Warhammer 40K: Dawn of War IV avtäckt!

Robot
Warhammer 40K: Dawn of War IV avtäckt!
Medlem

Efter den senaste katastrofen... upp till bevis. (Jag, och säkerligen Kejsaren också, blir mer än gärna överbevisad.)

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

Efter den senaste katastrofen... upp till bevis. (Jag, och säkerligen Kejsaren också, blir mer än gärna överbevisad.)

Utvecklas av King Art, inte Relic.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Visst, men varumärket och spelserien är tragiskt nog fortfarande kraftigt nedsolkade.
Det tvättar inte ett utvecklarbyte bort, tyvärr. (Eller "utgivarbyte" för den delen, som rättare sagt är "Embracer stuvar om i sina bolag". THQ Nordic och Deep Silver ligger ju båda under Embracers paraply.)

Sen ökar det ju kanske chanserna för att en uppföljare blir åtminstone bättre, vilket vi får hoppas.
Gränssnittet som visas på Steam-sidan ger mig personligen mer hopp än något jag sett/upplevt av DoW3 i alla fall, men då är ribban också lågt lagd. 😅

signatur

Medlem

Lite besviken på bara 4 faktioner. Vart tog Eldar, Tau och Imperial Guard vägen?

Spelar dawn of war 1 uppdateringen och hoppas även att dom går tillbaka till basbyggandet.

Hoppet är det sista som överger mig

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Lite besviken på bara 4 faktioner. Vart tog Eldar, Tau och Imperial Guard vägen?

Spelar dawn of war 1 uppdateringen och hoppas även att dom går tillbaka till basbyggandet.

Man måste ju lämna lite plats för DLC också!

Hur tråkigt det än må låta så var det ju faktiskt så det såg ut för DoW1 (4 fraktioner vid release, 9 med alla expansioner upp till och med Soulstorm) och DoW2 (än mer begränsat - 4 fraktioner i skirmish/MP, 6 med båda expansionerna, med lite inslag av andra fraktioner, som T'au, i "The Last Stand"-läget), som i mångt och mycket är tämligen hyllade spel.

signatur

Medlem

Jag är villig att ge dem en chans att visa vad de kan göra med serien.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

"Hope is the first step on the road to disappointment."

Basbyggande är bekräftat åtminstone (se Steam), och går spelet bra så kommer garanterat DLC!

Medlem
Skrivet av Generalen:

"Hope is the first step on the road to disappointment."

Basbyggande är bekräftat åtminstone (se Steam), och går spelet bra så kommer garanterat DLC!

Passar ju bra att jag kontrar med "blessed is the mind too small for doubt." 😁

signatur

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Verdurakh:

Alla Dawn of War har väl släppts med typ fyra faktioner?

Medlem

Har precis börjat med Definitive Edition på originalet. Ser fram emot detta

Medlem

Do not pre-order!!

Medlem

Synd att det är Blood Ravens igen men bättre än de ständiga sönerna från Macragge!

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Synd att det är Blood Ravens igen men bättre än de ständiga sönerna från Macragge!

Lite enig, Ultramarines (och även Space Wolves) är... trötta Chapters imho. 😅
Samma sak gäller imo Krieg-folket när det kommer till Imperial Guard Astra Militarum, alldeles för många som swoonar över dem.

Finns ju så jäääkla många Space Marine Chapters att välja bland, och många är tunna när det kommer till lore, så det hade gått att bygga ordentligt med story kring flera av dem. Eller för den delen "bygga nytt", som Relic gjorde med Blood Ravens.

signatur

Medlem

inga tyranids

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Iron Harvest var ju OK. Inget mästerverk precis, men bättre än Dawn of War 3 iaf. 😉

Medlem

Var sjukt besviken på remastern av DoW 1 så hoppet står och faller med detta

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Var sjukt besviken på remastern av DoW 1 så hoppet står och faller med detta

Får jag fräga varför? Själv tycker jag den är skit bra. Och det verkar community också tycks

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Lite enig, Ultramarines (och även Space Wolves) är... trötta Chapters imho. 😅
Samma sak gäller imo Krieg-folket när det kommer till Imperial Guard Astra Militarum, alldeles för många som swoonar över dem.

Finns ju så jäääkla många Space Marine Chapters att välja bland, och många är tunna när det kommer till lore, så det hade gått att bygga ordentligt med story kring flera av dem. Eller för den delen "bygga nytt", som Relic gjorde med Blood Ravens.

Förvånar mig inte att man kör Blood Ravens igen. Relic skapade inte bara ny lore runt Blood Ravens, Relic skapade Blood Ravens från grunden för Dawn of War. Sedan i efterhand så lade Games Workshop till Blood Ravens till 40k som canon. Så Dawn of War och Blood Ravens föddes tillsammans så då blir det naturligt att man fortsätter leva tillsammans.

Medlem

Hmmm dags för ny PC?

Lär detta komma på konsol i framtiden?

Medlem

Cyrus!

Kört andra spelet nu i veckan och så, drog upp svårigheten och nå fan får man kämpa igenom vissa uppdrag..
Ingen idé att vända om nu! Such thoughts are heresy

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag är skeptisk.

Men varför har Cyrus helt plötsligt bytt dialekt? Är det någon form av biverkning av att tvingas bli en primaris?

Medlem
Skrivet av Tusske:

Får jag fräga varför? Själv tycker jag den är skit bra. Och det verkar community också tycks

Det var knappt någon visuell förbättring att tala om o det gjorde att det kändes väldigt gammalt. Sen stötte jag på diverse pathfinding buggar med. Stora nyheten är 64bitars stöd för modcommunitin

Avstängd
Skrivet av Tusske:

Nej, Remastern suger och det här ser illa ut med.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Det var knappt någon visuell förbättring att tala om o det gjorde att det kändes väldigt gammalt. Sen stötte jag på diverse pathfinding buggar med. Stora nyheten är 64bitars stöd för modcommunitin

Fair enough

Skrivet av Setq:

Nej, Remastern suger och det här ser illa ut med.

Der var ju synd att du tycker det. Slälv har jag jätte roligt med remastern

1
Skriv svar