Gamla PC-spel och DVD:er

Medlem
Gamla PC-spel och DVD:er

Farsan rensar i förrådet och gav mig ett par lådor med gamla PC-spel och DVD-filmer. Jag hittade inget som jag ville spara.

Är det bara att hiva till tippen / second hand?

Eller finns det något särskilt barnspel ifrån 90-talet som samlare letar efter? Det lutar förresten mer åt tippen än second hand.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Argh, inte göra sig av med en del av de där! Mumindalen-spelen (Fest i Mumindalen inte minst) är hopplösa att leta reda på, och jag saknar dem i min retrosamling. ^^ SimTown är inte helt enkelt att hitta heller - har nog en ISO men inte så mycket mer.

Känner du för att skicka dem får du gärna en slant för besväret, om du inte råkar bo i närheten och hellre vill lösa överlämning.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bor du nära Skövde, Pettson?

Annars kan jag skicka det som är intressant om du står för frakten.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Bor du nära Skövde, Pettson?

Är Skaraborgare från början. 😅 Varabo som knatte, men numera huserar jag på västkusten. Har du vägarna förbi Vara någon gång får du gärna slänga av dem hos föräldrarna - är som sagt primärt Mumindalen-spelen och SimTown som är intressanta. Har myyyycket gamla spel (svenska är extra eftertraktade) sparade på min NAS, och jag vill gärna samla/arkivera fler. Pippi är nog också intressant, har ett vagt minne av vad det är för spel, men inget jag har sparat.

Så har inget emot att stå för frakten hit för de 3-4 spelen det ser ut att vara. Säg gärna till vad det är i högarna där det ligger spel ovanpå varandra också, om du orkar!

Kommer förresten förbi Skövde 11 oktober (Pansardagen) som det ser ut, kanske går att lösa något då?

signatur

Medlem

Tror de va 6-10 Hugo-spel i en hög. Sen ett par spel om nånting-nånting diamanten 1-2. En hög med edutainment-spel.

signatur

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tror de va 6-10 Hugo-spel i en hög. Sen ett par spel om nånting-nånting diamanten 1-2. En hög med edutainment-spel.

Hmm, Hugo är möjligtvis intressanta - de svenska utgåvorna är hopplösa att få tag på, men spelen i sig känner jag lite meh över, minns bara de där jäkla spelen man skulle ringa in och spela över telefon, och då får jag träsmak. 😅

Men ja, Mumin (Fest i Mumindalen primärt) och Pippi tar jag gärna. Och om det funkar att möta upp i centrala Skövde 11 oktober hade det nog varit lättast. Annars pröjsar jag så klart för frakt.

signatur

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Kommer förresten förbi Skövde 11 oktober (Pansardagen) som det ser ut, kanske går att lösa något då?

Låter perfekt. Du får gärna skicka ett PM när det börjar närma sig så kan vi byta nummer.

Jag kan försöka fixa en bättre bild på spelen med. Tror de var 2-3 Rummel och Rabalder-spel.

Slängde förresten en CD-väska full med gratisspel ifrån MAX/McDonalds och var de var. Säkert 10-15 skivor? Kändes inte ens värt för second hand. Ligger i papperskorgen atm.

signatur

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Låter perfekt. Du får
gärna skicka ett PM när det börjar närma sig så kan vi byta nummer.

Jag kan försöka fixa en bättre bild på spelen med.

Stort tack, de får ett hem på min NAS tills det känns tillräckligt abandonware att lägga upp på archive.org (borde egentligen vara det redan nu, inte direkt som att det går att köpa dem även om man hade velat) så andra kan ta del av dem. Vi hörs av närmare!

Oooh såna där gamla giveaway-spel från flingkartonger, snabbmatskedjor o.s.v. - nostalgiska minnen men nja, inte särskilt värt. 😅

signatur

Medlem

Tur jag fråga. Kunde blivit tippen.

Sen är det ju barnspel så hälften av skivorna ser nog ut som de är hanterade av barn. Hoppas de fortfarande fungerar

Tror även jag slängde Backpacker Junior. Kanske ska rädda den skivan med då

signatur

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tur jag fråga. Kunde blivit tippen.

Sen är det ju barnspel så hälften av skivorna ser nog ut som de är hanterade av barn. Hoppas de fortfarande fungerar

Tror även jag slängde Backpacker Junior. Kanske ska rädda den skivan med då

Backpacker Junior tror jag att jag har, även BP1-3, men inte helt hundra. Det får du gärna göra om du känner för det. Kommersiella CD-skivor brukar vara hyfsat tåliga - hade det varit disketter hade jag varit mer oroad. 😅
Drog igång BP2 för nåt år sen, en del frågor som inte var särskilt... rätt längre. 😅 Hyfsat svåra frågor dock, lite Trivial Pursuit-varning.

Gillar att dra igång lite gammalt ibland för att värma det stackars nostalgihjärtat. ^^ En del spel håller bättre än andra, om man säger så.

signatur

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Gillar att dra igång lite gammalt ibland för att värma det stackars nostalgihjärtat. ^^ En del spel håller bättre än andra, om man säger så.

