2K släpper ett nytt XCOM-spel till mobiler

Robot
2K släpper ett nytt XCOM-spel till mobiler

Illegala rymdvarelserna i mobiltelefoner.

#2K, #Take-Two, #XCOM


Medlem

Rätt bra att 2K inte avtäckte ett nytt XCOM under E3 som ryktena sa. Det hade kunnat bli ett helt nytt "Do you guys not have phones?" ögonblick

Avstängd

Jahapp, ytterligate en bra franchise som går i graven.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Jahapp, ytterligate en bra franchise som går i graven.

Förhoppningsvis bara ett "sidospår"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Pass. Mobilspel är sända av Gud, sicket skräp!


signatur

I drank what?

Medlem

ÄNTLIGEN.

Oj fel format.

Redaktör
Ponny

Xcom borde ju vara något som ändå fungerar på mobila format (lirade faktiskt just Xcom en del på min Ipad för massa år sedan), men detta ser ut att vara... meh. 🤷‍♂️

Fortsätter vänta på Xcom 3.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Xcom borde ju vara något som ändå fungerar på mobila format (lirade faktiskt just Xcom en del på min Ipad för massa år sedan), men detta ser ut att vara... meh. 🤷‍♂️

Fortsätter vänta på Xcom 3.

Jo, men då vill man ju ha ett fullprisspel och inte ett gacha-bajs som detta…


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem

När 2k börjar göra xcom-gachas:

Medlem

Oj inte ens 1 minut in i videon och jösses det ser ut som skräp. Nej det kommer jag inte ens röra med en lång pinne.

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Jo, men då vill man ju ha ett fullprisspel och inte ett gacha-bajs som detta…

Exakt så. Exakt så.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nej, tack! Då håller jag mig till XCOM: Enemy Within på mobilen/paddan, klart bättre upplevelse.

Medlem

Förmodligen skräp.

Medlem

Äntligen en nytt mobilspel. Som jag längtat.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Trevligt citat "We are constantly exploring and testing new experiences to offer our fans the best entertainment and value"

Undrar vilka fans av XCOM kommer tycker om detta eller har ens pushat serien i denna riktning ?
Gillar (INTE!) när utvecklare försöker framstå som att de lyssnat på fan-basen och ger oss exakt vad vi inte vill ha...

Glad att Phoenix Point kommer till konsol i höst i alla fall, så man släcka XCOM-törsten lite med det

Medlem

Blir säkert tyvärr deras bäst pengagenererande titel ...

Medlem

Ge mej istället en bra port att spela det gamla ufo 1 och terror from the deep på mobilen isf.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Efter att XCOM: Enemy Unknown kom 2012 och rebootade en hel genre så har man allt oftare pratat om "XCOM-liknande upplägg" i andra spel (Gears Tactics, Mario & Rabbids m fl). Det är inte många spel om föräras den definierande rollen. Och det är ett arv som förpliktigar och som också förvaltades väl med XCOM 2 och tillhörande expansioner.

Men sen går dom och gör det här. Utöver att det ser mobilspelstråkigt ut så är det otroligt låg XCOM-känsla på både audiovisualitet och mekanik. Spelets enda värde verkar vara att det heter XCOM. Och det är ju sorgligt...

Medlem

Xcom finns som sagt till Android och iPhone, spelet i sin helhet, lite grafikbantat såklart för att gå att köra på mobila platformar.
Xcom rebooten från 2012 då, funkar kanon och jag har kört igenom ett antal gånger. Kostar några kronor men är ju ett riktigt spel till skillnad från de mesta mobilspel som är bara mikrotransaktionsträsk deluxe

Skribent
Skrivet av bluebird:

Efter att XCOM: Enemy Unknown kom 2012 och rebootade en hel genre så har man allt oftare pratat om "XCOM-liknande upplägg" i andra spel (Gears Tactics, Mario & Rabbids m fl). Det är inte många spel om föräras den definierande rollen. Och det är ett arv som förpliktigar och som också förvaltades väl med XCOM 2 och tillhörande expansioner.

Men sen går dom och gör det här. Utöver att det ser mobilspelstråkigt ut så är det otroligt låg XCOM-känsla på både audiovisualitet och mekanik. Spelets enda värde verkar vara att det heter XCOM. Och det är ju sorgligt...

Ja jag tycker detta steg är märkligt då deras vanliga XCOM-spel funkar ypperlig mobilt. Jag hade gärna sett Chimera Squad mobilt tex. Det hade till och med kunnat vara en bättre idé och göra ett AR-spel där du går runt och jagar ailens i kvarteret. Då hade man ju även kunnat få med forskning och liknande som du kan pilla runt med när du sitter hemma i soffan.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av aasecond:

Trevligt citat "We are constantly exploring and testing new experiences to offer our fans the best entertainment and value"

Undrar vilka fans av XCOM kommer tycker om detta eller har ens pushat serien i denna riktning ?
Gillar (INTE!) när utvecklare försöker framstå som att de lyssnat på fan-basen och ger oss exakt vad vi inte vill ha...

Glad att Phoenix Point kommer till konsol i höst i alla fall, så man släcka XCOM-törsten lite med det

och den nyheten tackar vi för


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Villket jävla skit.

Medlem

XCOM 2 har ju kommit till både iOS och Android nu, så lika bra att spela det riktiga spelet på mobil/tablet.

Medlem

Don't you guys have phones????

Medlem

Jävligt less på att dom släpper värdelösa avstickare istället för Xcom 3.

Skribent
Skrivet av kanshira:

Don't you guys have phones????

Kliade sååå mycket i fingrarna att skriva det i artikeln


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Att kalla den här typen av pengahål för "spel" är för generöst om ni frågar mig.

Medlem

XCOM spelen har tyvärr inte varit nära de gamla godingarna som UFO: Enemy Unknown. Ser däremot fram emot Xenonauts 2 och att spela om Phoenix Point när de fixat till Festering Skies.

RmK
Medlem

Kan bara hålla med tidigare talare, detta ser verkligen ut som skräp. Bättre att köpa Enemy Within om man vill spela i mobilen.

Medlem
Skrivet av Horniak:

XCOM spelen har tyvärr inte varit nära de gamla godingarna som UFO: Enemy Unknown. Ser däremot fram emot Xenonauts 2 och att spela om Phoenix Point när de fixat till Festering Skies.

Helt enig, tycker personligen det är rätt underligt att de nya XCOM-spelen blivit så hyllade när det är så mycket man skalat bort från de gamla klassikerna. (Mer fri soldat-moddning där man inte är låst till specifika klasser och roller, basbyggande, ett friare inventory-system, luft-/sjöstrider, riktig RNG (som förvisso tillåter save-scumming) etc. etc.)

Det här ser ju dock ut som ett än mer gigantiskt steg i fel riktning.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar