Black Ops 6 – Gulfkriget har fått prislapp, starttid och systemkrav

Robot
Black Ops 6 – Gulfkriget har fått prislapp, starttid och systemkrav

Årets CoD har fått prislapp – inte den lägsta som setts.

#call-of-duty-black-ops-6, #systemkrav

Medlem
Medlem

Bra att det kommer till Gamepass, annars hade det blivit hårdpass då jag bara är intresserad av kampanjen.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Bra att det kommer till Gamepass, annars hade det blivit hårdpass då jag bara är intresserad av kampanjen.

Same! Nästan 1000kr för kampanjen är no-go.

Gen
Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Precis. Bättre att bara ge dem 119kr (eller vad det är?) än 900kr.

Medlem

Garvar, 959 kronor för en kampanj som i bästa fall blir ca. 35 minuter lång.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Garvar, 959 kronor för en kampanj som i bästa fall blir ca. 35 minuter lång.

Lite att ta i va (ca 35 min menar jag)...

Medlem

Undra varför piratkopiering börjar blomma upp igen ??
(iiiironi)

/Homie

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

911kr på steam....

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem

Jag antar att det finns folk som köper ändå men det måste väl ändå vara majoriteten som ger den sortens pris fingret? Här får man väl säga att prenumeration faktiskt fyller en funktion som omväxling.

Medlem

Är man villig att betala de här summorna på CoD så har man officiellt för mycket pengar för sitt eget bästa. Håller tv/dataspel på att bli en hobby som är endast för medel/överklassen?

Medlem

Vill poängtera att Call Of Duty från 2003 kostar 228kr på steam... bara sisådär 21 år gammalt spel

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Inaktiv

Det bästa av allt: Du äger det inte om du köper digitalt och kan inte sälja vidare. 1 000 kr är inte en liten summa. Konstigt det där att utveckling också innebär att vi går bakåt i utvecklingen med vissa saker.

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Lite att ta i va (ca 35 min menar jag)...

Jovisst men nu åsyftade jag completionist:er, räkna 25 minuters kampanj för de som bara vill dra igenom den snabbt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jovisst men nu åsyftade jag completionist:er, räkna 25 minuters kampanj för de som bara vill dra igenom den snabbt.

Va? Speedrunners?

De är väldigt liten del av gruppen gamers att applicera det där på dock. Spelet riktar sig inte mot dem.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Är man villig att betala de här summorna på CoD så har man officiellt för mycket pengar för sitt eget bästa. Håller tv/dataspel på att bli en hobby som är endast för medel/överklassen?

Känns som det varit så ett tag //fattig student

Medlem
Skrivet av hanes256:

Känns som det varit så ett tag //fattig student

*Always has been meme*

Geeks Gaming

En av alla anledningar till varför man inte rört Cod på många år.

Medlem

Blir ett hårt pass på detta.

Medlem

Tror majoriteten spelar COD för MP och spelar väldigt många timmar.
Jag skaffar det via GamePass men just nu har jag fullt upp med Dead Island 2 och sen blir det Space Marine 2.
HINNER INTE MED ALLT!

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vill poängtera att Call Of Duty från 2003 kostar 228kr på steam... bara sisådär 21 år gammalt spel

Ja cod har alltid haft lite knepiga priser på steam, men antar de säljer ändå. Kollade lite snabbt och såg att ghost låg på 99,99euro. Det är det ju värt för det är ju vid spelet som tog efter mario 64 med fiskar som undviker dig. 😀. (Tror de va på scenen vid Xbox one uppvisningen)

Medlem

599 kr fysiskt på Elgiganten just nu, för eventuellt intresserade!

https://www.elgiganten.se/search?q=black+ops

Medlem

Finns det någon poäng att köpa Cod istället för att ta det via game pass?
För om jag ska köpa spelet till xbox måste jag ändå betala för onlinedelen.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Finns det någon poäng att köpa Cod istället för att ta det via game pass?
För om jag ska köpa spelet till xbox måste jag ändå betala för onlinedelen.

Saxat från Gamespot:

"Game Pass subscribers will be able to access Call of Duty: Black Ops 6 at launch on October 25 if they are actively subscribed to Game Pass Ultimate or PC Game Pass. Black Ops 6 will not be available at launch for players with Game Pass Standard or Game Pass Core."

https://www.gamespot.com/articles/heres-how-call-of-duty-blac...

Game Pass Ultimate kostar 185 kr i månaden, så det är ju en kostnad att faktorera in om du redan kör Game Pass Core eller Standard. På PC är det ju mer prisvärt att man kan spela BO6 för 119 kr i månaden. Om du redan kör Game Pass Standard och kan tänka dig 50 kr extra i månaden kan det kanske vara värt det. Lite tråkigt att priserna är så höga numer… Hoppas mitt svar hjälpte något.

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Saxat från Gamespot:

"Game Pass subscribers will be able to access Call of Duty: Black Ops 6 at launch on October 25 if they are actively subscribed to Game Pass Ultimate or PC Game Pass. Black Ops 6 will not be available at launch for players with Game Pass Standard or Game Pass Core."

https://www.gamespot.com/articles/heres-how-call-of-duty-blac...

Game Pass Ultimate kostar 185 kr i månaden, så det är ju en kostnad att faktorera in om du redan kör Game Pass Core eller Standard. På PC är det ju mer prisvärt att man kan spela BO6 för 119 kr i månaden. Om du redan kör Game Pass Standard och kan tänka dig 50 kr extra i månaden kan det kanske vara värt det. Lite tråkigt att priserna är så höga numer… Hoppas mitt svar hjälpte något.

Tack, det hjälpte!
Jag får mao inga fördelar att köpa standardversionen av spelet mot Game pass Ultimate.
Har inget Game pass aktivt alls just nu så hade behövt starta upp ngt.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tack, det hjälpte!
Jag får mao inga fördelar att köpa standardversionen av spelet mot Game pass Ultimate.

Game Pass Core är i princip som föregångaren Xbox Live men med ett litet spelutbut via Game Pass, plus andra förmåner. Skulle rekommendera det om du inte har behov av Standard och tänker köpa BO6. Annars så finns ett bra utbud spel på standard också men på Xbox är det då Ultimate som gäller för BO6 fredagen som kommer.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tack, det hjälpte!

Användaren @Balunan tipsade också om du såg om Black Ops 6 på Elgiganten för 599 kr. Fanns för Series X.

1
Skriv svar