om jag ska vara ärlig. När någon säger Game Pass betyder det Ultimate i mitt huvud

EDIT: Eller rättare sagt, jag såg Ultimate i bilden i första inlägget och tänkte inte så mycket på "gold"-delen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Margy:

I Guld-abonnemanget?

Smaken är såklart som baken men den allmänna uppfattningen verkar vara att utbudet varit ganska kasst i 1-2 år.

Skillnaden är ju att Games with Gold får man behålla för evigt, även om man inte längre prenumererar.

Sen att det ändå oftast är kassa spel är riktigt...

Medlem

Dags att testa Truck Racing

Backloggens befriare
Skrivet av Hullken:

Skillnaden är ju att Games with Gold får man behålla för evigt, även om man inte längre prenumererar.

Sen att det ändå oftast är kassa spel är riktigt...

Nej. Bara Xbox och Xbox 360-titlar som man behåller även efter att prenumerationen tar slut. Xbox One och Series-spel kräver en aktiv prenumeration.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej. Bara Xbox och Xbox 360-titlar som man behåller även efter att prenumerationen tar slut. Xbox One och Series-spel kräver en aktiv prenumeration.

Aha, det visste jag inte. Nu har jag Ultimate iofs ändå, men det gör ju Games with Gold till en rätt meningslös perk om man inte har game pass.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej. Bara Xbox och Xbox 360-titlar som man behåller även efter att prenumerationen tar slut. Xbox One och Series-spel kräver en aktiv prenumeration.

Spelen som du får med gold är och förblir dina.
Bara du börjar ladda ner dem så finns de på ditt konto.
Spelar ingen roll om det är xbox, 360 eller one.

Backloggens befriare
Skrivet av Phyrino:

Spelen som du får med gold är och förblir dina.
Bara du börjar ladda ner dem så finns de på ditt konto.
Spelar ingen roll om det är xbox, 360 eller one.

I sådana fall har de ändrat nyligen, vilket är fullt möjligt, men inget jag noterat.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Spelen som du får med gold är och förblir dina.
Bara du börjar ladda ner dem så finns de på ditt konto.
Spelar ingen roll om det är xbox, 360 eller one.

Du behöver ha Gold aktivt för att kunna spela One spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Qrush:

Du behöver ha Gold aktivt för att kunna spela One spel.

Japp så är det.

Xbox 360 och OG Xbox-spel får man behålla oavsett. Xbox One kräver aktiv Gold eller Xbox Game Pass Ultimate-prenumeration.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, vet inte vad Gold är om jag ska vara ärlig. När någon säger Game Pass betyder det Ultimate i mitt huvud

Detta är inte Game Pass. Detta är abonnemanget för att kunna spela online där det varje månad ingår några spel.

C64
Medlem

Games pass till pc är Guld ialafall !förvirrat? :P..altså Bra kanon !schyssta bananer !

Ambassadör
Xbox

För att reda ut lite förvirring:

Xbox Live Gold är tjänsten för att kunna spela multiplayer på konsol (motsv. PS+). Games with Gold är en bonus man får med det.

Xbox Game Pass Ultimate innehåller:

  • Xbox Game Pass för konsol

  • Xbox Game Pass för PC

  • Xbox Live Gold

  • Xbox Cloud Gaming

  • EA Play

  • Perks

Har man en Ultimate-prenumeration ingår alltså Xbox Live Gold och man får då spelen med Games with Gold på konsol varje månad.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar