Hitman 3 till Steam möts av mixade reaktioner, anses vara för dyrt

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Brukar vara dyrt på Steam. Jag brukar köpa på andra sajter. Och Steamreor är det ju gott om.

Jo jo. Men hur priset ska sättas bestämmer publishern. Som i detta fall är IOI själva.
Men ja. Reor är en grej. Dock värt att nämna är att den komande lunar sale kommer Hitman 3 inte kunna vara med i, då den launchat för nära inpå (Iallafall om det jag hört om Steams publishing policy stämmer).

Som för er som väntar på rea kommer det troligtvis bli en väntan till påsk eller sommar.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Har dom helt missat att spelet ligger på PC Game pass också?

Medlem

Eller......

PC Game Pass.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

60 euro är 617 kr.

Medlem

Nu verkar inte alla dåliga spelar recensionerna vara enbart rörande priset utan en drös med andra saker som rörig information om spel editions and whatnot

Min högst personliga åsikt är att om epic betalar för att ett spel ska bara släppas på deras platform under ett år.
Så skulle jag nog rimligen kunna säga den summan är tillräckligt stor för att det sen kan släppas på steam för en lägre summa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Eller 99kr för pc game pass som folk skriver!
Då får man tillgång till alla tre spel dessutom:)


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Eller 99kr för pc game pass som folk skriver!
Då får man tillgång till alla tre spel dessutom:)

Problemet är ju att det inte är ditt...

Medlem
Skrivet av baxtex:

Problemet är ju att det inte är ditt...

Det är det inte på steam heller.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Största anledningen till att jag inte köper det är för att VR-porten ska vara helt värdelös.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av korvmos:

Det är det inte på steam heller.

Sant men Steam har ett bra track record iaf. Kan mycket väl tänka mig att spel tas bort efterhand på Game Pass, precis som Netflix gör eller andra streaming tjänster.

Medlem

Finns det något sätt att skjussa över sin epic utgåva in i steam biblioteket? hade gärna kört vr delen... mem ingen större lust att köpa spelet en gång till med alla dlc's

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Finns det något sätt att skjussa över sin epic utgåva in i steam biblioteket? hade gärna kört vr delen... mem ingen större lust att köpa spelet en gång till med alla dlc's

Det är inte exklusivt till Steam-versionen vad jag vet. Om du startar ditt headset så borde spelet fråga om du vill spela i VR.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Finns det något sätt att skjussa över sin epic utgåva in i steam biblioteket? hade gärna kört vr delen... mem ingen större lust att köpa spelet en gång till med alla dlc's

Ye. VR ska funka med Epic versionen. Inte testat själv dock. Har inte spelet.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Objektivt så är spelet värt fullpris och hade det exempelvis varit exklusivt till Xbox och sedan släppts till Playstation 1 år senare så hade det inte varit något snack om att det är för dyrt. Problemet är att det är ett släpp på samma plattform och då tar man prissättningen på hela plattformen tillgodo än just endast steam. Många blir dessutom besvikna när dem har väntat på spelet i 1 års tid på steam och som tack får betala mer än om de hade köpt hela trilogin på Epic rea. 3:an reades dessutom ut för 24€ i praktiken 14€ för någon månad sen och då känns 60€ rätt så saftigt i jämförelse. Dessutom finns det på PC Game Pass och det om något gör att fullpris för spelet upplevs som mindre värt.

12
Skriv svar