MGS: Master Collection Vol. 2 - Konami säger att de har lärt sig av tidigare misstag

Robot
MGS: Master Collection Vol. 2 - Konami säger att de har lärt sig av tidigare misstag

Går det lära en gammal orm sitta?

#Konami, #Metal-Gear-Solid

Medlem

Vilket sjukt sammanträffande!

10 minuter före den här nyheten publicerades sökte jag MGS1 Master Collection på isthereanydeal.com...

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Översättning: "Vi har ingen jävla anning om hur vi ska porta MGS 4"

Medlem

Hade varit guld med en uppfräschning av 4an. Kungspel!

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Översättning: "Vi har ingen jävla anning om hur vi ska porta MGS 4"

Vad jag läste redan för något decennie sedan var att spelet är extremt bundet till ps3ans hårdvara, och en rejäl röra i sig själv och hur det är strukturerat. Imponerande spel men säkerligen ett jävla jobb att få loss det i så fall. Helt klart krux bakom på ett eller annat sätt, annars hade vi nog haft mgs4 för länge sen.

Medlem

Det misstaget bleknar i jämförelse med tidigare fadäser, som när man bestämde sig för att lägga ner alla sina studios som öste ut kvalitetstitlar under 80- och 90-talet.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem

MGS4 var väl ändå ingen jätte hit, ett av dom sämre i serien i mitt tycke.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är ju del 1-3 som är mest intressant för remasters. Fixa de först.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är ju del 1-3 som är mest intressant för remasters. Fixa de först.

1-3 funkar ju redan bra. dom flesta buggarna har ju blivit fixade

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

1-3 funkar ju redan bra. dom flesta buggarna har ju blivit fixade

Är det så? Har nästan bara läst ris om samlingen. Exempelvis endast 720p vilket är ett skämt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av heady89:

Vad jag läste redan för något decennie sedan var att spelet är extremt bundet till ps3ans hårdvara, och en rejäl röra i sig själv och hur det är strukturerat. Imponerande spel men säkerligen ett jävla jobb att få loss det i så fall. Helt klart krux bakom på ett eller annat sätt, annars hade vi nog haft mgs4 för länge sen.

Många tror, som du säger, att spelet på något vis skulle vara knutet hårt till PS3 pga "The Cell" och allt som kom med det men faktum är att det är bara en myt.

Faktum är att Kojima Productions hade MGS4 körandes smärtfritt på en Xbox 360 innan spelet ens släpptes på PS3, och att anledningen till att det aldrig kom till 360:n var att det skulle innebära att spelet skulle komma på ett orimligt antal skivor då 360:n inte hade stöd för BluRay (+ såklart problemen med allt SONY-exklusivt som är i spelet).

Källa: https://www.timeextension.com/news/2023/06/konami-had-metal-g...

Citat:

"[...] the Konami R&D team hosted a meeting where we got to see the fruits of their labour - Metal Gear Solid 4 running beautifully and smoothly on an Xbox 360. As one of the few unabashed Xbox fans in the office, I was excited."

Utöver det så finns ännu ett "bevis" på att denna myt är falsk i det faktum att spelet Metal Gear Arcade som kom 2010 och inte kördes på en PS3 utan på en Windows-baserad arkadmaskin, körs på samma motor som MGS4.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är det så? Har nästan bara läst ris om samlingen. Exempelvis endast 720p vilket är ett skämt.

720p är det ända som måste uppdateras i smalingen. men förutom det så funkar den jättebra.

Medlem
Skrivet av GruvGrov:

Många tror, som du säger, att spelet på något vis skulle vara knutet hårt till PS3 pga "The Cell" och allt som kom med det men faktum är att det är bara en myt.

Faktum är att Kojima Productions hade MGS4 körandes smärtfritt på en Xbox 360 innan spelet ens släpptes på PS3, och att anledningen till att det aldrig kom till 360:n var att det skulle innebära att spelet skulle komma på ett orimligt antal skivor då 360:n inte hade stöd för BluRay (+ såklart problemen med allt SONY-exklusivt som är i spelet).

Källa: https://www.timeextension.com/news/2023/06/konami-had-metal-g...
Utöver det så finns ännu ett "bevis" på att denna myt är falsk i det faktum att spelet Metal Gear Arcade som kom 2010 och inte kördes på en PS3 utan på en Windows-baserad arkadmaskin, körs på samma motor som MGS4.

Där ser man, mindes att jag läste om ryktena i alla fall. Känns dock som det ligger mer bakom, annars borde en så stor titel dykt upp på fler system eller senare generationer. Vet att många inklusive mig själv drogs till PS3:an bland annat p.g.a. Titlar som denna, Killzone etc. Blev sugen på att boota upp det igen nu

edit: Efter att ha spelat lite nu skulle en stor anledning kunna vara licenser(musik osv) och produktplaceringar, spelet är ju fyllt av det och kan tänkta mig att bara den biten blir ett helvete att ta i.

Medlem
Skrivet av heady89:

Hehe, när det väl kommer en port så är det bara en ps3 emulator med spelet inbakat x)

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

720p är det ända som måste uppdateras i smalingen. men förutom det så funkar den jättebra.

Då kanske man ska ignorera upplösningen och ändå slå till. Är sugen!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har flera gånger läst om hur bestörta dom är över hur första samlingen släpptes och mottogs. Att dom lärt sig en läxa och att allt då gissningsvis ska bli bättre i nästa samling. Men bäst vore ju att först gå tillbaka och fixa upplösningen i första samlingen, något som en mod redan löst. Detta skulle mera visa på att dom faktiskt bryr sig.

signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag har flera gånger läst om hur bestörta dom är över hur första samlingen släpptes och mottogs. Att dom lärt sig en läxa och att allt då gissningsvis ska bli bättre i nästa samling. Men bäst vore ju att först gå tillbaka och fixa upplösningen i första samlingen, något som en mod redan löst. Detta skulle mera visa på att dom faktiskt bryr sig.

Håller helt med.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

MGS4 var väl ändå ingen jätte hit, ett av dom sämre i serien i mitt tycke.

Tyckte det var ett av dem bättre
Det enda jag inte gillade med 4'an var akt 3 som var väldigt trög.

1
Skriv svar