Känner likadant. Någon gång varje år drar jag igång Phantasy Star Online I&II (2000, GameCube) kör en Forest-runda.

signatur

Skrivet av Hanzo:

Farsan rensar i förrådet och gav mig ett par lådor med gamla PC-spel och DVD-filmer. Jag hittade inget som jag ville spara.

<Uppladdad bildlänk>

Är det bara att hiva till tippen / second hand?

Eller finns det något särskilt barnspel ifrån 90-talet som samlare letar efter? Det lutar förresten mer åt tippen än second hand.

Jag är väldigt intresserad, Om inte den andra personen skulle ha allt? Kan vi eventuellt diskutera i pm?

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Jag är väldigt intresserad, Om inte den andra personen skulle ha allt? Kan vi eventuellt diskutera i pm?

Som jag nämnde är det egentligen Mumin-spelen, Pippi och SimTown som är aktuella för mig.
Övrigt kan jag hoppa över, ser inget annat som gav mig den där "neeej inte slänga de där"-känslan. 😅

signatur

Skrivet av PeTTs0n:

Som jag nämnde är det egentligen Mumin-spelen, Pippi och SimTown som är aktuella för mig.
Övrigt kan jag hoppa över, ser inget annat som gav mig den där "neeej inte slänga de där"-känslan. 😅

Okaj låter bra + Jag såg inte muminspelen 😅,

Skrivet av PeTTs0n:

Men övriga spelen är jag intresserad av, 🙂

Medlem

Rätt trevliga guldkorn det där, barnspelen är ju något varje förälder borde vilja ha typ. Och DVDerna är bra med, Hocus Pocus är ju en kultklassiker som borde vara lätt att sälja, till exempel.

Inget för mig dock, har redan det jag vill ha av det där.

Medlem

Ok så

Pettson: Mumin-spelen, Pippi och SimTown
En annan: funderar på Sim Golf

Resten är kvar.

Pris: Max 30 kr (för 1-10 skivor, exkl. frakt)
Pris om ni komma till Skövde: 0 kr

signatur

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ok så

Resten är kvar.

Blir finfint för min del. Swishar gärna en slant på plats också som tack!

Om SimGolf inte rykt innan 11 oktober och/eller intresset svalnar får du gärna slänga med det i min hög.
Ser ut att bara ha en gammal, ehm (preskriberat), version på det, så har gärna en riktig ISO. Men vi hörs av närmare den helgen, så får du distribuera spelen/filmerna som du känner!

Ämnar samla och bevara så många gamla klassiker (helt efter eget tycke och smak) jag kan. ^^

signatur

Skrivet av Hanzo:

Ok så

Resten är kvar.

Såg du det jag skrev ?

Medlem

Såg du det jag skrev ?

Hej! Det är ganska många spel (tror 40–50+?), inte bara ett par stycken. Vill du att jag går igenom skicket på var och en, eller funkar det om de är i lite olika skick?

signatur

Medlem

Hade gärna tagit Håkan Bråkan mot fraktkostnad.

Medlem

Sim Golf är tillgängligt igen. Spricka i fodralet.

signatur

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hade gärna tagit Håkan Bråkan mot fraktkostnad.

Tack för intresset! Jag tar 30 kr för 1–10 skivor, men jag gör inte besväret att skicka dem för bara fraktkostnaden. Då är det enklare för mig att låta någon hämta dem eller slänga dem i återvinningen.

I Pettsons fall vill han hämta i centrala Skövde (där jag jobbar), så då kan jag enkelt ta med några spel dit.

Kort sagt: om det blir för mycket besvär åker de till återvinningen. Det är mest en chans för någon att hinna få dem innan dess, men utan att det blir extra jobb för mig.

signatur

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tack för intresset! Jag tar 30 kr för 1–10 skivor, men jag gör inte besväret att skicka dem för bara fraktkostnaden. Då är det enklare för mig att låta någon hämta dem eller slänga dem i återvinningen.

I Pettsons fall vill han komma och hämta i centrala Skövde (och jag jobbar där). Så behöver bara ta med fåtal spel till jobbet och så löser det sig.

Förstått.

Medlem

Fel SimGolf för mig, jag tänkte på Sid Meier's, så jag står över det också.

signatur

Skrivet av Hanzo:

Hej! Det är ganska många spel (tror 40–50+?), inte bara ett par stycken. Vill du att jag går igenom skicket på var och en, eller funkar det om de är i lite olika skick?

Det funkar för mig, Jag har eventuell slipmaskin om det är så de är repiga eller så.

Medlem

Det funkar för mig, Jag har eventuell slipmaskin om det är så de är repiga eller så.

Poisoninmyveins09: Resten av spelen?

Stämmer detta? Om inte så säg.

Poison, vill du ha det skickat med frakt eller har du vägarna förbi Skövde?

signatur

ELF
Medlem

Om du inte redan gjort dig av med allt.
Lägg ut det på Sweclockers marknad sså är der alltod någon som norpar dem snabbt.
Blev själv sugen.
Sådana här spel är ganska svåra att få tag på nu.
Speciellt med svensk översättning.

Men släng för piiip skull inte 😱

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Låter bra för min del.

signatur

Skrivet av Hanzo:

Vad ligger frakten på för allt? & Nej tyvärr inte ska jag till skövde. Kan vi skriva mer i pm? Vill inte outa var jag bor.

1
Skriv svar