Diskutera – Höstens hetaste spel är...
December är i min bok vinter, så alla ni som uppgett Metroid Prime 4, hoppas ni att spelet läcker ut och ni spelar det illegalt?
Får se om jag hinner spela så mycket annat än Death Stranding 2 i höst. Efter det blir det Silksong.
Egentligen är det väl Super Mario Galaxy 2 som är höstens hetaste släpp. Bristen på bra spel till Wii gjorde att jag sålde det innan SMG 2 hann släppas, så jag har aldrig fått spela det. Men jag har bestämt att det ska bli en julklapp till min son, så det kommer inte spelas förrän i december.
Spelar inte illegalt, jag klarar gott o väl att vänta
Kul att höra att fler läser böcker, har själv precis fått upp intresset. Blir nog en trave böcker i julklapp till mig själv i år
Det är ju såpklart nyutgåvan av The Last ninja collection som även inkluderar bonusspelen International Karate och IK+
https://store.steampowered.com/app/3501570/The_Last_Ninja_Col...
Inte helt seriös, men ändå häftigt att det kommer till Steam. Kommer köpa på rea, eller direkt om det är prissatt OK, för att få spela IK+ igen. Last Ninja har bra musik, men aldrig fastnat för spelet i sig. Jag var nog för liten för det, men karate var ju också häftigt så det spelades en del på gamla C64an.
Inget. Känns lite trist, men samtidigt så känns det bra eftersom det har kommit så otroligt många intressanta spel i år som jag ännu inte hunnit testa. Var jättesugen på Clair Obscure redan innan alla lovord, men det har ännu inte funnits tid. Sommarsemester, Death Standing och MSG 3 remaken kom i mellan t.ex.
Hade det kommit spel som jag såg fram emot hade det nog inte blivit av alls.
Har inte heller spelat FF VIi remaken (spelade den första remaken minns inte namnen)
Det finns säkert mer jag missat och det finns säkert fler mindre spel som kommer, eller som jag missat som kan vara intressanta.
Så tack spelhästen för att jag får chans att hinna med!
Har precis börjat spela Story of Seasons: Grand Bazaar på Switch 2. Har kanske spelat 10 timmar hittills. Helmysigt. Det, i kombination med Xenoblade Chronicles X, kommer nog att utgöra majoriteten av höstens spelande.
Har 55ish timmar i Story of Seasons: Grand Bazaar och är halvvägs på första vintern. Men har nått World Bazaar, så kan nog chilla lite mera. Ta och bestämma mig vem man ska gifta sig med
Inget spel man direkt 100% men känner att man kan njuta ett antal timmar till.
Pokémon Legends: Z-A och Hyrule Warriors: Age of Imprisonment blir höstens spel efter det.