Nintendo MMO
Det verkar som det hemliga speltestet Nintendo utför just nu inte rör Gamecube till NSO, eller övergången från Switch till Switch 2, vilket har varit vad de flesta - mig inkluderad - har gissat på. Istället verkar det handla om ett MMO där flertalet spelare ska mötas samtidigt. Min första tanke var när jag hörde det att de håller på att utveckla ett Pokémon Online, men låter istället som det kanske rör sig om något mer åt Animal Crossing Online - eller åtminstone åt det hållet.
I en läckt sammanfattning om speltestet, som Nintendo gör allt för att hålla borta från internet (och därför är blurrat i videon ovan), tycks det nämligen handla om spelare som i samarbete med varandra ska utveckla en expansiv planet genom kreativitet och farming resources. Vilket såklart låter väldigt spännande. Och ett försök för Nintendo att få ännu fler att betala för NSO även om de inte vill spela typ Mario Kart eller gamla retrospel.
Vad tror ni om detta? Är ni sugna på ett liknande spel, oavsett om det är i en befintlig serie eller helt nytt IP, eller spelar ni hellre för er själva och är helt ointresserad av detta? Själv gillade jag semi-online-kommunikationen i AC: New Horizons men vet inte om jag konstant skulle vilja spela online och behöva samarbeta med andra. Även om det såklart kan vara kul och givande också.
Med tanke på Nintendos inställning till moderna saker som att spela med andra, kommer det att kräva ett 56k-modem kopplat till Switchen?
Det hade de till Gamecube. Nu kör de wi-fi eller trådat nätverk. Men visst, bara hur de hanterar detta speltest och håller det under husch-husch (eller snarare försöker) istället för att bara utannonsera spelet och säga att de söker speltestare visar ganska bra på hur "off with the times" de är - vilket jag antar vad du ville skämta om?
Teori: Nintendo visste att dessa bilder (se ovan) skulle läcka och att de egentligen bara är en front för någonting annat. Som streaming över cloud. Dock har de ju ganska många spel redan över cloud gaming så vet inte hur Youtubern tänker kring det. Men vad tror ni, är detta ett riktigt spel eller testar Nintendo bara tekniken? Känns lite 50/50 för mig. Låter som Nintendo att ha sådant community-baserat spel men grafiken och anvisningarna låter lite.. shady? Och om det är ett riktigt spel, varför inte bara utannonsera det och sen säga att de söker speltestare? Vi får väl se på onsdag när testet drar igång om det läcker mer då som kan tyda på att det är legit eller ej.
Hade hellre velat ha ett mellanting mellan Miiverse, Mii Plaza och Street Pass istället för ett "fattigmans"- Minecraft bara för de minsta...
Känner med dig! Detta verkar lite enklare men ändå community-baserat så lär vara för de mindre att fångas in i NSO-prenumeration.
Hade gärna tagit ett pokemon mmo i wow-stuk med dungeons, raids, pvp osv men lär ALDRIG hända 😂
Ja, det hade varit otroligt najs! Men de är väl rädda att stänga ner samhället värre än WoW gjorde way back så de vågar nog inte släppa ett sådant
Ett Mario MMO hade ju varit underbart. Men det lär väl bara hända i mina drömmar...
Hmm, ja, ser inte riktigt hur det skulle fungera eller gå ihop? Är nog Pokémon eller Animal Crossing jag skulle kunna se ur befintliga serier göra sig bra som onlinespel.
Ett nintendo mmo känns som det kommer bli rejält dyrt att spela.
I bästa fall så ingår det i switch online + du kan köpa mtx.
I värsta fall så kommer spelet kosta upfront + du betalar för switch online + den vanliga månads avgiften för att spela mmo + MTX + auktions hus avgift.
Ett nintendo mmo känns som det kommer bli rejält dyrt att spela.
I bästa fall så ingår det i switch online + du kan köpa mtx.
I värsta fall så kommer spelet kosta upfront + du betalar för switch online + den vanliga månads avgiften för att spela mmo + MTX + auktions hus avgift.
De har varit generösa och låtit DLC till både Mario Kart och Animal Crossing ingå i NSO-expansionen, men frågan är om de skulle låta ett helt spel ingå? Det kan ju i sådana fall vara ett sätt att locka in folk i prenumerationstjänsten och låta folk som investerat tid och energi på det vilja fortsätta och därmed behöva fortsätta betala för det. Å andra sidan är det sant även om de låter folk köpa spelet, de skulle fortfarande behöva betala för prenumeration, och har de köpt ett spel och investerat inte bara tid och energi på det utan faktiska pengar så är det kanske ytterligare incitament till att ha aktiv prenumeration - för att inte göra spelet värdelöst och kasta bort allt en lagt ned och utvecklat i spelet. Så lutar nog åt att det blir det senare, ditt worst case scenario då. Faktiskt.
Hmm, ja, ser inte riktigt hur det skulle fungera eller gå ihop? Är nog Pokémon eller Animal Crossing jag skulle kunna se ur befintliga serier göra sig bra som onlinespel.
Hade kunnat funka, Svampriket är ju stort. Men tänker att man då kanske inte spelar Mario och hans vänner utan i stället svamprikets invånare..Toads i olika former. Sen borde ju Mario och c:o var med på ett hörn, men inte som spelbara karaktärer.
"Writer and Fighter"
Hade kunnat funka, Svampriket är ju stort. Men tänker att man då kanske inte spelar Mario och hans vänner utan i stället svamprikets invånare..Toads i olika former. Sen borde ju Mario och c:o var med på ett hörn, men inte som spelbara karaktärer.
Hmm... World of Mushroom Kingdom? Jag är nog inte helt övertygad om att det vore något, men skulle det hända och Nintendo släpper något sådant skulle jag givetvis testa det men jag har väldigt svårt att föreställa mig det och att det vore någonting jag spelar långvarigt och istället för mer traditionella Mario-spel. Dock skulle jag gärna se ett Super Mario Maker 3 med Wonder-förmågor och där en kan mötas mer indirekt online. Skulle ju dock inte bli ett MMO men ändå.