Introlåten i Metal Gear Solid 3-remaken har fått en uppfräschning

Robot
Introlåten i Metal Gear Solid 3-remaken har fått en uppfräschning
Medlem

Kuwabara kuwabara...

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

SNAKE EATEEEEEEEERRRRRRR!!!!!

Medlem

What a thrill...

Medlem

Jag tycker att originalet är bättre. Den nya känns överjobbad med de extra konstpauserna, och onödigt dramatisk med alla suckar/stön/andetag.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Jag tycker att originalet är bättre. Den nya känns överjobbad med de extra konstpauserna, och onödigt dramatisk med alla suckar/stön/andetag.

Jag tror jag gillar originalet bättre. Men samtidigt så har de nyare en mycket klarare ljudbild. Ingen är dålig i alla fall enligt min mening.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror jag gillar originalet bättre. Men samtidigt så har de nyare en mycket klarare ljudbild. Ingen är dålig i alla fall enligt min mening.

Håller med om ljudbilden. Det är som dag och natt. Samtidigt funderar jag på om youtube-filmen för originallåten kan ha laddats upp i lägre kvalitet /kbps?

Den här låter väl bättre?
https://www.dailymotion.com/video/x5tb4gc

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Håller med om ljudbilden. Det är som dag och natt. Samtidigt funderar jag på om youtube-filmen för originallåten kan ha laddats upp i lägre kvalitet /kbps?

Den här låter väl bättre?
https://www.dailymotion.com/video/x5tb4gc

Jo jag tror kvalitén skiljer sig lite då originalet inte lär vara högsta kvalité heller med tanke på formatet, men även mixningen är annorlunda i nya.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

James Bond style

Inaktiv

MGS har så sjukt bra låtar. Calling To The Night, Nuclear, Love Theme, The Best Is Yet To Come...

Skribent
Skrivet av anon_13498:

MGS har så sjukt bra låtar. Calling To The Night, Nuclear, Love Theme, The Best Is Yet To Come...

The Best Is Yet To Come är en sjukt bra låt och passar perfekt i slutet av 1an. Blev fan emotionell när den sen dök upp i MGS4.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låten är som gjord för en Bond-film, riktigt bra, men för mig är den här låten mer synonym med serien.

Inaktiv

Visst Harry Gregson-Williams gör bra musik men bästa OST-n har MGS till PSX. Den låter unikt och väldigt stämmningsfullt. De senare spelens musik är mer som vilken Hollywood-rulle som helst.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Instämmer 100%

Medlem

Gillar inte ’autotune’ på hennes röst i den nya versionen. Låter för sterilt.

Skribent
Skrivet av heady89:

Låten är som gjord för en Bond-film, riktigt bra, men för mig är den här låten mer synonym med serien.

kgsKRc6OgzE

Det känns att musiken kom samma era som filmen The Rock då styckena andas samma känsla.

signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar