3 miljoner skeppade Resident Evil Village tar serien förbi 100 miljoner

Robot
3 miljoner skeppade Resident Evil Village tar serien förbi 100 miljoner

Rösta - vilket Resident Evil är bäst?

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Blir partisk här då Re1 på psx är de enda i serien jag spelat

Inaktiv

Röstade 4 trots att jag aldrig spelat det. Bara spelat 1,2,3 och 7. Men 4an ser roligast ut.

Medlem

Måste säga fyran. Men sjuan ligger jäkligt nära.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Måste säga fyran. Men sjuan ligger jäkligt nära.

Håller med.

Sen är ju Re2 Remake mästerlig...

Beslutsångest


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag röstade på 1an. Gillade 4an pga en helt annan approach, men för mig så är RE så som 1an gjordes, det ska vara trångt, klumpiga kontroller, fasta kameravinklar och extremt svåra pussel där man springer fram och tillbaka för man kommer inte ihåg vart en medaljong ska placeras

FM-guru
F.d. Sisyr

RE 2-remaken enkel vinnare för mig. Ettan och fyran är väl de enda som är nära att vara nära...

eld
Medlem

4'an, inte bara för att det är så sjukt bra spel, men för att det banade vägen för alla tredjepersons-shooters i alla dess variationer som vi har idag!

Medlem

Har bara spelat 1h av RE7 VR (började för ett par dagar sedan) samt demo-version av ett par av de äldre spelen så jag avstod röst. Låter här som att jag borde ge RE4 en chans när det släpps till Quest 2. Är inte särskilt intresserad av 3-personsskräck i kombination med dålig kamerahantering (som jag antar de äldsta i serien har) men det är väl säkert fixat i de remasters som släppts på senare dar.

Medlem
Skrivet av erson:

Blir partisk här då Re1 på psx är de enda i serien jag spelat

Då ska du fan inte rösta heller!

Medlem

Är ni seriösa?

Kan det vara något annat än Resident Evil 2? Originalet. Behövs ingen omröstning, fråga vem som helst som kan något om RE.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Är ni seriösa?

Kan det vara något annat än Resident Evil 2? Originalet. Behövs ingen omröstning, fråga vem som helst som kan något om RE.

Jag har spelat alla och röstade på fyran. Helt klart det bästa!

Medlem

Inte spelat alla.
Men RE fyran var förmodligen den generationens bästa spel. Eller iaf top 3.
Det var snyggt och ser fortfarande okej ut.
Kontrollerna var lite långsamma men spelet var gjort för det, så det var mer om att hitta tillfälle. Att sikta, och sen skjuta på rätt ställen. Miljöerna var välgjorda och hade en bra feeling.
Sen var bossarna och set-pieces sjukt bra. Den stressiga flykten/barrikaderingen i byn. Bossen i sjön var helt fantastisk.

5/5. Har spelat säkert 4-5 gånger

Medlem

Jag avstod att rösta då jag helt enkelt har svårt att välja. RE:0, RE2- och RE3-remake är de som jag spelat någorlunda nyligt men övriga spel är det tyvärr lite för lång tid sedan jag spelade. Blir att ta några repriser inom en snar framtid

Medlem

Jag röstade på Resident Evil 7 då det har mest skräck. Sedan är RE2: Remake fantastiskt bra. Även RE3: Remake var riktigt bra om än något kort. Resident Evil 4 var riktigt vasst back in the day men skulle nog inte håll att lira idag för egen del. Det kom ju trots allt till PlayStation 2 generationen. Resident Evil 8: Village är även det mycket bra. Har dock inte klarat det ännu. Ligger halvvägs in i storyn.

Resident Evil 5 var bra tycker jag som utspelades i Afrika. Har dock inte lirat så mycket av det. Resident Evil 6 hade på tok för mycket action fast jag tycker inte det var dåligt utan hade en del skoj med spelet faktiskt även om det absolut inte kan mäta sig med toppskiktet i serien. Då är det ljusår bort.

Resident Evil 1 har jag inte spelat. Inte heller RE: Code Veronica. Kommer inte lira de heller då de har åldrats katastrofalt plus att jag inte gillar fasta kamera vyer. Vill ha full 3D i spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Resident Evil 1 har jag inte spelat.

Då har du missat några fantastiska skådespelarinsatser

Medlem

Jag fastnade verkligen för Code Veronica.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Antingen har ni missat RE1 originalet eller RE1 remaken på GC

Medlem

Jag röstade på RE1. Har spelat igenom alla förutom Village och RE6 men RE1 är speciell. Herrgården, zombies och känslan av att vara isolerad. Remaken är ju helt fantastisk. RE2 ligger direkt efter för mig, även den remaken var helt otroligt bra!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Röstade på 7an. Tyckte det hade allt ett RE-spel ska ha.

Medlem

Aldrig fattat vad folk ser i 4an, som inbitet RE-fan var det ju det sämsta som kunde hända serien. Ett riktigt bra spel men absolut inget bra RE-spel eller vad många fans vid tidpunkten ville ha, 5an och framförallt 6an ska vi ju inte ens tala om.

Rebooten med 7an var en fantastisk överraskning som RE-fan. Capcom visar att de kan om de vill och de första timmarna i det spelet är ju strålande, även om de givetvis blir helt bananas som vanligt längre in, ändå ett fantastiskt spel.

8an är enligt mig ett fantastiskt lyft vad gäller teknik och estetik. Det som presenteras är fantastiskt välgjort, men tycker dock mindre om det som ett Re-spel än 7an. Spelet känns som att det har lite av en identitetskris. Man tvingar på massa segment för att tilltala olika grupper vilket de själva medgivit. Variationen är riktigt bra, både i miljöer och i händelser, men jag tycker bara det är för lite skräck och RE över de hela. Segment och miljöer i 8an visar att de helt klar kan om de vill men faller för trycker att inte våga gå för nichat med en så stor produktion.

Största problemet med serien är pennan nu, teknik och exekvering är på topklass, men man skriver story, karaktärer och dialoger på ett ofta löjligt sätt.

Medlem
Skrivet av heady89:

Aldrig fattat vad folk ser i 4an, som inbitet RE-fan var det ju det sämsta som kunde hända serien. Ett riktigt bra spel men absolut inget bra RE-spel eller vad många fans vid tidpunkten ville ha, 5an och framförallt 6an ska vi ju inte ens tala om.

Amen!

1
Skriv svar