Bioware och EA är inte inblandade i remaken av Star Wars: Knights of the Old Republic

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

EA och lucasarts verkar vara utgivare om man kollar wikin.

Vilken wiki kollar du på? Lätt att komma in på den för serien och då är det även EA. Men för originalet var det bara BioWare och lucasarts inblandade. Och BioWare var inte uppköpta av EA förän 2007 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Knights_of_the_Old...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ju längre bort från EA desto bättre... vore ännu bättre om EA blev för evigt förbjudna att ens röra varumärket igen.

De senaste två spelen har ju dock varit bra? Kontra ett spel som var uruselt ala Battlefront 2.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Tyckte du själv det där var en ärlig jämförelse?
Bara nyfiken

Jo men det gör jag nog allt. Subjektiva åsikter om spel, musik, film, sport etc borde kunna yttras utan att man jobbar som expert i branschen. Tyckte jag fick fram min poäng bra

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skriver dom en ny story så är det inte en remake utan en reboot. Är inte särskilt konstigt.

En remake är en ny story. En remaster är uppdaterad grafik med samma story. I min värld.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av rosski:

Vilken wiki kollar du på? Lätt att komma in på den för serien och då är det även EA. Men för originalet var det bara BioWare och lucasarts inblandade. Och BioWare var inte uppköpta av EA förän 2007 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Knights_of_the_Old...

Läste här bara.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Knights_of_the_Old_Republic-serien

Edit: Du har antagligen rätt, jag kom in på den för hela serien.

Medlem
Citat:

Nu är detta ett typiskt så kallat "icke-svar", men om de skulle var involverade i remaken finns det ju ingen anledning till att de skulle otydliga om detta.

Det är väl ganska många som ogillar när EA är med på ett hörn så det finns väl all anledning att svara luddigt om de är så att de är involverade?

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Det är väl ganska många som ogillar när EA är med på ett hörn så det finns väl all anledning att svara luddigt om de är så att de är involverade?

Fast samtidigt så har ju fansen väntat på en remake eller uppföljare till KOTOR, så om de var med på projektet så vore det ju dumt att inte ta cred för det. Speciellt nu när det faktiskt har lite medvind med SW efter Fallen Order. Skulle ju också visa att de faktiskt satsar på spel med singleplayerläge igen och att Fallen Order inte var en fluke.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Du har helt rätt i sak, jag hade läst på en annan sida att dom ska skriva en ny story, men det är tydligen inte hela sanningen. Själva grundhandlingen säger man nu ska förbli orörd. Samtidigt undrar jag då varför dom anlitat en lead writer om man inte tänker skriva ny handling. Väldigt luddig situation kan jag tycka.

Nu vet du hur som att du hade fel, den andra sidan hade fel och återigen ryktet du läste var fel. Säg bara "ok jag hade fel".


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Du har helt rätt i sak, jag hade läst på en annan sida att dom ska skriva en ny story, men det är tydligen inte hela sanningen. Själva grundhandlingen säger man nu ska förbli orörd. Samtidigt undrar jag då varför dom anlitat en lead writer om man inte tänker skriva ny handling. Väldigt luddig situation kan jag tycka.

Korta svaret: ett projekt med massa text, dialog och story behöver alltid writers precis som att en remake av en film behöver en screenwriter.

Långa svaret: remakes kan skriva om dialog och text för att flyta bättre, vissa scener kan behöva nytt material, voice acting ska göras om, världen kan komma byggas ut, nya quests kommer byggas.

Kolla på final fantasy 7 remake på hur man gör en remake med samma story och karaktärer men bygger om en hel del.

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du har rätt här, Bioware stod bakom originalet men de var inte under EA då. Däremot så stod EA bakom SWTOR som sen byggde vidare på KOTOR, det sas väl till och med att SWTOR skulle ses som "KOTOR 3". Så många antog väl att de ägde hela licensen till KOTOR, men tydligen inte.

Men fixade till lite i artikeln så det stämmer.

Lättast är nog att anta att lucasarts/Disney alltid ägt allt som har med starwars att gör, samma sak med SWOTOR.

De slutade helt enkelt vara publisher för spelen.

Medlem
Skrivet av loerk:

De senaste två spelen har ju dock varit bra? Kontra ett spel som var uruselt ala Battlefront 2.

Senaste två spelen? Tänker du på Fallen Order och Squadrons (som inte är de senaste SW-spelen men gör ett antagande här)? EA hade minimalt med inflytade på båda spelen, speciellt Fallen Order och lät dem stort sett göra vad de ville med det. Med tanke på hur länge de haft exklusiviteten (vilket nu är borta tack och lov) och hur lite de producerat, och skräpet de lyckades producera när de väl fick tummen ur så har de ju klart visat att de inte kan förvalta varumärket rätt. Och de enda spel som faktiskt varit bra har ju varit dem som de inte varit inne och toppstyrt för mycket... Nu är ju tyvärr Star Wars rätt klämd mellan "a rock and a hard place", då EA gör spelen (skräp) och Disney gör filmerna (skräp), båda har visat sig katastrofala för varumärket. Endast få guldklimpar har de klämt fram och då oftast när de själva inte varit inblandade för mycket.... (Fallen Order, Squadrons, Mandalorian).

Sedan får andra tycka som de vill, men SW och ST (Star Trek) är båda favoritfranchises och båda är totalt körda i skiten. Så det är ett väldigt dystert decennium...

Själv är jag verkligen inget fan av KOTOR, tyckte spelet var dötråkigt när det kom och är inte alls intresserad av det, men jag hoppas iaf för alla fans att detta blir bra. Sedan ser jag fram emot ett nytt X-Wing vs Tie-Fighter eller Jedi Knight, de har grunden lagd redan i och med Squadrons och Fallen Order...

Medlem
Skrivet av Odin:

Lyssna aldrig på rykten för det är som sagt bara rykten folk pratar bara en massa skit nuförtiden.

Äh de e nostalgin som skriker och gnäller, ledsen men tyvärr eller som tur är så ska inte vi 30-40+ bestämma hur spelet ska stöpas om för framtida generationer då vi är alldeles för låsta i våra minnen? Inte jag i detta spelet dock eftersom ja knappt kommer ihåg och kom nog aldrig förbi tutorial ens ,star wars har aldrig tilltalat mig direkt men man vet ju hur manisk den fanbasen kan vara så räkna med en riktig shitstorm om det inte håller sig till manus.
Men som vanligt är det de få högjudda som syns och ska skapa drama runt absolut ingenting...Borde inte folk vara glada att någon vill blåsa liv i serien och förmodligen göra ett bättre jobb än två dammiga giganter som inte kunde bry sig mindre?

Medlem

Vill absolut inte förstöra hypen för folk här inne men känner jag vill verkligen förvarna människor att vara försiktiga med detta spel så ni inte blir besvikna och även i vissa fall förbannade kan jag tänka mig.

Min hype försvann dirr när jag såg detta och även en viss irritation hur man kan anställa en sådan person att göra ett spel som dom nog vet är väldigt VÄLDIGT efterlängtat.
Men men... ville bara förvarn
a.

Följ Youtube länken för att förstå vad jag pratar om.
(vet att den youtubern inte är den bästa men ville ialf dela nyheten)
Hittade precis den här: https://www.youtube.com/watch?v=RCmuYTGtD6M&t

Edit: Länk fixad

Medlem

Utan att gå in på detaljer, var noga med att inte förbeställa utan kontrollera ett antal online recensioner av välkända namn innan Ni lättar på plånboken för detta kan gå vilket håll some helst när det gäller slutproduktens kvalité.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Senaste två spelen? Tänker du på Fallen Order och Squadrons (som inte är de senaste SW-spelen men gör ett antagande här)? EA hade minimalt med inflytade på båda spelen, speciellt Fallen Order och lät dem stort sett göra vad de ville med det.

Gillar hur du vänder att de har gett utvecklarna fria tyglar till något negativt bara för att det är EA. Och jag vet inte om några andra star wars spel som har kommit ut på senaste tiden utöver Fallen Order och Squadrons.

eld
Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Vill absolut inte förstöra hypen för folk här inne men känner jag vill verkligen förvarna människor att vara försiktiga med detta spel så ni inte blir besvikna och även i vissa fall förbannade kan jag tänka mig.

Min hype försvann dirr när jag såg detta och även en viss irritation hur man kan anställa en sådan person att göra ett spel som dom nog vet är väldigt VÄLDIGT efterlängtat.
Men men... ville bara förvarn
a.

Följ Youtube länken för att förstå vad jag pratar om.
(vet att den youtubern inte är den bästa men ville ialf dela nyheten)
Hittade precis den här: https://www.youtube.com/watch?v=RCmuYTGtD6M&t

Edit: Länk fixad

Alltså, här kan man göra valet, sluta vara gamergater eller helt enkelt bara:

dö arg över det.

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, här kan man göra valet, sluta vara gamergater eller helt enkelt bara:

dö arg över det.

jag vet inte äns vad ordet "gamergater" innebär?

Jag bryr mig inte det minsta att hon är en så kallad SJW tydligen men känner det är viktigt att hålla sina politiska åsikter för sig själv eller ialf borta från spel/filmer (som dessvärre inte många gör).

Det jag bryr mig mest om är att hon inte äns gillar KOTOR och ändå ska göra en re-make av det?
Hur funkar det?

(ville bara göra det tydligt om det inte va det innan)

eld
Medlem
Skrivet av 4nub1z:

jag vet inte äns vad ordet "gamergater" innebär?

[b]Jag bryr mig inte det minsta att hon är en så kallad SJW tydligen men det är vikgit att hålla sina politiska åsikter för sig själv när det kommer till spel/filmer (som dessvärre inte många gör) men men....

Gamergate är en ganska mörk del av spelhistoria, med folk som gick efter kvinnor med mordhot, doxxing och annat dåligt av väldigt dåliga orsaker med väldigt blint hat och försökte ursäkta sig att det handlade om något annat.

Nej, speciellt inte när till och med skådespelare i filmerna blev utsatta på grund av massan som ogillar "SJW", då har hon all rätt att prata högt om det, man ska inte bli arg över en kvinna som vill uttrycka sig om kvinnofrågor

Skrivet av 4nub1z:

Det jag bryr mig mest om är att hon inte äns gillar KOTOR. [/b]
(ville bara göra det tydligt om det inte va det innan)

Det är bara hittepå, det började med att någon tog ett citat ur sitt sammanhang, att hon hade ett annat favorit-starwars-spel, och skrev att nej, kotor var inte hennes favoritspel.

KOTOR var dock ett av hennes favoritspel som hon själv skrev.

Nu har dock den arga massan bestämt sig för att hon skrev att hon inte gillar KOTOR, då någon hörde det från någon som hörde det från någon.

Och nu blev det likadant med dig, du hörde från någon att hon inte gillar KOTOR.

Men i kort: undvik dessa grupper, det är läskigt hur lätt folk halkar in, och hur skadligt det är mot spelindustrin samt kvinnorna som jobbar i den.

Medlem
Skrivet av eld:

Gamergate är en ganska mörk del av spelhistoria, med folk som gick efter kvinnor med mordhot, doxxing och annat dåligt av väldigt dåliga orsaker med väldigt blint hat och försökte ursäkta sig att det handlade om något annat.

Nej, speciellt inte när till och med skådespelare i filmerna blev utsatta på grund av massan som ogillar "SJW", då har hon all rätt att prata högt om det, man ska inte bli arg över en kvinna som vill uttrycka sig om kvinnofrågor

Det är bara hittepå, det började med att någon tog ett citat ur sitt sammanhang, att hon hade ett annat favorit-starwars-spel, och skrev att nej, kotor var inte hennes favoritspel.

KOTOR var dock ett av hennes favoritspel som hon själv skrev.

Nu har dock den arga massan bestämt sig för att hon skrev att hon inte gillar KOTOR, då någon hörde det från någon som hörde det från någon.

Och nu blev det likadant med dig, du hörde från någon att hon inte gillar KOTOR.

Oh fy fan, Va inte insatt i den biten överhuvudtaget så tack för upplysningen. Det låter och är ju helt absurt. Doxxning och mordhot ska aldrig behöva ske varelse i spelindustrin eller någon annan stanns. Dessvärre händer det allt för ofta och dessa männäskor ska nog sluta att spendera så mycket tid framför datorn/tv,spel och söka mental hjälp istället känner jag samt det borde polisanmälas dirr.

Vill bara göra klart också att det va som jag sa: Personen i videon är inte den bästa (jävligt mycket drama på den kanalen) men det är fortf en spelrelaterad nyhet som kan va intressant för vissa och detta är ett spel forum afterall.

Dock så står det ju ganska tydligt i en tweet av henne: Kotor favorite game = No så jag står fast vid vad jag sa på den punkten då jag inte hörde från "någon" utan va taget från hennes egna TWITTER. Om man inte har KOTOR som ett favorit spel så kanske man inte ska tacka ja till att ta en roll att göra en Re-make av det då det är mångas FAVORIT SPEL även fast det inte är hennes. Känner det skulle varit bättre om dom tagit någon som verkligen älskade KOTOR 1+2 och om man tar det som någon politiskt anti femenin mix up så kanske man ska lugna ner sig lite själv också (imo)

Jag menar jag skulle inte tacka ja till att göra en Re-make av Uncharted 1 om jag inte äns tyckte spelet va kul överhuvudtaget. Då skulle jag hellre låta någon som älskade Uncharted 1 ta över den rollen istället så det blir rätt och bra för dom som verkligen älskade det.

(ursäkta dålig stavning btw)

Medlem

Det är rent utsagt sorgligt vad nivån på dessa kommentarsfält har blivit på senare år. Så många som är arga och låter sig influeras av minst sagt opålitliga youtubers/twitterkonton/diverse alternativ media. Saker ska dömas hårt och snabbt, helst utan nyansering. Folk vill att politik ska hållas utanför spel men inser inte att bibehålla status quo genom att inte ändra någonting är en politisk handling i sig. Skulle inte förvåna mig om FZ, och jag skulle inte beskylla dem för det, begränsar kommentarsfält framöver eller hittar en annan lösning på det, för hur länge orkar grabbarna på FZ sitta och vakta dessa trådar när samma saker tas upp om och om och om igen.

eld
Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Oh fy fan, Va inte insatt i den biten överhuvudtaget så tack för upplysningen. Det låter och är ju helt absurt. Doxxning och mordhot ska aldrig behöva ske varelse i spelindustrin eller någon annan stanns. Dessvärre händer det allt för ofta och dessa männäskor ska nog sluta att spendera så mycket tid framför datorn/tv,spel och söka mental hjälp istället känner jag samt det borde polisanmälas dirr.

Vill bara göra klart också att det va som jag sa: Personen i videon är inte den bästa (jävligt mycket drama på den kanalen) men det är fortf en spelrelaterad nyhet som kan va intressant för vissa och detta är ett spel forum afterall.

Dock så står det ju ganska tydligt i en tweet av henne: Kotor favorite game = No så jag står fast vid vad jag sa på den punkten: Om man inte har KOTOR som ett favorit spel så kanske man inte ska tacka ja till att ta en roll att göra en Re-make av det då det är mångas FAVORIT SPEL även fast det inte är hennes. Känner det skulle varit bättre om dom tagit någon som verkligen älskade KOTOR 1+2.

Jag menar jag skulle inte tacka ja till att göra en Re-make av Uncharted 1 om jag inte äns tyckte spelet va kul överhuvudtaget.
Då skulle jag hellre låta någon som älskade Uncharted 1 ta över den rollen istället så det blir rätt och bra för dom som verkligen älskade det.

(ursäkta möjlig dålig stavning btw)

Det är inte så bra nyhetsvärde, och det är direkt skadligt.

Men nej, påståendet många av dessa går ut med är helt falskt.

Sammanhanget:

KOTOR är alltså inte hennes favoritspel inom starwars, men det är ett av hennes favoritspel.

Dock är det nästan helt irrelevant, har själv jobbat med många spel som inte varit mina favoritspel, och en del jag aldrig spelat, känner många som gjort helt fantastiskt jobb på spel i serier de aldrig någonsin spelat förut.

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Dock så står det ju ganska tydligt i en tweet av henne: Kotor favorite game = No så jag står fast vid vad jag sa på den punkten: Om man inte har KOTOR som ett favorit spel så kanske man inte ska tacka ja till att ta en roll att göra en Re-make av det då det är mångas FAVORIT SPEL även fast det inte är hennes. Känner det skulle varit bättre om dom tagit någon som verkligen älskade KOTOR 1+2.

Jag menar jag skulle inte tacka ja till att göra en Re-make av Uncharted 1 om jag inte äns tyckte spelet va kul överhuvudtaget. Då skulle jag hellre låta någon som älskade Uncharted 1 ta över den rollen istället så det blir rätt och bra för dom som verkligen älskade det.

(ursäkta dålig stavning btw)

Du gör antaganden. Först var det att hon inte gillade spelet, sedan gör du liknelsen att hon inte borde ta jobbet ifall hon "inte äns tyckte spelet va kul överhuvudtaget" (när du jämför med Uncharted 1 för din del), när det ENDA hon sagt är att det inte är hennes FAVORITSPEL. Som i hennes absoluta favoritspel någonsin, topp 1 på en lista. Får hon bara ta jobbet ifall det är hennes absoluta favoritspel of all time? Hur många lead writers tror du ett bolag sitter på, eller finns tillgängliga för ett företag som Aspyr som ska göra en remake? Finner argumentet absurt. Det finns inget som säger att hon inte älskar KOTOR i de citaten du nämnt, det enda som står är att det inte är hennes absoluta favoritspel of all time. Åh nej.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är inte så bra nyhetsvärde, och det är direkt skadligt.

Men nej, påståendet många av dessa går ut med är helt falskt.

Sammanhanget:

https://i.imgur.com/YE6hlXq.png

https://i.imgur.com/1Ki8UGa.png

KOTOR är alltså inte hennes favoritspel inom starwars, men det är ett av hennes favoritspel.

Dock är det nästan helt irrelevant, har själv jobbat med många spel som inte varit mina favoritspel, och en del jag aldrig spelat, känner många som gjort helt fantastiskt jobb på spel i serier de aldrig någonsin spelat förut.

Vi tycker väldigt olika hör jag : ) men så är livet ibland. Skulle va jobbigt om alla tyckte samma här i världen.
Förstår vad du menar dock även om jag inte håller med dig alls. Hoppas spelet blir bra ivf o folk gillar det.
För mig gick det från day 1 (efter trailern) till att vänta på reviews innan köp.

KOTOR 1+2 för mig är ett av dom absolut bästa Star Wars Spelen som någonsin har gjorts.

eld
Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Vi tycker väldigt olika hör jag : ) men så är livet ibland. Skulle va jobbigt om alla tyckte samma här i världen.
Förstår vad du menar dock även om jag inte håller med dig alls. Hoppas spelet blir bra ivf o folk gillar det.
För mig gick det från day 1 (efter trailern) till att vänta på reviews innan köp.

KOTOR 1+2 för mig är ett av dom absolut bästa Star Wars Spelen som någonsin har gjorts.

Det är skadligt för att attacker mot en kvinna i spelindustrin är en attack mot alla kvinnor i spelindustrin.

Nej alltså jag går efter ren statistik, dina egna favoritspel är till stor del gjorda av folk som inte hade dessa som favoritspel, många av dom som inte ens kanske spelat liknande spel eller spel i samma serie.

Men du kan sova lugnt då KOTOR är ett av hennes favoritspel.

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Dock så står det ju ganska tydligt i en tweet av henne: Kotor favorite game = No så jag står fast vid vad jag sa på den punkten då jag inte hörde från "någon" utan va taget från hennes egna TWITTER. Om man inte har KOTOR som ett favorit spel så kanske man inte ska tacka ja till att ta en roll att göra en Re-make av det då det är mångas FAVORIT SPEL även fast det inte är hennes. Känner det skulle varit bättre om dom tagit någon som verkligen älskade KOTOR 1+2 och om man tar det som någon politiskt anti femenin mix up så kanske man ska lugna ner sig lite själv också (imo)
(ursäkta dålig stavning btw)

Alltså vet inte om du är seriös eller bara trollar.
Så om man inte har Kotor som topp 3 spel genom alla tider så ska man inte jobba med det.
Vilken tur att jag inte jobbar med spel då jag har svårt att sätta en topp 10 lista.
Jag hade ju inte fått jobb nånstans.

Medlem

Herre jävlar vilken politiskt laddad sida detta har blivit:
Jag länkade en jävla youtube länk för det handlade om star wars och trodde det va en bra ide DÅ VIDEON va SPELRELATERAD.

Slutade med att det blev snudd på något politiskt/Anti kvinno skit dirr av det.
Samma sak när man läste vad som stod i GoW forumet innan modsen va tvungen att börja radera saker.

Jag läser och lyssnar på spelrelaterade nyheter för det är om SPEL och lämnar allt gällande politik / Feminism / Kvinno hat utanför men tydligen så är det jävligt mycket folk som har benen nere till höfterna i den skiten och förknippar allt, Även spelrelaterade eller ja vad folk TROR kan vara spelrelaterat till något jävla drama.

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Herre jävlar vilken politiskt laddad sida detta har blivit:
Jag länkade en jävla youtube länk för det handlade om star wars och trodde det va en bra ide DÅ DET ÄR SPELRELATERAT.

Slutade med att det blev något politiskt skit av det. Samma sak när man lästa i GoW forumet. Folk skriver något om det hoppar på ett antal människor dirr och börjar snacka politik.

Jag läser och lyssnar på spelrelaterade nyheter för det är om SPEL och lämnar allt gällande politik / Feminism / Kvinno hat utanför men tydligen så är det jävligt mycket folk som har benen nere till höfterna i den skiten och förknippar allt, Även spelrelaterade eller ja vad folk TROR kan vara spelrelaterat till något jävla drama.

Du tog upp en talpunkt, hade fel i sak, tolkade även annat relaterat inkorrekt, och blir sen arg för att du blev motbevisad/korrigerad. Nästa gång gör din research eller använd bättre källor istället för att slänga upp en video och starta diskussionen därifrån utan att ta ansvar för källan.

eld
Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Herre jävlar vilken politiskt laddad sida detta har blivit:
Jag länkade en jävla youtube länk för det handlade om star wars och trodde det va en bra ide DÅ DET ÄR SPELRELATERAT.

Slutade med att det blev något politiskt skit av det. Samma sak när man lästa i GoW forumet. Folk skriver något om det hoppar på ett antal människor dirr och börjar snacka politik.

Jag läser och lyssnar på spelrelaterade nyheter för det är om SPEL och lämnar allt gällande politik / Feminism / Kvinno hat utanför men tydligen så är det jävligt mycket folk som har benen nere till höfterna i den skiten och förknippar allt, Även spelrelaterade eller ja vad folk TROR kan vara spelrelaterat till något jävla drama.

För att videon var politisk till att börja med, den var ganska extremt laddad med anti-feminism.

Själv ville jag bara ta chansen att nypa situationen i knoppen, förklara vad som var dåligt med videon osv, då du ändå var tydligt med att du inte helt gillade allt som personen hade att komma med.

Men jag tror att folk reagerade starkast när du inte riktigt ville se att påståendet om att hon ogillade spelet var helt falskt, även när jag länkade allt.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är skadligt för att attacker mot en kvinna i spelindustrin är en attack mot alla kvinnor i spelindustrin.

Nej alltså jag går efter ren statistik, dina egna favoritspel är till stor del gjorda av folk som inte hade dessa som favoritspel, många av dom som inte ens kanske spelat liknande spel eller spel i samma serie.

Men du kan sova lugnt då KOTOR är ett av hennes favoritspel.

Nej, en "attack" mot en person är en "attack" mot den personen. Det är extremt farligt att generalisera och försöka blåsa upp något.
Men nästa gång en man i spelindustrin blir "attackerad" så hoppas jag att jag ser dig kommentera skriva: "attackerar" man en man i spelindustring så "attackerar" man alla män.

Sen är det väl klart att man skriver X-produkt är ens favoritprodukt efter man har fått anställning till att göra X-produkten? Vore konstigt annars, och säkert inte omtyckt av arbetsgivaren om man pratade illa om produkten man blivit anställd att jobba med.
"Ah, jag fick jobb för att förbättra X-produkt, men jag har aldrig varit ett fan utav det". Eftersom detta är i USA, hur lång tid tror du det skulle ta innan hon skulle bli ersatt då?

Men hittar du en tweet innan hon vart anställd att jobba med KOTOR så köper jag att det är ett av hennes favoritspel.

Och vill bara tillägga att för mig så bryr jag mig inte att hon har blivit anställd för att fixa till KOTOR; jag tänker vänta på slutresultet, det kommer visa sen om man har gjort ett bra jobb eller inte. Jag spelade aldrig klart första KOTOR, så jag kommer inte själv veta skillnaderna i storyn.

Avstängd
Skrivet av eld:

Alltså, här kan man göra valet, sluta vara gamergater eller helt enkelt bara:

dö arg över det.

Har inte speciellt bra koll på henne men är det hon som gick ut med att hon hade blivit ”virtuellt våldtagen” i GTA?

123
Skriv svar