Vilket Metal Gear-spel vill du se som nästa remake?

Robot
Vilket Metal Gear-spel vill du se som nästa remake?

Konami vill ha hjälp med att bestämma nästa Metal Gear-remake

#Konami, #Metal-Gear

Medlem

2:an! det bästa i orginal trilogin!

fast Peace Walker before nog det mest

Medlem
Skrivet av Tusske:

2:an! det bästa i orginal trilogin!

fast Peace Walker before nog det mest

Håller helt med på båda punkterna.

Medlem

MGS4 så klart, bäst i serien.

Skribent

Personligen så känner jag att 4an behöver få komma ut igen då det bara går att spela på Ps3. Men jag hade nog också velat ha 5an och då om de lägger till slutet som vi aldrig fick.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Häftigt att föreställa sig originalen Metal Gear och Metal Gear 2 från Nintendo Entertainment System till en Switch, på Xbox och PC.

Annars är Metal Gear Solid 4 alldeles för bra för att inte få finnas på fler relevanta format.

Det känns fortfarande oerhört fel att stötta Metal Gear spelen när Kojima inte är med i bilden längre.

Medlem

Metal Gear Solid 1
Metal Gear Solid 4
Metal Gear Solid Peace Walker

Om de gör någon av dessa blir jag nöjd

Medlem

Tror metal gear solid 1 hade mått bra om en remaster som inte enbart är grafik. Snake eater är ändå ett ganska imponerande spel när det kommer till designen med en otrolig mängd gömda mekaniker medan MGS 1 är väldigt limiterat. Skulle inte skada att fylla ut det då det är ganska kort.

Men vad som jag personligen vill ha, peace walker. Har aldrig klarat av att spela klart det för jag får spader på att enbart kunna använda en 1 joystick

Medlem

Ettan vore kanske kul? Den var ju rätt slaktad på Nes:en och MSX versionen hittade jag aldrig när det begav sig. (och orkar inte med emulering av den)

Skribent
Skrivet av sarlucic:

Tror metal gear solid 1 hade mått bra om en remaster som inte enbart är grafik. Snake eater är ändå ett ganska imponerande spel när det kommer till designen med en otrolig mängd gömda mekaniker medan MGS 1 är väldigt limiterat. Skulle inte skada att fylla ut det då det är ganska kort.

Men vad som jag personligen vill ha, peace walker. Har aldrig klarat av att spela klart det för jag får spader på att enbart kunna använda en 1 joystick

Twin Snakes är ju lite av det skulle jag säga, en remake av ettan där man lägger till modern inslag.

Peace Walker skulle ändå vara rätt logiskt efter man gjorde om Snake Eater. Fortsätta på Pappa Snakes story.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inget.
Gör nåt nytt. Som när man släppte originalen. Det var helt nya spel som man inte sett tidigare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Inget.
Gör nåt nytt. Som när man släppte originalen. Det var helt nya spel som man inte sett tidigare.

ett nytt Metal Gear utan Kojima? nej tack

Medlem

Skulle vilja se MGS1 men även Metal Gear 1 och 2.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mgs1 och mgs5.

Mgs5 gsmeplayet med uppdaterad grafik osv vore guld

Testpilot

Metal Gear Survive (skoja).

Medlem

Varför Remake? Gör istället Metal Gear 6 ellen en Prolog av första spelet

signatur

PEACE✌️

Medlem

Släpp sargen nu Konami och våga göra något nytt!

Medlem
Skrivet av Tusske:

ett nytt Metal Gear utan Kojima? nej tack

Precis. Konami var vassa förr. Då fick vi nya grejer som Metal Gear Solid och Silent Hill. Spel man aldrig sett tidigare. Det var tider det.

Medlem

Jag tror fyran.
Dels att det bara finns på PS3. Sen misstänker jag att det åldrats en del. Fast innerst inne är det nog bara för att det MGS-spelet jag bara spelat en gång. Så därför mest sugen. Kanske med lite nedbantade cut scenes. Somnde fasen till slutet...

Medlem

Personligen är jag skittrött på remakes.

Medlem

Skulle älska en remake av Portable Ops
Tänk bara att blåsa upp det i fullskärm och 4K.
Mycket förbisett spel som verkligen förtjänar en remake

Medlem

Twin Snakes till Switch 2 och PS5?

Medlem

Metal gear solid. PS1 originaltet. Utan minsta tvekan.

En riktig remake alltså. Inte någon ”Virtuos” ”remake” med snyggare grafik.
En riktig remake alltså.

1
Skriv svar