Nintendo medger att nästa konsolskifte är "ett stort bekymmer" för dem

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ska bli intressant hur mycket SONY och MicroSoft springer ifrån NiNTENDO i tekniken då. Personligen är jag klar med NiNTENDO då jag är för grafikkräsen och vill kunna lira stora single player äventyr som inte är nerbantade second hand versioner om du nu ens lyckats porta över spelet ifråga.

Kör på Breath of the Wild, Xenoblade 1-3, Odyssey etc. Du kommer inte ångra en sekund.

Medlem

Ja de kan ju börja med att inte döpa deras nästa maskin till Switch-U

Medlem

Läser man den här tråden så ser man ett tydligt mönster att folk vill ha mer och bättre prestanda. Vad jag tror nästan samtliga missar är att vi ingår i ett gaming-forum för entusiaster. Vi är inte huvudgruppen som Nintendo riktar in sig på. Deras reklamer har alltid en familj eller ungdomar/barn i sig för att de riktar in sig mot just dessa. Vad vi tycker i det här forumet är irrelevant eftersom Nintendo aldrig kommer följa våra viljor/idéer.

Som många skriver gillar Nintendo att innovera och testa på nya grejer. Switch har sålt enormt bra trots sämre prestanda, och det fortsätter sälja bra trots konkurrensen. Jag önskar mig inte en Switch 2 som många andra, då tar jag hellre en Steam Deck. Vad jag skulle vilja ha är en ny Gameboy-liknande konsol. Jag tror inte många andra vill ha det, men jag skulle vilja. Något som går ner i fickan och som inte är en billig emulator från Kina (tänk dig typ Analogue).

Det var någon som sa att Nintendo-exklusiva spel borde släppas till andra konsoler. Jag tror detta skulle vara det absolut dummaste Nintendo någonsin skulle kunna göra. Dem har så många bra licenser som tvingar över även skeptikerna bara för att de endast går att spela på deras konsoler.

Med det sagt så tror jag att en Switch 2 skulle sälja bra, men jag tror dock inte den kommer sälja 100miljoner-bra.


signatur

Hoppas du hittar på något bättre att skriva än det jag skrev.

Medlem

En maskin som klarar av sina exklusiva spel ordentligt vore ett steg i rätt riktning åtminstone.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hade inte tackat nej till en "Switch 2.0".

Som andra nämnt så låter en extern GPU i dockan som ett bra steg för att nå de nya högre upplösningarna som finns idag på en TV, tillsammans med minimum 60fps.

När man har den bärbar så hade jag velat se valmöjligheten att själv skifta FPS 30/60 beroende på hur jag använder den. Spara batteri? 30. Laddar samtidigt som jag spelar? 60.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Det är väl tämligen enkelt, gör som dom gjorde med 3DS och New 3DS. Blir en överfasningstid där nya spel släpps till båda systemen men där det kommer fler exklusiva spel till det nyare systemet över tid.

Dom kan nog mjölka ur Switchen ett par år till och då kommer den ändå vara 7 år.

Vet inte hur relevant jämförelsen med New 3DS är. Vid sidan av emulerade SNES-spel på 3DS-shoppen släpptes det totalt sju spel som var exklusiva till New 3ds, varav Nintendo gav ut två av dem.

Medlem

Döp nästa konsol till Switch U så är allting löst 😁

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Hade inte tackat nej till en "Switch 2.0".

Som andra nämnt så låter en extern GPU i dockan som ett bra steg för att nå de nya högre upplösningarna som finns idag på en TV, tillsammans med minimum 60fps.

När man har den bärbar så hade jag velat se valmöjligheten att själv skifta FPS 30/60 beroende på hur jag använder den. Spara batteri? 30. Laddar samtidigt som jag spelar? 60.

Påminner lite om Sega med att bygga ut isf

Medlem

Extern GPU låter inte så nice, då kan man väl lika gärna emulera nintendospelen på PC om det nu skall vara så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Extern GPU låter inte så nice, då kan man väl lika gärna emulera nintendospelen på PC om det nu skall vara så?

Tänker att man har redan en dock som man använder för att koppla konsolen till TVn. Så varför inte kasta in en GPU i den för att öka kraften lite?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Tänker att man har redan en dock som man använder för att koppla konsolen till TVn. Så varför inte kasta in en GPU i den för att öka kraften lite?

För att det blir en för stor mismatch mellan odockat och dockat. Det låter inte så sjyst?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vill bara kunna spela Breath of the Wild 2 och Metroid Prime 4 i stabila 60 FPS. Får jag det så bryr jag mig inte om vilka gimmicks jag blir påtvingad i utbyte. Jag tror helt ärligt att en Switch 2 med bättre SoC som är kompatibel med hela det befintliga Switchbiblioteket skulle sälja helt okej. Ja, många Switchägare bryr sig säkert inte om sånt över huvud taget, men det finns samtidigt många som har Switchen som en andra eller tredje platform och för dem så är upplevelsen på Switch ett rejält steg ned på alla sätt och vis, förutom att den är portabel.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

För att det blir en för stor mismatch mellan odockat och dockat. Det låter inte så sjyst?

Hur menar du att det inte är schysst? Tycker det låter toppen om jag kan få ut mer ur den genom att avnjuta 4K@60fps på TVn när jag vill köra dockat. Så länge jag får 60fps även bärbart så hade jag varit supernöjd! Man bör förvänta sig att inte få samma prestanda intryckt bärbart som i dockat läge

Medlem

Om dom hade släppt Switch 2 med lite bättre prestanda, inte klass med PS eller Xbox, men ändå så att man märker skillnaden från föregående konsol, en mer högupplöst skärm, större batteri, men framför allt bakåtkompabilitet med Switch spel hade jag köpt den.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag är väl inte den som är i position att tala om för Nintendo hur de ska sköta sina affärer. Personligen skulle jag gärna se en traditionell konsol med ren jäkla råstyrka som inte behöver vara ett komplement som ofta Switch är idag. Man tar idag för givet att Nintendo ska vara prestandamässigt eftersläpande som lever på sina omtyckta spelserier, men nog hade det väl varit skoj att se ett nytt Zelda som är snyggare än allt annat man tidigare skådat?

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Jag är väl inte den som är i position att tala om för Nintendo hur de ska sköta sina affärer. Personligen skulle jag gärna se en traditionell konsol med ren jäkla råstyrka som inte behöver vara ett komplement som ofta Switch är idag. Man tar idag för givet att Nintendo ska vara prestandamässigt eftersläpande som lever på sina omtyckta spelserier, men nog hade det väl varit skoj att se ett nytt Zelda som är snyggare än allt annat man tidigare skådat?

Tycker det är trevligt att vi fick Switch, tre stycken exakt likadana spelkonsoler hade ju inte varit så kul. Personligen så föredrar jag Switchens flexibilitet/bärbarhet över prestanda, släpps ett spel både på Switch och PS4 så brukar jag köpa Switch-versionen därav.
Hade absolut tackat ja till en modest prestandauppdatering med en Switch Pro. Men annars tycker jag faktiskt att spel som Zelda: Breath of the Wild och Super Mario Odyssey redan är väldigt snygga spel. Ser inte hur de skulle bli speciellt mycket snyggare med radikalt högre prestanda. Men som sagt en modest högre prestanda hade varit trevligt för att hjälpa lite med upplösning, framerates samt laddningstider.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kör på Breath of the Wild, Xenoblade 1-3, Odyssey etc. Du kommer inte ångra en sekund.

Zelda: Breath of the Wild var en stor besvikelse för egen del. Svärden ramlade isär efter några hugg var extremt enerverande. Grafiken hade många låga texturer här o där, jag dog hur mycket som helst, hade velat ha ett easy mode, hehe. Hade varit trevligt med riktiga voice overs istället för massa text att läsa men det verkar vara standard i serien. Jag hade väl lite konstiga förväntningar på spelet..

Xenoblade spelen har jag aldrig lirat men såna är inget för mig tyvärr.

Super Mario Odyssey äger jag och det är de enda spelet jag lagt tid på vilket var riktigt lyckat. Älskar 3D open world plattformare.
Tack för tipsen!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Zelda: Breath of the Wild var en stor besvikelse för egen del. Svärden ramlade isär efter några hugg var extremt enerverande. Grafiken hade många låga texturer här o där, jag dog hur mycket som helst, hade velat ha ett easy mode, hehe. Hade varit trevligt med riktiga voice overs istället för massa text att läsa men det verkar vara standard i serien. Jag hade väl lite konstiga förväntningar på spelet..

Xenoblade spelen har jag aldrig lirat men såna är inget för mig tyvärr.

Super Mario Odyssey äger jag och det är de enda spelet jag lagt tid på vilket var riktigt lyckat. Älskar 3D open world plattformare.
Tack för tipsen!

Jo, smaken är ju som baken. Men någon brist på storslagna singleplayerspel har Switchen verkligen inte.

Medlem

OLED gärna med 60FPS handhållet i 1080p hade varit trevligt.
Docka kan det skala till 4K om så behövs då native 4K aldrig kommer gå med hög uppdateringsfrekvens alternativt 1440p i 60 fps.

Snabbare SOC, lite mer internminne, 128GB som minimum lagring, webläsare inbyggd och batteri som kan spela motsvarande BotW i minst 4h.

Det behöver inte öka kostnaden nämnvärt(alls) om man gör det smart.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

OLED gärna med 60FPS handhållet i 1080p hade varit trevligt.
Docka kan det skala till 4K om så behövs då native 4K aldrig kommer gå med hög uppdateringsfrekvens alternativt 1440p i 60 fps.

Snabbare SOC, lite mer internminne, 128GB som minimum lagring, webläsare inbyggd och batteri som kan spela motsvarande BotW i minst 4h.

Det behöver inte öka kostnaden nämnvärt(alls) om man gör det smart.

Lite roligt är väl att inte ens splitternya (och dyrare) Steam Deck kan leverera vad du efterfrågar. TV:n din skalar förmodligen redan till 4K, det betyder dock i realiteten inget, det är i princip detsamma som att öka storleken på en bild i paint, möjligen att du kan fulköra ett sharpnessfilter på TV:n med...

Men men, det är ju några år kvar antar jag till en Switch-uppföljare. Jag tror dock inte det kommer vara möjligt att leverera högre specs än vad exempelvis Steam Deck levererar, speciellt inte om Switch 2 prismässigt ska hamna i närhten av nuvarande Switch Oled-modellen.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Gör samma sak, fast bättre?

Ja, de kan ju gå all in och låta bli joy-cons och lägga krut på ergonomi. Kika på Steam Deck.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Denna översättning är googleöversatt och inte helt korrekt. Det finns nu ordagranna översättningar på vad han egentligen sa. Han säger aldrig att det finns ”major concerns” eller ”stora bekymmer” inför uppföljaren till Switch. Ville bara uppmärksamma detta.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, de kan ju gå all in och låta bli joy-cons och lägga krut på ergonomi. Kika på Steam Deck.

Steam Deck är för klumpig. Det kostar ett par tior att fixa likvärdig ergonomi för joy-cons för den som vill ha det, finns en hel uppsjö av silikon/plast grepp å det är lite av en icke-fråga egentligen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nejdå, Switch U är ju givet☺
Men lite mer seriöst så tror jag ganska säkert att Wii U förvirringen är en myt, Wii U var inget vidare helt enkelt.

Wii U var en utmärkt uppföljare till Wii.
Rätt säker på att förvirringen inte är en myt, minns att jag var på bio och det kom reklam för den.
Folk bredvid började prata om att det var ett tillbehör till Wii.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Wii U var en utmärkt uppföljare till Wii.
Rätt säker på att förvirringen inte är en myt, minns att jag var på bio och det kom reklam för den.
Folk bredvid började prata om att det var ett tillbehör till Wii.

Så du tänker alltså att Wii U hade sålt 8 gånger så många konsoler ifall de inte hade valt fel namn?
Wii U var helt enkelt inte en lika intressant produkt, det fanns typ inget på den konsolen som motsvarade samma hype som för Wii.

Hade det funnits tillräckligt intressant mjukvara så hade dem på biografen köpt den konsolen, de undvek inte de för att de trodde att det var ett tillbehör.

Medlem

WiiU är en fantastisk konsol med många innovativa tekniker och bra spel, Nintendo misslyckades med att kommunicera detta.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Så du tänker alltså att Wii U hade sålt 8 gånger så många konsoler ifall de inte hade valt fel namn?
Wii U var helt enkelt inte en lika intressant produkt, det fanns typ inget på den konsolen som motsvarade samma hype som för Wii.

Hade det funnits tillräckligt intressant mjukvara så hade dem på biografen köpt den konsolen, de undvek inte de för att de trodde att det var ett tillbehör.

Mjukvara utvecklas till konsoller som säljer bra.
Eftersom folk inte förstod att det handlade om ny konsoll så sålde den inte bra och då utvecklades inte mycket mjukvara.

Den kanske inte hade sålt 8 gånger så mycket men garanterat bättre.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vid nästa kliv tror jag det räcker med en Switch 2. De kommer vilja fortsätta med någon typ av hybridlösning då de mest troligen inte kommer vilja dela upp och ha två olika konsoler igen (Stationär och bärbar).

Hela idén att man kan ta med sig spelen var som helst och också spela på TVn är grym. Får vi bara en kraftfullare maskin och möjlighet att lätt flytta över våra köp eller liknande så skulle det göra mig nöjd.

Håller med helt. Det är precis denna väg som jag hoppas att Nintendo fortsätter på. Vore trist både om de stagnerar med hårdvaran, men också trist om de dumpar ett riktigt bra och fungerande koncept som Switch är.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Json_81:

Mjukvara utvecklas till konsoller som säljer bra.
Eftersom folk inte förstod att det handlade om ny konsoll så sålde den inte bra och då utvecklades inte mycket mjukvara.

Den kanske inte hade sålt 8 gånger så mycket men garanterat bättre.

Nintendos egna spel är de som säljer överlägset mest, kolla bara på försäljningslistan för Switch spel. Det bör alltså inte vara problemet där.

Medlem
Skrivet av lasselason:

WiiU är en fantastisk konsol med många innovativa tekniker och bra spel, Nintendo misslyckades med att kommunicera detta.

Jag gillade off tv-play, men annars var ju Wii U inget vidare ur ren tekniksynpunkt, fanns inte mycket vettigt gamepaden användes till.. Och Switch är förstås x100 ggr bättre då off tv-play är på riktigt nu då man kan fortsätta spela hemkonsolspel överallt.

123
Skriv svar