Tv-serien Fallout boostade antalet Fallout-spelare med nära 500 %, visar analys

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fallout 76 är gravt underskattat bland många, det är riktigt bra som solospel nuförtiden.

Jag håller med.

Det känns väldigt positivt att serien får människor att vilja prova och spela Fallout och kanske i förlängningen även andra spel.

Fallout tycks gå en Tjerenkovstrålande framtid till mötes genom TV-serien och Xbox Game Pass.

Geeks Gaming
Skrivet av Sillgam:

Jag tänker att det spelet passar klientelet som sitter i soffan och tittar på serien.

Så du klagar på andra som kommer med ”dåliga råd” för att sen göra exakt samma sak?
Vilket spel tycker du är bäst i serien då?

Medlem

Försökte verkligen ge FO76 en chans för ett par månader sedan och... nej. Bara nej.

Är det bättre än när det släpptes? Ja. Numera finns ju till och med (hör och häpna!) mänskliga NPCer, tänk!
Är det bra? Nej. Låååångt ifrån.

Otajtare kontroller än FO4, hur nu det är möjligt, problem med latens lite överallt (ens de där korta mikrosekunderna från att man valt att loota till att man plockar upp blir noterbara efter några hundra lådor), totalt oengagerande spelvärld/story (vilken story? De första timmarna existerar ju i princip ingen i alla fall) och mekaniker som känns inklämda med skohorn ("events" och basic fetchquests som är ungefär lika intressanta som skoskav i Mojaveöknen)...

Jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka det är bättre än mediokert, och även det anser jag vara generöst. För att vara tydlig: jag säger inte att folk inte får tycka det är bra, jag förstår bara inte hur man kan göra det.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av Brutulv:

Fallout 4 är ju en goat. Bara laddtider som skjuter ner det.

Håller med, det är riktigt bra; går ju att modda på PS5:an också.

signatur
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Försökte verkligen ge FO76 en chans för ett par månader sedan och... nej. Bara nej.

Är det bättre än när det släpptes? Ja. Numera finns ju till och med (hör och häpna!) mänskliga NPCer, tänk!
Är det bra? Nej. Låååångt ifrån.

Otajtare kontroller än FO4, hur nu det är möjligt, problem med latens lite överallt (ens de där korta mikrosekunderna från att man valt att loota till att man plockar upp blir noterbara efter några hundra lådor), totalt oengagerande spelvärld/story (vilken story? De första timmarna existerar ju i princip ingen i alla fall) och mekaniker som känns inklämda med skohorn ("events" och basic fetchquests som är ungefär lika intressanta som skoskav i Mojaveöknen)...

Jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka det är bättre än mediokert, och även det anser jag vara generöst. För att vara tydlig: jag säger inte att folk inte får tycka det är bra, jag förstår bara inte hur man kan göra det.

Tänk att människor kan uppfatta saker så olika. Jag förstår exempelvis inte hur Astrobot kunde få utmärkelser om Game of the Year 2024 när spelbarheten och mycket annat är så mediokert. Mycket i Astrobot känns ohämmat kopierat på ett sämre sätt från bättre plattformsspel och alldeles för enkelt. Astrobot fyller en funktion som en romantisk nostalgitripp.
En vacker sådan, men likt många andra av Sonys allt färre utgivna spel en rätt vacker förpackning med frånvaro av choklad. And I'm all about chocolate. Yngsta barnet tyckte Astrobot var rätt kul ett tag, så som förälder spelade jag plikttroget med till barnet tröttnade på Astrobot.

Rätt kul ändå att människor tycker och känner så olika.

"Whatever floats your boat"

Medlem

Jag började en ny genomspelning av Fallout: New Vegas efter att jag avslutade TV-serien, trots att jag är inte så förtjust i open world-spel längre, så en ökning av antalet spelare med 500% förvånar mig inte dugg. Suverän serie.

Medlem

Trots att jag är en enorm nostalgiker och 44 år gammal så har jag inte ännu tagit mig för att spela Fallout 1 och 2. Tycker att alla spel från 3:an och framåt är hur bra som helst. New Vegas är allra bäst. Men Fallout 4 och 76 är riktigt urbra de också. 4:an är det sandlådigaste spel som finns.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Tänk att människor kan uppfatta saker så olika. Jag förstår exempelvis inte hur Astrobot kunde få utmärkelser om Game of the Year 2024 när spelbarheten och mycket annat är så mediokert. Mycket i Astrobot känns ohämmat kopierat på ett sämre sätt från bättre plattformsspel och alldeles för enkelt. Astrobot fyller en funktion som en romantisk nostalgitripp.
En vacker sådan, men likt många andra av Sonys allt färre utgivna spel en rätt vacker förpackning med frånvaro av choklad. And I'm all about chocolate. Yngsta barnet tyckte Astrobot var rätt kul ett tag, så som förälder spelade jag plikttroget med till barnet tröttnade på Astrobot.

Rätt kul ändå att människor tycker och känner så olika.

"Whatever floats your boat"

Galet hur du lyckades få in kritik om Astrobot och Sony i en tråd om Fallout.

12
Skriv svar