Battlefield 6 – vapen och rörelser justeras efter betan

Robot
Battlefield 6 – vapen och rörelser justeras efter betan
Medlem

Jag körde slug på shotgun, och det var helt OP, sprang runt som en unge hög på socker och fick typ 40-50 kills. Det två shottar på range och lättare att sikta än sniper. Helt överlägset vapen och det var inte ens kul

Medlem

Har glömt hur man rörde sig i BF6-betan men här i 2042 tycker jag det känns bra.

signatur

Here to play.

Medlem

Sådärja! Nu behöver de nerfa snipers och begränsa hur många som får vara på kartan också.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Jag hade kul iallfall men gör nog inget om tempot dras ner lite. Tyckte känslan i snipers var bra, synd bar att det känns fel att snipra!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

phi
Medlem

Bra, det började likna CoD för mycket. Som gammal quakespelare älskar jag spel med mycket movements men det hör inte hemma i Battlefield.

Medlem

Vettiga ändringar 👍

Medlem

Att Rush fungerade dåligt hade mindre att göra med spelarantalet och mer med att de minimala kartorna var rent skräp. Föga förvånande att de skulle ignorera problemen och ta helt fel lärdomar av demon.

Medlem

Bra ändringar!

Det finns skins och annat att hämta till BF6 om man spelar Battlefield 2042 just nu (Rea kostar ca 30kr) där man låser upp grejer genom battle pass som är gratis.

Dubbel exp hela helgen också över 50k är inne på Steam just nu..

Blivit sjukt stort helt plötsligt med ny bana och grejer. Rekommenderar att ge det en sista chans nu innan BF6 kommer!

Bra där! Det behöver/ska inte vara HLL men det ska baskemej inte vara CoD heller.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Skrivet av kebbe:

Att Rush fungerade dåligt hade mindre att göra med spelarantalet och mer med att de minimala kartorna var rent skräp. Föga förvånande att de skulle ignorera problemen och ta helt fel lärdomar av demon.

Helt fel lärdomar är väl ändå att ta i lite? Med tanke på att justerat movement, rekyl och hanteringen av hagelgevär var det som framförallt efterfrågades. Större banor verkar komma också. Att banorna som fanns inte lämpade sig för Rush kan man ju tycka, men det var definitivt inte det som krävde högsta prio enligt de flesta som klagade.

Medlem

Hoppas man ändå kan one-shotta med shotgun på nära håll.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem
Skrivet av magma:

Sådärja! Nu behöver de nerfa snipers och begränsa hur många som får vara på kartan också.

Hur tänker du att dom ska nerfa snipers?
Snipers är ju en del av bf och har alltid varit. Dessutom är dom i princip värdelösa med sitt jäkla blänk. Man ser ju varenda sniper på hela kartan som deras sikten glänser. Jag hoppas dom minskar det drastiskt. Du kanske är en sån där som springer omkring med he granater? Ett tips är att använda smokes istället, den bästa granaten i bf om man vill spela för laget istället för jaget.

Medlem
Skrivet av noreason:

Jag körde slug på shotgun, och det var helt OP, sprang runt som en unge hög på socker och fick typ 40-50 kills. Det två shottar på range och lättare att sikta än sniper. Helt överlägset vapen och det var inte ens kul

Som tur är känner DICE till detta och har sagt att den kommer nerfas innan launch.

signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Skrivet av ecHo!:

Snipers är ju en del av bf och har alltid varit. Dessutom är dom i princip värdelösa med sitt jäkla blänk. Man ser ju varenda sniper på hela kartan som deras sikten glänser. Jag hoppas dom minskar det drastiskt. Du kanske är en sån där som springer omkring med he granater? Ett tips är att använda smokes istället, den bästa granaten i bf om man vill spela för laget istället för jaget.

Rökgranater är i princip alltid underanvända i alla spel (CS är kanske undantaget). I så många Rush-matcher jag kommit in i springer mina medspelare rakt in i en slaktvägg, om och om igen. Så jag spawnar som support, kastar två rökgranater, ger lite understöd och healing, och plötsligt har vi lyckats avancera. Det behöver inte vara svårare än så ibland.

Medlem

Inte en defibrillator nerf? Lirik kommer bli glad.

Medlem

Hjälper föga när grunden byggts på floppen BF2042. Tråkigt att dom måste hastsläppa ett nytt BF nu eftersom dom är rädda för att förlora pengar ifall de skulle släppa senare t. ex när GTA 6 släpps nästa år

Medlem

Inga förköp!

Låter ju bra ändå, det var en av flera stora nackdelar med BF6 för min del. Hoppas även det kommer finnas bra serverbrowsers och communityservar med t.ex. 32 personers servrar. Annars är det nog inget för mig tyvärr.

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Bra att de tar till sig! kul att de vågar gå åt ett lite långsammare tempo

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Kanske är det bara jag, men på vissa kartor är det så tråkig strategi att bara campa i ett hörn eller dolt bakom en sten och snipra. Jag håller med om att smoke hjälper till viss del.

Men som sagt, bra förändringar i övrigt och det lutar mer åt köp nu än tidigare i alla fall om det fortsätter i samma spår

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Kul att vi får en ny och en begagnad stor bana. Dom tar verkligen i från tårna.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Helt fel lärdomar är väl ändå att ta i lite? Med tanke på att justerat movement, rekyl och hanteringen av hagelgevär var det som framförallt efterfrågades. Större banor verkar komma också. Att banorna som fanns inte lämpade sig för Rush kan man ju tycka, men det var definitivt inte det som krävde högsta prio enligt de flesta som klagade.

Vapenbalans är ju vad det är och går att justera från en dag till en annan, samma med rörelser. Banorna är ett större problem som verkligen hade behövt åtgärdas innan release, finns liksom inga frågetecken kring vad som kommer. Det är bekräftat att en remake-karta och en ny karta är normalstora, resterande sju är lika små som betakartorna och kommer ha samma problem med ”för många spelare”.

1
Skriv svar