Ubisoft vänder: Assassin's Creed Shadows får Steam Deck-stöd
Spelet ser urläckert ut och ett absolut givet köp. Dock inte vid launch då till och med fysiska versioner går på fantasi priser nu nästan lika högt som digitala versioner nu. 800 spänn för den fysiska. Avvaktar till en sänkning på högst 700. Där ligger min smärt gräns. Tyvärr då jag längtat till att få smyga omkring o krypa som ninja. Bad 4ss.
Just att få lägga sig ner på marken nu och kunna krypa fram i stealth är en helt ny implementering i Assassin's Creed serien.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Ger inte mycket för dom där klassificeringarna alltid.
Dom flesta spel fungerar på Steam Deck då det är en PC som kan spela PC-spel.
Jag förstår att nivåerna finns där för den som bara vill trycka på start och köra men jag har spelat spel som "not supported" utan problem på Steam Deck. Det enda som krävdes är att man laddar ner en annan proton-version.
Där borde det ju rimligtvis vara nått snäpp högre än bara not supported. Som man tolkar som att spelet inte fungerar alls.