Totalkrig är populärt – 36 miljoner Total War-spel sålda

Robot
Totalkrig är populärt – 36 miljoner Total War-spel sålda
Medlem

Total War: Warhammer serien är klart bäst. Mest variation. Roligast trupper. Magier och feta monster.

Medlem

Atilla total war, synd bara att de är så dåligt optimerat så även ifall du har en 5950x och 3090 så får du bara typ 30-40fps

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Total War: Warhammer serien är klart bäst. Mest variation. Roligast trupper. Magier och feta monster.

Håller med som fan. Tryck in strax över 2000 timmar i Warhammer II enbart.

Hoppas man fortsätter lägga mycket energi på historiska spel. Fantasy och hittepå lockar inte riktigt. Och slutar med low-effort projekt som Troy och Thrones of Britannia.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Svårt att säga vilket som "det" bästa men Rome II, Empires och Shogun II Fall of the Samurai hamnar iallafall högt upp på listan enligt mina timmar på Steam

Medlem

Helt klart Shogun 2 som är det bästa. Trött på att de trycker ut Warhammer på sistånde. Gillar den historiska stämningen mer.

Medlem

Tog upp TW först vid Warhammer 2, och gud vilket bra lir! Lagt ca 300 timmar på det hittills.
Plockade hem TW:Troy med på EGS när det var gratis och det är ju ett bra lir men långt ifrån det bästa i serien.

Medlem
Skrivet av SvenSvensson:

Helt klart Shogun 2 som är det bästa. Trött på att de trycker ut Warhammer på sistånde. Gillar den historiska stämningen mer.

Håller med fullständigt, älskar det spelet och har en extra lång kampanj jag sakta pillar med, har nu gjort ett bra tag.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Total War: Warhammer II/I

Medlem

Total War Medieval 2 utan tvekan, tätt följt av Total War Rome 2.
Warhammer var roligt när det kom ut, men är för avskalat och arkadaktigt med för mycket magi för att falla mig i smaken.

Tråkigt att de CA inte kan fortsätta och ge ut en ordentlig och stor titel som är historisk nu och kanske vänta med ännu en Warhammer.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Total War Medieval 2 utan tvekan, tätt följt av Total War Rome 2.
Warhammer var roligt när det kom ut, men är för avskalat och arkadaktigt med för mycket magi för att falla mig i smaken.

Tråkigt att de CA inte kan fortsätta och ge ut en ordentlig och stor titel som är historisk nu och kanske vänta med ännu en Warhammer.

Three Kingdoms är ju det senaste stora som släpptes

Medlem

Vilket Creative Assembly spel är min favorit. Alien: Isolation så klart. Resten de gör är helt ointressant för egen del.
Ge mig Alien: Isolation 2 tack. Tyvärr är inte SEGA nöjda med försäljningen. Tragiskt då originalet är ett mästerverk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Shogun 2. Poetiskt vackert. Och SHAMEFU DISPRAYYY!!

Medlem
Skrivet av Thane:

Three Kingdoms är ju det senaste stora som släpptes

Three kingdoms i tw är inte direkt historiskt, det är en saga baserat på Three kingdoms serierna.

Avstängd

Grym serie. TW: Empire har bäst setting men
TW: Rome II bäst gameplay.

Medlem
Skrivet av General White:

Grym serie. TW: Empire har bäst setting men
TW: Rome II bäst gameplay.

Empire har ju även de bästa citaten om man kör som Sverige!

"Till striiiid!"


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Empire har ju även de bästa citaten om man kör som Sverige!

"Till striiiid!"

Jag håller med empire va the bomb pga man kunde spela Sverige

Medlem

Bäst i serien för egen del

1. Warhammer 1-2(3) - Mycket innehåll, roliga strider, bra variation, fanservice!
2. Shogun 2 - Japan, samurajer ninjor need i say more.
3. Empire - Sverige som spelbar fraktion är underbart, ovanlig tidsepok för spel!
4. 3K - Nya eller bättre system för familjer,hov och diplomati samt spioneri ger väldigt mycket även fast striderna är sämre än andra delar i serien.

Skribent

Empire och Rome spelade jag så mycket att jag blev aningen less på konceptet. Shogun 2 körde jag även det en del, men när Warhammer kom så hade jag som bränt ut mig. Vilket är synd för jag var så sjukt hajpad på Warhammer och hade väntat på det i åratal, och det är inget fel med spelet. Det förbättrar mycket och är även mer fritt då de inte behövde ta hänsyn till historia och verkliga vapen/enheter. Bara att jag typ hade 5000 h i tidigare delar, så var lite less. Jag har dock sagt att jag ska Warhammer chansen om några år igen (vilket borde vara nu?)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Empire, pga eran då det utspelar sig, alternativt Shogun 2, då det är enligt mig är det i alla avseenden mest välpolerade av alla Total War-spel.
Warhammer-spelen rör jag inte, fantasy, magi etc i alla ära, men det kunde fått vara en egen franchise istället för att sno fokus från historiefokuserade spel som det verkar ha blivit nu de senaste åren (ok, 3K, men det kändes mest som ett publikfrieri för kineser, rätt ointressant spel i övrigt).

1
Skriv svar