Tv-serien Fallout boostade antalet Fallout-spelare med nära 500 %, visar analys

Robot
Tv-serien Fallout boostade antalet Fallout-spelare med nära 500 %, visar analys

Varav 80 % inte hade spelat Fallout tidigare.

#fallout, #tv-serier

Medlem

Sorgligt att det är fallout 4 och fallout 76 som dessa nya spelare förmodligen klev in i.

Medlem

Jo, men så är det nog. Tänker att det är därför man gör tv-serierna lite, som Witcher liksom, man når en publik som inte ens vet vad det är.

Skrivet av Sillgam:

Sorgligt att det är fallout 4 och fallout 76 som dessa nya spelare förmodligen klev in i.

Tänker du att de skall hoppa in och spela fallout 1 då eller? Spela ett spel från 1996...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tänker du att de skall hoppa in och spela fallout 1 då eller? Spela ett spel från 1996...

Därför jag sa att det är tråkigt att deras introduktin till spelserien är 2 dåliga spel. Svårt att läsa?

Medlem

Jo jag känner igen det där, serien fick mig att installera och testa Fallout 4, men gav upp ganska omgående då gameplay va så tråkig.

Geeks Gaming
Skrivet av Sillgam:

Därför jag sa att det är tråkigt att deras introduktin till spelserien är 2 dåliga spel. Svårt att läsa?

Oj, jag tror du missförstår. Jag tolkar det som att man undrar vilket spel du anser man ska hoppa in i?

Personligen ska jag faktiskt ge fallout 76 en ny chans innan året är slut.
Det känns som där ändå är element som faktiskt kan fungera

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Oj, jag tror du missförstår. Jag tolkar det som att man undrar vilket spel du anser man ska hoppa in i?

FO76 är det bästa i serien. Fantastisk stämning att utforska världen.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

FO76 är det bästa i serien. Fantastisk stämning att utforska världen.

Oooh, eeeeh….bästa vette fasiken men utforskandet funkade helt okej av vad jag kommer ihåg men då testade jag det när det var helt nytt och vääääldigt trasigt 😁

Medlem

Jag spelade Fallout 2 igen tack vare serien. Fortfarande ett kul, om än lite klumpigt, spel.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Testpilot

Det är lite galet ändå. Vi som spelar spel har ju stenkoll på Fallout men det finns nog väldigt många som inte har en aning om vad det är och upptäcker det via tv-serien.

Medlem

Inte förvånad. Har själv aldrig gillat postapokalyptiska teman i spel och därmed undvikit Fallout, men blev ändå sugen att testa efter TV-serien.

Medlem

Fallout Tactics är underskattat

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det var inte vad du skrev.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Testpilot

De borde fixa en nyrelease på Fallout New Vegas med tanke på att nästa säsong pekar mot Vegas.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Det var inte vad du skrev.

Läskunnighet handlar lika mycket om att läsa som det gör att förstå innebörden av det man läser.

Skrivet av NordhNet:

Fallout shelter.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Läskunnighet handlar lika mycket om att läsa som det gör att förstå innebörden av det man läser.

Fallout shelter.

Mmmh då lär du lära dig skriva det du menar helt enkelt, skrivkunnighet.

signatur

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fallout shelter.

Skrivet av JerkerRaner:

Mmmh då lär du lära dig skriva det du menar helt enkelt, skrivkunnighet.

Jag begriper inte varför du attackerar mig för min åsikt.! När blev fallout 4 och fallout 76 peaken av serien?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Oooh, eeeeh….bästa vette fasiken men utforskandet funkade helt okej av vad jag kommer ihåg men då testade jag det när det var helt nytt och vääääldigt trasigt 😁

Jag hoppade in när det släpptes på pc, tror det var ett år efter release och i samband med släppet av en stor uppdatering för singleplayer.

Spelar inte nu längre men det var verkligen en upplevelse att upptäcka världen, dess miljöer och alla små berättelser däri.

Blir sugen att hoppa in igen nu mär jag tänker på det

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jo, men så är det nog. Tänker att det är därför man gör tv-serierna lite, som Witcher liksom, man når en publik som inte ens vet vad det är.

Jag tror dom gjorde ett par spel mellan fallout 1 och 4:an, fo76.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Geeks Gaming
Skrivet av Sillgam:

Jag begriper inte varför du attackerar mig för min åsikt.! När blev fallout 4 och fallout 76 peaken av serien?

Han angriper inte din åsikt utan att du uttrycker dig otydligt och därmed medvetet eller omedvetet skapar konflikt.

För att ställa en följdfråga: när blev fallout shelter peaken av serien? 😉

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Jag hoppade in när det släpptes på pc, tror det var ett år efter release och i samband med släppet av en stor uppdatering för singleplayer.

Det släpptes väl samtidigt till alla formaten? 🤔

Skrivet av Soulless:

Spelar inte nu längre men det var verkligen en upplevelse att upptäcka världen, dess miljöer och alla små berättelser däri.

Blir sugen att hoppa in igen nu mär jag tänker på det

Ja jag måste verkligen testa det igen

Medlem

Fallout 4 är ju en goat. Bara laddtider som skjuter ner det.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Han angriper inte din åsikt utan att du uttrycker dig otydligt och därmed medvetet eller omedvetet skapar konflikt.

För att ställa en följdfråga: när blev fallout shelter peaken av serien? 😉

Jag tänker att det spelet passar klientelet som sitter i soffan och tittar på serien.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ingen som "attackerar" dig, bara skriver att du ej skrev det du påstod att du skrivit.
Aldrig heller skrivit att Fallout4 eller 76 är "peak" utav spelen i serien.

signatur

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det släpptes väl samtidigt till alla formaten? 🤔

Ja jag måste verkligen testa det igen

Nej såvitt jag minns var pc versionen efter. Men kanske har jag fel. I vilket fall började jag spela när brotherhood of steel uppdateringen kom, som jag förstått var spelet väldigt öde för ensamspelare före det

signatur

Ambassadör
Xbox

Fallout 76 är gravt underskattat bland många, det är riktigt bra som solospel nuförtiden.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Fallout 4 är ju en goat. Bara laddtider som skjuter ner det.

Finns en bra modd som hanterar det, intallera dock enligt instruktionen och inte med nexus. Inga problem längre.

Fastnade inte alls när det kom trots massa timmar i 3:an och new vegas. Tyckte det var så hemskt gui för vapen etc. Tack och lov hittade jag väldigt bra moddar för det nu, så gav tack vare serien det en andra chans. Men måste moddas för pc

Medlem

nice, tycker fallout är underksattat, spec 4an. alla borde ha lirat det jag har 623 timmar!! 100 timmar förmodligen är trixande med moddar tror jag, heh.

signatur

//monster

Backloggens befriare
Skrivet av NordhNet:

FO76 borde funka. Men det gör det inte.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag spelade igenom Fallout 1 och 2 igen när serien släpptes. Det drog igång nostalgin helt klart. Spelen är fortfarande fantastiska!

12
Skriv svar