20 minuter gameplay från Ghost of Yōtei

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Tack för att moderatorer på FZ gör det som moderatorer ska! På andra sidor är "moderatorerna" istället delaktiga i att piska på debatten. All heder åt er.

GoT ligger stadigt i min backlog. Varit nära att köpa när PS5-versionen kom. Ska nog försöka låna på biblioteket eller hitta begagnat. Tror att jag kommer tröttna snabbt. Ser otroligt vackert ut, men formulan lockar inte. Har aldrig kommit igenom ett FarCry eller Assassins Creed-spel.

Finns väl på PS Plus annars? Jag var påväg att spela om den i början på året men orkade verkligen inte all repetition.

Medlem

Stort fan av första, trots att jag generellt tröttnat rejält på open world med checklistor. Stämningen, storyn och striderna sög helt enkelt in mig och fick att förbise allt "Ubisoft" tjafs. Det hjälper nog att jag tränat mig till att ignorera det mesta av utfyllnanden så fort jag inte tycker det är kul och fokusera på huvuduppdragen.

Moderator
Skrivet av SeniorGamer:

Tack för att moderatorer på FZ gör det som moderatorer ska! På andra sidor är "moderatorerna" istället delaktiga i att piska på debatten. All heder åt er.

Tack och bock! Ofta får man höra att vi är sämst och allt var bättre förr, men det handlar oftast om återkommande regelbrytare. Inget som tär på en, men ändå skönt att se uppskattning

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Verkar smidigt och bekvämnt att allt man fick dra till städerna för så som vendors, crafting osv kommer till dig när du slår upp ett camp

Medlem

Nu har jag kollat. Ser bra ut!
Skönt med en uppföljare som inte bara är same but different utan här har de faktiskt förbättrat och utökat. Blir köp!

Medlem

Det ser helt fantastiskt ut.

Medlem

Grafiskt ser det ut att leva upp till föregångaren och bli en stark visuell upplevelse. Striderna såg extremt dåliga ut med fiender som omringar spelaren men snällt väntar på sin tur att slåss och med svagt intresse av striden ens då.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Blir lite osäker själv, men förstod det som att det berodde på vilka karaktärer som finns i campet så det kanske bara är deras "specialiteter" du kan förlita dig på? Och ja, kommer nog bli sjukt soft att bara rida runt och se vad en upptäcker i stunden. Älskade det med t.ex. Breath of the Wild så det känns bra. Ja, det är tur en kan välja (och ändra mid game) för fälten med blommor var t.ex. vackra i färg men annars spelade jag helt i svartvitt. Men bra att det går att ändra såklart. Men japanskt tal känns som det "ska" spelas med

Jo så kan det nog va. Ser iaf sjukt kul ut👍👍.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jo så kan det nog va. Ser iaf sjukt kul ut👍👍.

Ja, det tycks bygga vidare på grundspelet och introducera mycket nytt som gör det till mer än bara ett nytt spel i serien. Så tror vi kommer få tiotals underhållande timmar i denna!

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

GoT ligger stadigt i min backlog. Varit nära att köpa när PS5-versionen kom. Ska nog försöka låna på biblioteket eller hitta begagnat. Tror att jag kommer tröttna snabbt. Ser otroligt vackert ut, men formulan lockar inte. Har aldrig kommit igenom ett FarCry eller Assassins Creed-spel.

Finns på PS+ Extra.

Skrivet av Paincakes:

Det hjälper nog att jag tränat mig till att ignorera det mesta av utfyllnanden så fort jag inte tycker det är kul och fokusera på huvuduppdragen.

Samma här. Följde efter ett par rävar i början när de dök upp men tyckte inte det var tillräckligt kul så hoppade över resterande.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafiskt ser det ut att leva upp till föregångaren och bli en stark visuell upplevelse. Striderna såg extremt dåliga ut med fiender som omringar spelaren men snällt väntar på sin tur att slåss och med svagt intresse av striden ens då.

Var exact samma i första spelet. Vill du att alla ska attackera samtidigt? Skulle bli väldigt obalanserat och svårt.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Var exact samma i första spelet. Vill du att alla ska attackera samtidigt? Skulle bli väldigt obalanserat och svårt.

Hände ganska ofta att man blev attackerad i ryggen i första spelet, skulle inte bli förvånad om det dummats ned. Och ja, hade varit hundra gånger roligare om man behövde tänka på sin omgivning istället för att fienderna står och stirrar som idioter.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Samurajer har lite hyffs och vill inte rygghuggas

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av kebbe:

Hände ganska ofta att man blev attackerad i ryggen i första spelet, skulle inte bli förvånad om det dummats ned. Och ja, hade varit hundra gånger roligare om man behövde tänka på sin omgivning istället för att fienderna står och stirrar som idioter.

Finns ett item i Yakuza 0 kallat Charismatic Autobiography som gör att fienderna attackerar dig konstant, men också alla samtidigt istället för en och en. Du kan ju testa det och se hur kul det blir (spoiler: inte kul alls)

12
Skriv svar