Officiell siffra: PSVR2 såldes i 600 000 ex på sex veckor

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det stämmer garanterat inte för alla nej Det jag sa dock var att jag tror att intresset bland de större massorna är för lågt för att FZ aktivt ska börja täcka VR här på sajten. Jag har tex testat VR x antal gånger och jag känner inte att det gör spel bättre alls. Svävande händer, halvkass grafik och motion sickness är bara några av nackdelarna du enkelt kan komma undan genom att inte välja VR. Sen är ju allt en smaksak såklart och jag kanske kan tänka mig VR om ett antal år om det håller exakt samma klass som storspelen för icke VR håller där motion sickness helt kan elimineras på något sätt och du inte längre har svävande händer osv.

Japp inget illa menat jag svarar mest mot sådana kommentarer flr att få folk som möjligtvis är "on the fence" att landa på rätt sida
Ang svävande händer har jag aldrig förstått problemet med, det är ju ens egna händer.
Armar behöver inte renderas, även fast det görs nu mer och mer i spel, eller finns som tillval.
Många gånger kan det dessutom vara negativt, folk springer omkring och kollar på sina armar i spelen (nått man inte gör IRL) och på så sätt blir åksjuka 😅

Det med händerna är ju nått som hjärnan dessutom filtrerar nör man är ingame. Det ser bara konstigt ut i 2d.
Det ör samma sak som en verklighetstroget renderad karaktär ser falsk ut när den är animerad men en low poly avatar i VR som representerar en annan människa ger verklig närvaro.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Otroligt bra med tanke på priset

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Väntar på prissänkning, antagligen till black friday, men köp blir det 100%. Lustigt nog är min "icke-gamer" (hennes ord, inte mina) sambo helt såld på originalet (psvr dvs), kanske är en inkörsport för mindre erfarna gamers? 😊

Tror du är något på spåret!! Försökte spela New Super Mario Bros tillsammans med tjejen som aldrig hållit i en kontroll tidigare men vi kom aldrig förbi 3e banan det var helt enkelt för svårt att tajma hoppen och hitta rätt knappar vid rätt tillfälle! Satte på henne PSVR och startade Beat Saber i stället och nu viftas det för fullt nästan varje kväll

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sony tjänar väl inget på att öppna upp för den på PC, ifall de inte startar en egen butik där?
Det finns ju Playstationspel på Steam så Dualsense stöd har ju en vis logik där.

Tror du alla PC spelare med Dualsense spelar Sonys spel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Det jag tycker är lite tråkigt är att det fortfarande känns lite krångligt att starta upp. Plocka fram utrustningen från skåpet de ligger i, se till att handkontrollerna är laddade, rulla bort vardagsrumsbordet osv. Visst, det visste jag redan innan jag köpte det och svårt att beskylla Sony för det. Men jag hade hoppats att jag inte skulle tycka att det var så meckigt, så det är uppenbart för egen del att PSVR 2 inte är tillräckligt attraktiv att spela på just nu iaf.

Känner samma om mitt Oculus rift S. Därav en anledning till att jag vill pröva på trådlöst VR.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Känner samma om mitt Oculus rift S. Därav en anledning till att jag vill pröva på trådlöst VR.

Fastnar man för nog bra spel är det inga problem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Otippat att Bloomberg drar siffror ur röven.
Kul att se att PSVR2 sålt bra, själv kommer jag nog vänta till nästa höst då kanske priset är något lägre och fler spel är släppta.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror du alla PC spelare med Dualsense spelar Sonys spel?

Nej.

Tror även att de har rätt bra marginal på Dualsense, men inte PSVR2.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fastnar man för nog bra spel är det inga problem

Stör mig fortfarande på sladden och det trånga utrymmet i mitt rum.
Sen tycker jag att mitt oculus handkontrollers borde ha en on off switch då jag märkt att batteriet laddar ur om jag inte plockar ur dem medan headsetet är ikopplat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar