The Blood of Dawnwalker

Robot
The Blood of Dawnwalker

The Blood of Dawnwalker frestar med ett monsterinfesterat Europa på 1300-talet
där du får suga så mycket blod som ditt samvete tillåter.

#the-blood-of-dawnwalker


Medlem

För min del blir att vänta på rea och mod som tar bort timer i spelet

Medlem

Ser väldigt lovande ut trots att jag ogillar vampyrer. Hoppas dialogen med prästen representerar resten av spelet.

Seriöst, ödmjukt och normalt sätt att tala istället för den cyniska, självmedvetna kaxighet som är så himla vanlig.


signatur

Memento Mori

Medlem

Yup, det här ser jag fram emot, tack för en insiktsfull text.

Medlem

Dawnwalker? Blades förfäder?

Medlem

Ser väldigt mysigt ut! Får känslan av både Witcher 3 och Witcher 1 på nåt vis (föga förvånande). Gillar både vampyrer och medeltid så det ska nog bli fint det här.

Medlem
Skrivet av Karmak:

För min del blir att vänta på rea och mod som tar bort timer i spelet

Hmm, jag har funderat lite på det där med moddar i det här spelet. Det är väl min oro för detta spel, om man mest vill spela som vampyr eller inte, och obehindrat kunna växla mellan förmågorna (annars har man väl bara 30 cykler av varje antar jag).

Undrar dock vad en mod ska göra i praktiken, då spelet inte verkar ha en timer, om jag förstått det rätt. Mekaniken natt/dag verkar istället integrerat i spelet och sammanflätat med handlingen, där tidens progression triggas av huvuduppdragen man utför. Jag gissar även att spelvärlden ändras beroende på vilket dygn man är på. Kanske blir väldigt buggigt om man t ex skulle växla mellan natt och dag på ett givet dygn.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Hmm, jag har funderat lite på det där med moddar i det här spelet. Det är väl min oro för detta spel, om man mest vill spela som vampyr eller inte, och obehindrat kunna växla mellan förmågorna (annars har man väl bara 30 cykler av varje antar jag).

Undrar dock vad en mod ska göra i praktiken, då spelet inte verkar ha en timer, om jag förstått det rätt. Mekaniken natt/dag verkar istället integrerat i spelet och sammanflätat med handlingen, där tidens progression triggas av huvuduppdragen man utför. Jag gissar även att spelvärlden ändras beroende på vilket dygn man är på. Kanske blir väldigt buggigt om man t ex skulle växla mellan natt och dag på ett givet dygn.

Vad jag läst så är det bara vissa typer av quest som använder typ 1 dag av tiden.
Sen går man över tiden så ändras slutet

Så det är bara att modda bort att questen drar av dagar.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vad jag läst så är det bara vissa typer av quest som använder typ 1 dag av tiden.
Sen går man över tiden så ändras slutet

Så det är bara att modda bort att questen drar av dagar.

Aha, det låter ju potentiellt som ganska störigt. Hoppas det känns OK när man spelar för jag kommer aldrig orka hålla på med moddar, och lär spela på konsol dessutom

Skribent
Skrivet av Casimir2323:

Hmm, jag har funderat lite på det där med moddar i det här spelet. Det är väl min oro för detta spel, om man mest vill spela som vampyr eller inte, och obehindrat kunna växla mellan förmågorna (annars har man väl bara 30 cykler av varje antar jag).

Undrar dock vad en mod ska göra i praktiken, då spelet inte verkar ha en timer, om jag förstått det rätt. Mekaniken natt/dag verkar istället integrerat i spelet och sammanflätat med handlingen, där tidens progression triggas av huvuduppdragen man utför. Jag gissar även att spelvärlden ändras beroende på vilket dygn man är på. Kanske blir väldigt buggigt om man t ex skulle växla mellan natt och dag på ett givet dygn.

Skrivet av Karmak:

Vad jag läst så är det bara vissa typer av quest som använder typ 1 dag av tiden.
Sen går man över tiden så ändras slutet

Så det är bara att modda bort att questen drar av dagar.

Skrivet av Casimir2323:

Aha, det låter ju potentiellt som ganska störigt. Hoppas det känns OK när man spelar för jag kommer aldrig orka hålla på med moddar, och lär spela på konsol dessutom

Av vad de berättat hittills känns det inte riktigt tydligt hur det faktiskt funkar i praktiken. Generellt är jag emot tidsramar i spel, speciellt som i Dead Rising, men samtidigt låter Rebel Wolves tanke med ramen intressant.

Det klarnar säkert längre fram!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Av vad de berättat hittills känns det inte riktigt tydligt hur det faktiskt funkar i praktiken. Generellt är jag emot tidsramar i spel, speciellt som i Dead Rising, men samtidigt låter Rebel Wolves tanke med ramen intressant.

Det klarnar säkert längre fram!

Håller tummarna! Vore ju synd om det skulle fallera på den mekaniken, spelet verkar väldigt lovande och kul att de testar något nytt.

Medlem

Om spelet går på tid så skippar jag det faktiskt helt. Verkligen inte min grej. Oavsett om det går att klara spelet efter att tiden är slut så vill jag ändå inte ha någon form av tidsgräns som ligger åh stressar. Jag går på tid på jobbet inte hemma. Jag har stämplat ut från jobbet och hemma vill spela med all tid i världen på mitt eget sätt.

Medlem

Ser riktigt fint ut!

Medlem

Det är intressant, men grafiken är märklig, precis som om allt är välvt på sidorna. Så som grafik gjordes för årtionden sedan. Mycket snyggare än årtionden sen, men fortfarande märklig och framkallande av huvudvärk.


signatur

I drank what?

Medlem

Verkar helt klart intressant!

Hur det blir med tid får vi la se, men jag stressar helst inte igenom. Därför jag aldrig startar main quest i Daggerfall lol.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tycker huvudpersonen suger………..men på ett bra sätt. Helt klart intressant.

1
Skriv svar