Gears of War: Reloaded sågas på Steam – försvunnet split-screen och krascher

Robot
Gears of War: Reloaded sågas på Steam – försvunnet split-screen och krascher
Medlem

Suck... När kan vi återgå till att få färdiga spel på release dagen?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Suck... När kan vi återgå till att få färdiga spel på release dagen?

Det ska visst funka fin fint på PS5. Det är ju inte utvecklarnas fel att vissa väljer att spela på underlägsna plattformar som Steam och PC

signatur

PSN: Oakborn86

Fragtjuv
Skrivet av OAKTHYR:

Det ska visst funka fin fint på PS5. Det är ju inte utvecklarnas fel att vissa väljer att spela på underlägsna plattformar som Steam och PC

OMG, it's on!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Jag spelade originalet på en 360, för 17 år sen. Inga problem där inte. På den tiden så funkade spelen.

Medlem

Jag har bara kört orginalet på dålig pc och testat på Xbox. Ska bli skoj att spela det på PS5 bara för att.

Splitscreen på pc, eh, visste inte att det var en grej denna sidan om 2000-talet tbh...

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ja ni behöver ju splitscreen eftersom Sony tar betalt för onlinespelande. 🫣

Medlem

Funkar för mig. Fast jag har en dator som är kraftful nog att ta sig igenom det mesta.

Så jävla jobbigt dock att det ska släppas spel som inte funkar hela tiden

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja ni behöver ju splitscreen eftersom Sony tar betalt för onlinespelande. 🫣

Och det gör inte Microsoft på Xbox?

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Fördelen med att utveckla till just konsol är att man har en konfiguration av hårdvaran, inte som en dator vilket kan vara vad som helst + drivrutiner osv på det. Därför är det väldigt tacksamt att utveckla till konsol när det du ser är det du får. 🙂

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av Tassel:

Gör det saken bättre menar du? Jag kan nämna att även Nintendo gör det, fyll gärna på den listan om du tycker det är så viktigt.

Jag nämnde bara Sony eftersom det nämndes i inlägget jag svarade på.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Ja och Nintendo tar också betalt!!! Helt otroligt!! 😲😲😲

Medlem
Skrivet av Tassel:

Men han svara på en fråga om PC & Steam. Är det Microsoft som äger dessa och är det en Xbox?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Gör det saken bättre menar du? Jag kan nämna att även Nintendo gör det, fyll gärna på den listan om du tycker det är så viktigt.

Jag nämnde bara Sony eftersom det nämndes i inlägget jag svarade på.

Ber om ursäkt, var lite snabb på tangentbordet där.
Jag såg bara en bash av Sony utan att tänka till. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ren idioti, såg fram emot att spela med sambon. Tur att man kan köra en refund. Fattar inte att det ska vara så svårt att ha split screen på pc där man får den bästa upplevelsen med rätt hårdvara.
En drömvärld vore att konsoler försvann så alla blev tvungen att köra pc så allt kom dit.

Medlem

Darför man köper spel till konsoler, sällan strul...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ja, du har rätt. Jag ska nog bara spela Gears of War på min Xbox 360 istället... Oh wait, varför lyser den rött...? 🤔

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Lol

1
Skriv svar