Gears of War: Reloaded sågas på Steam – försvunnet split-screen och krascher
Efter att ha tittat på lite material som jämför originalet från Xbox360 med Reloaded så bestämde jag mig för att inte köpa detta.
Tycker rent av att spelet ser sämre ut, självklart inte den tekniska biten men rent estetiskt tycker jag att det har tappat en hel del med hur färger, ljus och skuggor presenteras, blir inte alls samma feeling i spelet.
Vad har de gjort med mitt ösregn??
https://www.youtube.com/watch?v=pLMw908nsU0&ab_channel=Nick93...
Alla remakes/remasters i UE5 är så. De kanske är snygga, men själen och det konstnärliga saknas från originalen...
Oblivion, MGS3 och nu Gears!
Alla remakes/remasters i UE5 är så. De kanske är snygga, men själen och det konstnärliga saknas från originalen...
Oblivion, MGS3 och nu Gears!
Kan hålla med om att det allt oftare blir så, men inte alltid! Tycker personligen att både Silent Hill 2 och MGS3 har gjort det riktigt bra t.ex.
Ren idioti, såg fram emot att spela med sambon. Tur att man kan köra en refund. Fattar inte att det ska vara så svårt att ha split screen på pc där man får den bästa upplevelsen med rätt hårdvara.
En drömvärld vore att konsoler försvann så alla blev tvungen att köra pc så allt kom dit.
Alltså vid sådana här tillfällen blir jag förvånad när utvecklarna gnäller på att folka väljer att emulera sina spel. Summary du ner orginal produkten så kommer folk försöka använda sin gamla produkt. Så har det alltid varit i all form av konsumtion. If it isn't broken, don't fix it.
Suck... När kan vi återgå till att få färdiga spel på release dagen?
Det är omodernt och gammalt. Mest nostalgi. Den moderna publiken gapar efter mycket och då blir det såhär.
Större, snyggare, mer. Och mer.