Final Fantasy IX firar 25 år – med jubileumstrailer

Robot
Final Fantasy IX firar 25 år – med jubileumstrailer

Men remake-nyheter...? Inte än i alla fall.

#final-fantasy-ix, #nyhetstips

Medlem

Remake snälla! bästa FF spelet!

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Meningslös trailer, men vi får väl hoppas på en anständig och välgjord remake förr eller senare!

Medlem

Spelet har för liten "bas" för att utannonsera en remake randomly när spelet fyller 25. Bättre utannonsera på ett evenemang med många tittare ex gamescom i aug. Om nu remaken ens existerar

Skribent

Asså vad fan. Vilket jävla antiklimax.

Skrivet av Jonny Myrén:

Asså vad fan. Vilket jävla antiklimax.

Får mig att tänka att en ev remake/remaster eller liknande ligger ytterligare något år eller mer bort i tiden. För det finns väl ingen chans att de släpper en menlös trailer nu och sen utannonserar det om typ två månader? Inte ens SE kan väl ha så dålig känsla för timing? 🙄

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Får mig att tänka att en ev remake/remaster eller liknande ligger ytterligare något år eller mer bort i tiden. För det finns väl ingen chans att de släpper en menlös trailer nu och sen utannonserar det om typ två månader? Inte ens SE kan väl ha så dålig känsla för timing? 🙄

Nej, det här hade ju varit ett optimalt tillfälle. Så ja, blir det nån utannonsering så känns det som att det lär dröja ett tag.

Medlem

Tillsammans med sjuan håller jag detta som det bästa spelet någonsin! En remake vore fin, men den behöver vara mer varsam med källmaterialet och mer trogen originalet vad gäller story och musik.

Medlem

Ett av dom bästa ff.

Fick gå och titta på the memoria project igen av ren besvikelse

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Jag har klarat av spelet två gånger. Gillar mycket med spelet men jag skulle inte kunna återbäratta något från spelets handling. Jag kommer inte ihåg något annat än att man kidnappar Garnet i början.

Medlem
Skrivet av anon_13498:

Jag har klarat av spelet två gånger. Gillar mycket med spelet men jag skulle inte kunna återbäratta något från spelets handling. Jag kommer inte ihåg något annat än att man kidnappar Garnet i början.

Har spelat igenom det tre gånger, kan återberätta det mesta utan större problem. Blir sugen på att starta en fjärde genomspelning ändå.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

1
Skriv svar