FZ High Score – Säsong 4

Medlem

Synd. Deras spel som INTE heter SH2 verkar alltid varit NÄSTAN bra. Hade hoppats de skulle levla upp med det här spelet.

Medlem

Stark start med 1 poäng.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av Vileoxe:

Stark start med 1 poäng.

En mer ån jag tog i två vändor förra säsongen.

signatur
Skärmdumpsmästare
Skrivet av Tomas Helenius:

En mer ån jag tog i två vändor förra säsongen.

Ska inte alls pika dig för det nästa gång jag träffar dig!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Ska inte alls pika dig för det nästa gång jag träffar dig!

Aj..! Du kommer INTE på Moderskeppet va?

(Jo, det hoppas jag förstås att du gör! 😃)

signatur
Skärmdumpsmästare

Aj..! Du kommer INTE på Moderskeppet va?

(Jo, det hoppas jag förstås att du gör! 😃)

Klart jag gör!!

Men behöver förbättra mina poäng om jag inte ska skämmas för mycket!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Klart jag gör!!

Men behöver förbättra mina poäng om jag inte ska skämmas för mycket!

<3

signatur
Redaktör
Ponny

100 på Silksong i skrivande stund. Det ska förstås inte hålla. Bara nio recensioner. Men min 92:a känns alltför låg...

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

100 på Silksong i skrivande stund. Det ska förstås inte hålla. Bara nio recensioner. Men min 92:a känns alltför låg...

Hah ja jag satte 91, utgick från förra spelet och tänkte väl att Silksong kan ju inte bli så mycket bättre än ett mästerverk som första va ^^

Redaktör
Ponny

Och min 67:a på NHL 26 känns inte bra. 78 just nu, om än få recensioner.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och min 67:a på NHL 26 känns inte bra. 78 just nu, om än få recensioner.

Kikade på snittet senaste typ 10 åren och gissade efter det. Min 71:a var en optimistiskt gissning utifrån snittet…
Tror vi bara kan räkna med ca. 10-15 recensioner till på NHL, bara kommit in 20-35 recensioner per spel de senaste åren. Hoppas på någon sågning så vi får ner snittet lite 😅

Medlem

Hur många gissade rätt på NHL26?

Medlem

Förvånande högt om man kollar snitten de senaste åren. Vilket jag gjorde… Gissade 71, och då tog jag ändå i.

Medlem

Fullpoängare, skönt att klättra tidigt!

Moderator
Skrivet av Atilaa:

Förvånande högt om man kollar snitten de senaste åren. Vilket jag gjorde… Gissade 71, och då tog jag ändå i.

Gjorde samma. Av någon anledning la jag in 68 vilket är under snittet ganska rejält, men 71-72 kändes som en rimlig gissning.

Oh well

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

En poäng ifrån, det får man vara nöjd med. Hade missat senaste årens låga snitt och det var tur, för annars hade jag antagligen lagt mig lägre.

Plats 33 just nu men kommer att nollas på Borderlands 4 verkar det som. Chansade på att det skulle sågas ordentligt....

Medlem

Nej, vi är inte med på några såna siter. Det funkar väldigt illa att översätta våra 1-5-betyg till 100-skalan, eftersom vår mitten av skalan betyder ”Bra”, men översättningen till 50 (som borde vara 41-60) mer eller mindre är en sågning. Skalorna funkar helt olika.

Fz betyg på opencritic hade motsvarat:
5/5 = 100
4/5 = 80
3/5 = 60
2/5 = 40
1/5 = 20

Så helt galet off är det ju inte även om kanske nedre skalan inte blir helt korrekt.

Medlem

Varför låsa efter bara 15 recensioner? Nu har den 16e trillat in och snittet droppar till 77. Lär nog stabilisera sig än lägre gissas. Förstår inte varför ni har så bråttom med just NHL när vi fortfarande väntar på t ex Silksong som släpptes mer än en vecka tidigare.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Varför låsa efter bara 15 recensioner? Nu har den 16e trillat in och snittet droppar till 77. Lär nog stabilisera sig än lägre gissas. Förstår inte varför ni har så bråttom med just NHL när vi fortfarande väntar på t ex Silksong som släpptes mer än en vecka tidigare.

Vad jag också funderar över. Silksong har nu 34 recensioner och släpptes för åtta dagar sedan.

Reglerna pratar ju om att betyget låses två-tre dagar efter första recensionen.

Så varför väntar man fortfarande? Riskerar ju att påverka resultatet och att det då blir diskussion över det hela...

Medlem

Silksong får gärna väntas lääänge med så betyget droppas,,, gissade toklågt på detta då trodde hypen skulle bli flopp

Medlem
Skrivet av filbunke:

Vad jag också funderar över. Silksong har nu 34 recensioner och släpptes för åtta dagar sedan.

Reglerna pratar ju om att betyget låses två-tre dagar efter första recensionen.

Så varför väntar man fortfarande? Riskerar ju att påverka resultatet och att det då blir diskussion över det hela...

Exakt.

NHL släpptes dessutom idag och de 15 recensioner som hunnit trilla in innan metavärdet avlästes var alltså recensionsex. Tittar man på de senaste 3-4åren med NHL så baseras snittet på minst ~26 och som mest ~38 recensioner.

Man borde inte låsa värdet samma dag ett spel släpps, oavsett om det dykt upp förhandsrecensioner eller ej. Det kan vara de mest kritiska recensionerna som fortfarande väntar då.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag var rätt övertygad om att jag lagt in betyg på alla spel men när jag kollade nu så fanns det inga tippningar kvar förutom Silksong (som var klart sedan tidigare) så jag missade denna omgång.

Edit: Cronos-betyget är också kvar.

Medlem

Det går ju oväntat bra den här gången, men jag har satt 74 på BL4 så det går ju snart åt helvete igen

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av jonis:

verkligen, nu är ju detta bara en skojig lek men skumt att låsa in så snabbt, en till recension inne inom första dygnet och snittet ligger nu på 75!

sedan klipper man första spelet pga fz recension kom ut någon dag tidigare, men de räknas ju ändå inte in bland opencritics så förstod inte varför de borde ta bort den? finns ju fullt av folk på nätet som spelat previews t.ex

aja!! hur som tycker jag detta är skitkul och är imponerad hur säkra folk är, tummen opp!

Medlem
Skrivet av jonis:

Exakt.

NHL släpptes dessutom idag och de 15 recensioner som hunnit trilla in innan metavärdet avlästes var alltså recensionsex. Tittar man på de senaste 3-4åren med NHL så baseras snittet på minst ~26 och som mest ~38 recensioner.

Man borde inte låsa värdet samma dag ett spel släpps, oavsett om det dykt upp förhandsrecensioner eller ej. Det kan vara de mest kritiska recensionerna som fortfarande väntar då.

Skrivet av Patsy:

verkligen, nu är ju detta bara en skojig lek men skumt att låsa in så snabbt, en till recension inne inom första dygnet och snittet ligger nu på 75!

Tog upp det förra säsongen men verkar inte som om någon brydde sig. Känns väldigt stressat att låsa betygen samma dag som release. Varför jäkta? Låt fler betyg komma ut. Det är ju efter embargot samt dagarna efter release som majoriteten av betygen kommer ut.

Oavsett om det bara är lek, för det är det ju, så förtar man lite av själv grejen när man gör saker så godtyckligt.

Medlem
Skrivet av Patsy:

sedan klipper man första spelet pga fz recension kom ut någon dag tidigare, men de räknas ju ändå inte in bland opencritics så förstod inte varför de borde ta bort den? finns ju fullt av folk på nätet som spelat previews t.ex

aja!! hur som tycker jag detta är skitkul och är imponerad hur säkra folk är, tummen opp!

Nej det var inte FZs recension som smet ut tidigare utan de på opencritic som kom ut medans man fortfarande kunde sätta sin gissning så det var vettigt att stryka.

Men att låsa NHL26 dag ett och fortfarande ha Hollow knight öppet efter snart 10 dagar är märkligt, här får man nog kolla över praxis lite.

Medlem
Skrivet av rosski:

Nej det var inte FZs recension som smet ut tidigare utan de på opencritic som kom ut medans man fortfarande kunde sätta sin gissning så det var vettigt att stryka.

Men att låsa NHL26 dag ett och fortfarande ha Hollow knight öppet efter snart 10 dagar är märkligt, här får man nog kolla över praxis lite.

ok! då missuppfattade jag de helt! mitt fel och ingen skugga skall falla på fz!

Moderator
Skrivet av rosski:

Min gissning är att det mest är för att Team Cherry inte gav ut spelkoder så FZ, IGN och andra inte kunde recensera innan släpp. Med tanke på att det är ett stort spel så antar jag man väntat för att vara säker på att så många som möjligt har recenserat spelet.

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

24h efter release har nu NHL 19 recensioner inne och metavärdet ligger på 75. Att då, redan ett dygn efter släpp, få en 12:a för att ha gissat 78 påverkar tävlingen väldigt olyckligt. Alla påverkas, de som fått noll kanske nu skulle haft 3p rent av o s v.

Hela grejen är en lek, jag vet (och riktigt kul!). Men är man med i leken så vill man inte att en märklig variabel som att metavärde läses av på tok för tidigt ska påverka tävlingens gång. Det här måste FZ bemöta på något sätt.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

OpenCritic har en API, ingen aning om företag får använda gratisvarianten, annars så kostar det lite.

För spelen som ingår, dra ner information med api:n varje dag vid en specifik tidpunkt.

Sen klara och publicerade regler för när betyget då låses.

Tex, någon kombination av antal recensioner, antal dagar sedan släpp, och att betyget har varit samma i x antal dagar.

123
Skriv svar