Diskutera – Höstens hetaste spel är...

Robot
Diskutera – Höstens hetaste spel är...

Vad spelar du helst i höst?

#diskutera

Medlem

Har precis börjat spela Story of Seasons: Grand Bazaar på Switch 2. Har kanske spelat 10 timmar hittills. Helmysigt. Det, i kombination med Xenoblade Chronicles X, kommer nog att utgöra majoriteten av höstens spelande.

Medlem

Metroid Prime 4: Beyond är det som jag ser fram emot mest nu under andra halvan av året. Nog det enda som är riktigt sådär "måste spelas!". Resten kan vänta tills dom är på rea.

Ser även fram emot Octopath Traveler 0 till viss del, men det är mest för att musiken i dom två tidigare spelen är helt underbar, så jag hoppas det är detsamma här.

Medlem

Ghost of yotei och little nightmares 3 ser jag fram emot.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Battlefield 6

Medlem

Battlefield 6 på PC kommer nog fylla större delen av hösten.
Men när jag känner för att koppla av kommer Ghost of Yotei till PS5 vara mitt goto

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Silent Hill F så klart!

Medlem

Ser mest fram emot Arc Raiders och Battlefield 6 🙂

Medlem
Medlem

Väldigt enkelt. Bf6

Medlem

Har en känsla att Arc Raiders kommer en succé till hösten. Efter speltestet tidigare har jag svårt att hitta något negativt. Jag blev helt hooked.

Medlem

Trodde det skulle bli BF6 innan betan fast nu lutar det nog mer åt Arc Raiders

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Battlefield 6 🔥

Medlem

Framförallt Arc Raiders, men säkert en del BF6 också

Medlem

Metroid Prime 4 Beyond utan tvekan.

Dragon Quest 1 & 2 HD Remakes! Så klart ♥️

Testpilot

Silksong är både långt och svårt så blir nog det.

Medlem

Jag tror att årets bästa redan är släppt, men Ghost of Yotei och Outer Worlds 2 kommer jag troligtvis spela under hösten.

Medlem

det blir en BF6 för mig då det inte kommer så mkt annat jag ser fram emot

signatur

//monster

Medlem

Silksong, Ninja Gaiden 4, Prime 4

Medlem

Permafrost och Tormentor

Medlem

Absolum
Rising Heat
Terminator 2D
Mortal Kombat: Legacy Kollection
Project Haven
Nightdive-remastern av Outlaws + Handful of Missions
Mixtape
Rockbeasts

Medlem

BF6 och Metroid Prime 4

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För mig är det lätt Silksong. Hades 2 blir nästa spel. Ska bli intressant att jämföra de två.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är väl bara Metroid Prime 4 kvar i år som jag kommer köpa men 4 december är vintermånad och inte höst🙈

Medlem

Battlefield 6! Inte spelat serien sen BF1, så det blir en efterlängtad återkomst! Kommer bli riktigt kul.

Sen passar ju Ghost of Yotei perfekt i det stundade höstmörkret.

Medlem

Osäker på hetaste men det mest underskattade kan bli Hell is Us.

KoP
Medlem

Terminator 2D.

Medlem

Tyvärr inget :/
Men så har jag också blivit
Mer kräsen med åren

Medlem

December är i min bok vinter, så alla ni som uppgett Metroid Prime 4, hoppas ni att spelet läcker ut och ni spelar det illegalt?

Får se om jag hinner spela så mycket annat än Death Stranding 2 i höst. Efter det blir det Silksong.

Egentligen är det väl Super Mario Galaxy 2 som är höstens hetaste släpp. Bristen på bra spel till Wii gjorde att jag sålde det innan SMG 2 hann släppas, så jag har aldrig fått spela det. Men jag har bestämt att det ska bli en julklapp till min son, så det kommer inte spelas förrän i december.

12
Skriv svar