Valheim tappar momentum - Inte längre på Steams topplista över mest lirade spel

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag skulle tippa att det finns nog en hel del spelare som liksom jag väntar tills någon gång i framtiden då Early Access-fasen avslutas och Iron Gate släpper första "riktiga" versionen av Valheim.

Då kan vi nog se en försäljningskurva som sticker iväg uppåt i rätt bra fart.

Precis... Jag har köpt det, men har inte haft tid - eller velat - spela det än. Som sagt, spelet är ju inte "släppt" än. Men visst finns det en risk att folk förväntar sig en massa av framtiden för spelet, att det ska vara fortsatt utveckling typ Minecraft eller NMS. Ska bli spännande att se hur de väljer att hantera den här framgången.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Har fått ihopa strax över 200h i spelet så har inte mycket mer o utforska...
Väntar spänt på mer content för spelet är riktigt roligt tillsammans med polarna!

Är i exakt samma position med antalet timmar etc.
Har inte spelat något spel så intensivt och mycket på 15 år.
Vi har börjat snickra på en ny bas bara för att ha någonting att göra. Men då är det några enstaka timmar på helgen istället för flera timmar varje dag.
Trevligt med dedikerade och egna servrar också där man kan spela efter sina egna regler.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Inaktiv
Skrivet av Ejziponken:

Har 185h i spelet, finns inget mer å göra. Det är fler timmar än vad jag har i senaste tre Battlefield spelen tillsammans.

Tror de gjorde ett misstag genom att släppa spelet så tidigt. Många som nu har spelat det kommer kanske inte komma tillbaka även om det släpps uppdateringar.

Eeeh hur många spel kör man vanligtvis ca 200 timmar? Även om de inte skulle släppa en uppdatering till måste man ändå säga att du fått valuta för pengarna. Mindre än en krona per timme är rätt bra i min bok

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag skulle tippa att det finns nog en hel del spelare som liksom jag väntar tills någon gång i framtiden då Early Access-fasen avslutas och Iron Gate släpper första "riktiga" versionen av Valheim.

Då kan vi nog se en försäljningskurva som sticker iväg uppåt i rätt bra fart.

aa precis


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har spelat 147 timmar och suger märgen ur det med frugan på kvällarna. Har inte tagit Bonemass än, utan roar oss med att åka runt och uppleva alla zoner, bygga strategiska bosättningar, uppgradera utrustningen samt mata husdjuren
Börjar känna mig redo att ta mig an de där fulingarna man stöter på vid det där "vanliga" stället...jag är så kryptisk det går här för att undvika spoilers!

Medlem

Undrar om succén har påverkat releasedatumet av första stora uppdateringen Hearth and Home? Jag tycker man borde ha hört nåt om uppdateringen vid det här laget, mer än en liten teaser om en träfågel.

Medlem

43.000 inne nu, folk har gjort allt som finns att göra å väntar på update


signatur

//monster

Medlem

Jag hade spelat betydligt mer om jag haft tid, den saken är säker.

Medlem

Jag har spelat dryga sju timmar och känner mig redan klar med skiten. Samma koncept som alltid. Aja, alltid glädjer det något.

Medlem

Cirka 300 timmar hittills och tog precis slutbossen. Får se hur länge det blir till efter det. Ska nog börja en helt ny gubbe och börja från scratch så det blir utmanande igen.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag har spelat Rust i princip varenda dag i flera år nu. Har nästan 3000 timmar i det. Finns många på de servrar jag spelar på som har ännu mer speltimmar.

Ni tillhör dock en minoritet jag ska inte säga nåt annat har spelat ark extremt mycket men jag är mycket medveten om att dom Flästa som spelar ark inte alls ligger på samma nivå

12
Skriv svar