Hur håller man skägget i schack?

Medlem
Hur håller man skägget i schack?

Fått ett längre skägg, ett bra hårdrocks skägg. någon som har tips på hur man håller det under kontroll? kör ett hårband ibland. funkar hyfsat. någon som har tips?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Brukar köra med två hårsnoddar, en upptill och en nedtill, ibland så flätar jag skägget antingen med 2 tampar som man tvinnar som ett rep eller så gör jag 3 tampar i en klassisk fläta. (har väl ungefär skägg ner till naveln)

2 tampsexempel

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

tror jag inte nått den nivån ännu. pic här

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro

Medlem

Kamma och borsta samt klipp det som spretar för mycket så kommer det säkert få en bra form framåt.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Fått ett längre skägg, ett bra hårdrocks skägg. någon som har tips på hur man håller det under kontroll? kör ett hårband ibland. funkar hyfsat. någon som har tips?

Mitt når snart bältet och jag är värdelös på att fläta så för min del kör jag skäggpärla av lång/tyngre modell. Tynger ned skägget så jag slipper få det i ansiktet på blåsiga dagar och håller det "i form" så att säga. Det är fuskversionen av att fläta.

Medlem

Tack för all hjälp. vet att jag kan vara lite väl sarkastisk och ironisk ibland, men väldigt glad att vara här med goda människor 🙂

signatur

Medlem

Kan rekommendera en varm skäggkam. Alltså, typ ett plattång som ser ut som en borste. Då kan man forma det lite fint.

Vet inte hur bra det är för skägget egentligen, men jag personligen uppskattar när det inte står åt alla håll för man ser lite mer städad ut.

signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar