Den gamla mangan/animén Space Adventure Cobra ska bli till spel

Robot
Den gamla mangan/animén Space Adventure Cobra ska bli till spel

Prisjakt i rymden med en androidföljeslagare – bra premiss.

#Microids, #Space-adventure-cobra, #nyhetstips


Medlem

Skapa ett konto enbart för detta då jag hängt i bakgrunden på FZ under flera år!

Så jävla fränt... hoppas dom behandlar det med respekten det förtjänar!
Hoppas på att få dra en magnumkula i Kristallpojken!

Medlem

Det sändes nått eller några avsnitt på svt i början på åttiotalet, vill jag minnas.

Medlem

Den enda animen jag sett. Satt som klistrad när SVT sände den dubbade versionen med Tomas Bolme!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hells yeah! Mer sånt här! Mer 80tals tecknat/anime! Lite Starzinger och alla de femtioelvatusen djävulsmonstrena, lite saber rider and the star sheriffs, kanske lite MASK hade varit på sin plats med, å mer He-Man!

Skribent

HOLY COWBELLS BATMAN!

Älskar Cobra, kollade faktiskt på filmen häromdagen på 4K-utgåva. Lika bra idag, som då.

Och musiken? Ack, musiken. Mästerverk.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Hade en kompis som kallades Cobra när jag var liten. Jag trodde att det var från Cobra Kai, men det var tydligen från animen, fick jag veta efter några år.

En annan nämnvärd Cobra är såklart Cobra Triangle, från RARE.

Hade gärna sett Cyborg 009 eller att Robotech kom tillbaka som spel också.

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Hells yeah! Mer sånt här! Mer 80tals tecknat/anime! Lite Starzinger och alla de femtioelvatusen djävulsmonstrena, lite saber rider and the star sheriffs, kanske lite MASK hade varit på sin plats med, å mer He-Man!

Bravestarr FTW.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

[quote postid="4357419" userid="21408" name="Fearnox"]
Hade en kompis som kallades Cobra när jag var liten. Jag trodde att det var från Cobra Kai, men det var tydligen från animen, fick jag veta efter några år.

Gick själv under det smeknamnet... från Östergötland, Vättern...

Medlem

Har bara sett något avsnitt som jag knappt minns vad det handlade om, men jag kommer alltid ihåg hur det såg ut. Är det ens möjligt att se denna serie med nya ögon idag eller kommer man att kräkas?

Intessant med en spelversion.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Dödgrävaren
Skrivet av lonian:

Har bara sett något avsnitt som jag knappt minns vad det handlade om, men jag kommer alltid ihåg hur det såg ut. Är det ens möjligt att se denna serie med nya ögon idag eller kommer man att kräkas?

Intessant med en spelversion.

Den är grym, nice jazzig musik också!

Medlem

Hyrde Space Adventure Cobra på VHS som liten. Den är lika bra idag som då, speciellt den dubbade

Kan ju hoppas detta blir bra som spel, man blev ju lite besviken när filmen inte blev av "Cobra the space pirate"

Musiken är ju skit skön i den med https://youtu.be/zhVeesMZurg

Medlem

Hoppas verkligen dom använder musik från serien, eller åtminstone musik som är starkt inspirerad av den.

Medlem

Damn! Hoppas man får spöa Kristallpojken och jaga kapten Nelsons skatt med damen i rustning som side kick!

Coooobra jag ska ta dig en daaaaag


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag minns den serien Ser fram emot vad de kan åstadkomma. Hoppas inte på något JRPG, men sannolikheten är väl stor..


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Cobraz:

[quote postid="4357419" userid="21408" name="Fearnox"]
Hade en kompis som kallades Cobra när jag var liten. Jag trodde att det var från Cobra Kai, men det var tydligen från animen, fick jag veta efter några år.

Gick själv under det smeknamnet... från Östergötland, Vättern...

