Balatro-utvecklaren kritiserar spelets 18-årsmärkning
Skämtar om att lägga till spel med riktiga pengar för att sänka den.
Om det endå har 18+ så kan dom ju lägga in lite nakenbilder i spelet tycker jag. Jag menar så att man får känna sig som 18+ någon gång. Nej just det den här typen av media har ju inte sånt. Bara brutalt mördar våld döda är ok. Glömde.
“brutalt mördar våld döda”
– Henry Cadbury
Haha, hade ingen aning om att det var 18+ stämpel. Trams. Pratar vi triggers för hasardspel så är mikrotransaktioner betydligt farligare. Men det är ju inte det det handlar om, givetvis.
Handlar nog mindre om spelens innehåll och mer om att EA skickat pengar till rätt konton för att få 3+.
Carbonara görs inte med grädde.
Har dom inte bättre processer för att gradera ett spel? Det ska väl inte spela någon roll om det är kortspel eller poker utan istället baseras på om det handlar om spel för pengar (eller sex och våld)? Det känns som de skadar trovärdigheten till PEGI när de gör sådana här felgraderingar (om det nu fanns någon trovärdighet till PEGI efter deras ställning till mikrotransaktioner för barn). PEGI behöver hålla sig till tydliga och logistika principer om de ska lyckas med deras mål att bidra med ett enkelt sätt för okunniga att förstå spelprodukter.
Har dom inte bättre processer för att gradera ett spel? Det ska väl inte spela någon roll om det är kortspel eller poker utan istället baseras på om det handlar om spel för pengar (eller sex och våld)? Det känns som de skadar trovärdigheten till PETA när de gör sådana här felgraderingar (om det nu fanns någon trovärdighet till PETA efter deras ställning till mikrotransaktioner för barn). PETA behöver hålla sig till tydliga och logistika principer om de ska lyckas med deras mål att bidra med ett enkelt sätt för okunniga att förstå spelprodukter.
Tror du menar PEGI, men jag är för allt bashande av PETA också så jag håller med om att även dom behöver hålla sig till tydliga och logiska mål jämfört med vad de pysslar med idag!
Tror du menar PEGI, men jag är för allt bashande av PETA också så jag håller med om att även dom behöver hålla sig till tydliga och logiska mål jämfört med vad de pysslar med idag!
Haha ja 😅