🤣😅

Medlem

Någon som kommer ihåg , Va tror du klockan är på jorden just nu? ,.,ti ti ti tiiooo!

Medlem

Fortfarande en av mina favoriter och första animen jag såg. Även mangan hade en egen serietidning här i Sverige. Minns fortfarande beskrivningen på VHS-kassetten: "samma lustiga typer som i Stjärnornas Krig och lika händelserik som Jakten på den Försvunna Skatten".

Tillsammans med Tintin har Microids nu lyckats utannonsera två av mina mest efterlängtade spel någonsin på kort tid. Möjligt att de siktar på varumärken som har planerade filmatiseringar som inte verkar bli av. Fortfarande oklart om de ska göra spelet själva eller anställa en extern studio. Håller tummarna att det blir bra.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Fortfarande en av mina favoriter och första animen jag såg. Även mangan hade en egen serietidning här i Sverige.

Cobra är så jäkla bra och en av de första tillsammans med Silver Fang jag såg. På tal om svenska mangan så har jag den. Mangan släpptes under 1991 och 1992.

Laddade precis upp bilder på omslagen. Välj äldst i visningsläget för att få bilderna i nummerordning.
https://ibb.co/album/x3F6cJ

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Hells yeah! Mer sånt här! Mer 80tals tecknat/anime! Lite Starzinger och alla de femtioelvatusen djävulsmonstrena, lite saber rider and the star sheriffs, kanske lite MASK hade varit på sin plats med, å mer He-Man!

Är inte MASK på väg att bli film? Har för mig det, men hade ju passat bra i spelform också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Cobra är så jäkla bra och en av de första tillsammans med Silver Fang jag såg. På tal om svenska mangan så har jag den. Mangan släpptes under 1991 och 1992.

Laddade precis upp bilder på omslagen. Välj äldst i visningsläget för att få bilderna i nummerordning.
https://ibb.co/album/x3F6cJ

Nostalgi på hög nivå! Tror jag har kvar några av dom.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är inte MASK på väg att bli film? Har för mig det, men hade ju passat bra i spelform också.

Det surrades lite om det runt 2020 med någon manusförfattare knyten till projektet. Men mer än så har jag inte hört iaf.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har fortfarande kvar cobra på VHS . hoppas spelet blir bra

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Den enda animen jag sett. Satt som klistrad när SVT sände den dubbade versionen med Tomas Bolme!

Tomas Bolme!! Tintin!!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tomas Bolme är bäst. Cobra, Jan Cogo, Tintin, Asterix osv.

Föredrar helt klart den svenska Cobra-dubben över det japanska originalet. Originalrösten är lite för hårdkokt för min del, medan Bolme ger karaktären mer värme och humor.

Medlem

Ah vad trevligt! Inte spelat ett spel baserat på Cobra sedan Sega Mega CD spelet släpptes.
Har också svenska Manga tidningarna, VHS:erna samt oklippta serien på DVD , riktig kult klassiker


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

PSYKOPISTOLEN!

Medlem

Jag kan inte påstå att jag är optimistisk. Visst, jag älskade animen på tiden det begav sig. Och som någon annan sa så var Tomas Bolme fantastisk som röstskådis till karaktären i fråga.
Låt oss helt enkelt säga att jag misstänker att det här inte är en serie som har åldrats med värdighet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Låt oss helt enkelt säga att jag misstänker att det här inte är en serie som har åldrats med värdighet.

Det kom en ny serie nyligen (runt 10 år sen) som också var riktigt bra. För övrigt är det också något som Cobra har gemensamt med Tintin.

Medlem

Kan dom inte få in noir känslan i spelet så blir det nog inget bra. Cobra var en favorit i barndomen men man fick aldrig se mer än nåt avsnitt på kusinens Vhs band. Har sett det i vuxen ålder och det håller än. För övrigt finns det en ova serie som är bara några år gammalt som utspelar sig innan originalet

1
Skriv svar